Reklama

Reklama

Homecoming

(seriál)
Trailer 1
Drama / Thriller / Psychologický
USA, (2018–2020), 8 h 41 min (Minutáž: 24–37 min)

Hrají:

Julia Roberts, Janelle Monáe, Bobby Cannavale, Stephan James, Alex Karpovsky, Shea Whigham, Ayden Mayeri, Marianne Jean-Baptiste, Dermot Mulroney (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(17)

Obsahy(1)

Antologický seriál zaměřený na tajemnou společnost Geist Group, netradiční wellness společnost a její stejně netradiční program „Iniciativa návratu domů“. (tribican)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (20)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Parádní paranoidní thriller jako ze sedmdesátých let od tvůrce Mr. Robota, s neustálými odkazy jak formou využívání hudby ze starých filmů, tak vizuálním stylem jako od Briana De Palmy. Skvělé obsazení, lahůdkové jízdy kamery i geometrické kompozice, výborně fungující tenze... netuším co lidem chybí ke štěstí. Homecoming je u nás hodně pod radarem (ani ne stovka hodnocení na čsfd s velmi nízkým procentem, oproti solidním 7.6 na IMDB), což vůbec nechápu. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

How much did Heidi know? Ne že bych nechápal, proč se tomu vžila hanlivá nálepka "vyprázdněné stylistické cvičení", ale ta krutě nesedí z jednoho prostého důvodu. Jak se ve druhé polovině ukáže, tak ona záměrně pomalu budovaná podprahová sedmdesátkovým konspiračním thrillerům hold vzdávající lahůdková über-forma (Esmailovi s Campbellem všechna čest) není důvod, ale prostředek. Navíc prostředek, který je zúročen, jelikož i přes zdánlivou chladnost a odtažitost je to ve finálních epizodách až překvapivě emocionální. Což funguje díky tomu, že ty chybující charaktery sice nenápadně, ale přeci jen postupně přirostou k srdci. | S1: 4/5 | ()

Reklama

krauset 

všechny recenze uživatele

Florida je divný stát, jak říkají už spoustu let Demokraté. A tento divný stát hostí jakousi ozdravovnu pro navrátivší se vojáky, program pojmenovaný Homecoming. Ten jim má usnadnit aklimatizaci na normální svět pomocí terapie a nácviku společenských situací. Celý výzkum financuje soukromá firma Geist, která je napojena na americké armádní struktury. K vyvolání žádoucí atmosféry slouží použití zvuků či hudby na začátku každé epizody, ještě než se „rozsvítí“, pocit nejistoty zase prohloubí nápad se senzorickým osvětlením v kartotéce Ministerstva obrany, kdy při každém kroku chvíli trvá, než se po zhasnutí předchozího světla rozsvítí to další, a tak podobně jako my i postavy chvílemi tápají ve tmě. Zaměřuje se na nečekanou faunu (případ s pelikánem). Mou nejoblíbenější vizuální finesou je doznívání situace v závěrečných titulcích, kdy prostředí a postavy jakoby žijí vlastním životem za rámec příběhu (něco podobného užili i tvůrci Call Me By Your Name).  V čistých, půlhodinových epizodách není prostor na podzápletky, což je zároveň pochvala i výtka. V době 70minutových epizod je toto vítané osvěžení (a poslední dobou se k němu uchyluje více dramat – jako třeba Vida). Na druhé straně na kompaktní děj jsou tu filmy a výhodou seriálu je právě to, že mohou být vícevrstevnatější. To nic nemění na tom, že Homecoming je vtahující a záhadný thriller, který umí prodlévat na vizuální zkratce a kde dialogy hezky křupou, který je chytrý a ukazuje, nakolik jsme týmiž lidmi po výpadku paměti, nebo že některé věci by opravdu neměly mít na starost soukromé firmy. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Jedno z největších seriálových zklamání letošního roku. Stylisticky experimentální "minisérie" sice zajímavě aktualizuje půlhodinový formát do podoby (neo)noirového thrilleru, nicméně veškerá, zahraničními reakcemi avizovaná podobnost s filmy od Hitchocka či DePalmy je přítomna pouze na úrovni audiovizuálních aluzí, které jsou stavěny na odiv. Autorský rukopis televizního tvůrce Sama Esmaila a kameramana Toda Campbellla, kteří oba stojí za formálně progresivním seriálem Mr. Robot, sice skvěle pracuje s předkamerovým prostorem, dlouhými jízdami kamery a paranoidním soundtrackem, nicméně ani tato soudržnost na úrovni stylu nedokáže vdechnout život začátečnickému scénáři, který zpracovává látku původně založenou na americkém podcastu na úrovni YouTube webseriálu. Mimo atypické konce epizod je děj, vedený eklektickým výkonem Julie Roberts, naprosto předvídatelnou báchorkou, která se snaží obhájit svou prázdnotu a příběhové vakuum poutavými stylistickými řešeními. V desetidílné podobě jde tak o naprosté scenáristické selhání, kdy většině epizod vévodí nezáživné terapeutické dialogy mezi postavami, které si nemají co říct. Co se týče hvězdného hereckého obsazení a tvůrců (zejména režisér a kameraman), ohromné mrhání talentem. ()

Ant 

všechny recenze uživatele

Příběhovou prázdnotu takových rozměrů nezachrání ani režisérský mág Esmailova kalibru. Ten dokáže formálně ozvláštnit asi kterýkoliv námět a do určité epizody se mu to daří i tady. Bohužel jakmile mi došlo, že větší hloubku ten příběh opravdu nemá, a že žádné velké mystérium se nekoná (i přes všechny odkazy na Hitchcocka), začala jsem se nudit a modlit, ať to dotáhnu do konce. Herci jsou nicméně skvělí. Cannavale a Whigham okoření každou roli. Je fajn vidět Roberts připojit se k hercům, co se obrátili k televizi. Jen je škoda, že se nejednalo o hlubší roli a lepší paruky. Poslední záběr potěšil. ()

Galerie (228)

Zajímavosti (4)

  • Väčšinu použitej hudby sme už pred tým mohli niekedy počuť v iných filmoch a seriáloch. (Astonko)
  • Použitie cvičeného pelikána stálo tvorcov zhruba 50 000 amerických dolárov. (Astonko)
  • Herečka Julia Roberts si příjde za jednu epizodu na 650 tisíc amerických dolarů. (ČSFD)

Související novinky

Spotify začne adaptovat své podcasty

Spotify začne adaptovat své podcasty

26.09.2020

Hudební aplikace Spotify má v současnosti 170 milionů neplatících zákazníků a 138 milionů prémiových uživatelů. A teď se společnost rozhodla tato čísla zužitkovat – hodlá totiž ještě ve spolupráci s… (více)

Reklama

Reklama