Reklama

Reklama

Červený drak

  • Česko Lovec lidí (více)
Trailer 1

Psychologický thriller podle novely Thomase Harrise, autora "Mlčení jehňátek". Policie je stále bezmocná v pátrání po psychopatickém vrahovi, který za úplňku koná své děsivé činy. Jedině penzionovaný úředník Will Graham (William Petersen), který se dokáže vžít do duše druhého člověka, se dokáže k vrahovi přiblížit. S pomocí uvězněného vraha studentek, choromyslného psychiatra Hannibala Lectora, se Grahamovi podaří nalézt psychologický motiv vražd. Vrah sní o tom, že po něm lidé touží. "Když děláš to, co bůh dosti často, měníš se v to, čím bůh je." A svá vítězství si musí připomínat. Graham je nyní na správné stopě. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (146)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Červený drak má vcelku slušně našlápnuto na to, být dobrým thrillerem, v tom ho však dost viditelně brzdí množství pomalu plynoucích a nezáživných scén. William L. Petetersen je sympaťák a Brian Cox jako Lecter byl taktéž poměrně přesvědčivý, ale jeho postavě bylo věnováno minimum prostoru, což je dost škoda. Zajímavá je též hudba, které se během filmu vystřídá spousta různých melodií. Zvláště závěrečná píseň od Iron Butterfly se k dotyčné scéně příjemně hodila. Pokud bych měla srovnat s novější verzí Červeného draka, tak lepšího zpracování se dostalo, a víc na mne zapůsobila právě tato z roku 2002. Co jsem však u Lovce lidí uvítala, byl, sice nijaký, ale zato nehollywoodský konec bez známého klišé "on se vrátil", které je obsaženo v remaku. Po celou dobu sledování mi vrtalo hlavou, odkud znám hereckého představitele onoho šíleného vraha, Toma Noonana. A pak, najednou mi to blesklo hlavou. Z krátkometrážního snímku The Moving Finger, podle krátké povídky mistra hororu Stephena Kinga. Zde ztvárnil postavu muže, jež se musí vypořádat s nezvaným hostem z koupelnové výlevky:) ()

tron 

všechny recenze uživatele

Lovca ľudí som prvý raz videl dávno po Mlčaní jahniat, Hannibalovi a Ratnerovom Červenom drakovi, ktorý je samozrejme v skutočnosti buď remake Lovca ľudí, alebo skrátka nové filmové spracovanie Harrisovho románu. Tak či onak, nevedel som si predstaviť v úlohe Lectera iného herca, než Hopkinsa (seriál som videl až oveľa neskôr a Madsa Mikkelsena hodnotím zrejme ešte vhodnejšieho na danú rolu, než kultového Hopkinsa). Keď som si Lovca ľudí po rokoch napokon prvý raz pozrel, musel som uznať, že fakt nielenže nebol zlý. On bol dokonca dobrý. Dobrý... lež nie vynikajúci. Predsa len, Mann sa v tom období ešte len rozbiehal. Avšak mnohé jeho neskoršie poznávacie znaky sú badať už tu: vyhrotené scény (poviem vám, pohadzovať bulvárnymi novinármi tak, ako to robí Will Graham, to chce gule... a od daných novinárov vynikajúcu kondičku), prepálené mužne mužské charaktery, užívanie si vyšetrovacích momentov, kedy sa „len“ skúsení profesionáli ticho rozprávajú v jednej miestnosti o dôkazoch a v neposlednom rade láska k mestu, jeho uliciam, unikátnej, pulzujúcej atmosfére. Samotný Lecter tu má len väčšie cameo, čo ale nie je problém filmu, toto bolo už v literárnej predlohe a pravdupovediac tiež v Ratnerovej neskoršej verzii, hoc sa Ratner pred premiérou chvastal, že priestor pre kultového psychiatra lomeno kanibala zväčšili. V skutočnosti mu ale len pridal detaily, ako bolo úvodné polapenie, ktoré by ste márne hľadali nielen u Manna, ale aj u Harrisa. Čo ma na Lovcovi ľudí milo prekvapilo, to je kasting. Petersen je väčší sympaťák, než otrávený Norton, Farina mi ako Jack Crawford sedel viac, ako Harvey Keitel, ktorý nemal čo hrať a dokonca i Tom Noonan mi ako Zubatý králiček sadol o zub viac ako Ralph Fiennes. Vynikajúca je snová, ako keby až hypnoticky nadpozemská hudba Michela Rubiniho a spomenúť prirodzene musím aj prepracovanú kameru Danteho Spinottiho (ktorý paradoxne snímal aj Červeného draka). Naopak, z použitia pesničiek, ktoré začnú na plné gule hrať uprostred scény, som mal rozpačité pocity. Nemajú konca kraja, podľa mňa sa do daných pasáží nehodili. Cox je v úlohe akceptovateľný, ale Hopkins sa do úlohy ponoril náruživejšie, takže ja som (na rozdiel od Coxa) rád, že rola bola po Lovcovi ľudí pre-obsadená a hoc mám Coxa veľmi rád, pripadá mi trochu trápne, ako sa (napr. v dobe premiéry Červeného draka) navážal do Hopkins,ay že je pre peniaze schopný hocičoho. On sám mal možnosť preukázať, že je perfektný Lecter, ale nemal na to a keď ho pre-obsadili, tak si z Hopkinsa, ktorý Lectera poňal stokrát zaujímavejšie, začal robiť srandu. Mám Coxa rád, ale toto si mohol odpustiť, trochu tým v mojich očiach navždy klesol. Mimochodom, legendárny antagonista je tu premenovaný na Lecktora. V Lovcovi ľudí hrá Frankie Faison (ošetrovateľ Barney z Mlčania jahniat, Hannibala a Červeného draka), ale inú rolu. Názov je otrasný. Podľa môjho skromného názoru sa nedá aplikovať ani na Grahama (agent FBI pátrajúci po sériových vrahoch má v mojich očiach ku*va ďaleko k nejakému radovému lovcovi ľudí), ani na samotného „draka“ (ktorý nikoho neloví, je to proste „klasický“ sériový vrah). () (méně) (více)

Reklama

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Vizuálně pěkná, ale jinak utahaná kriminálka s průměrnými herci a mizivým napětím. Nečekal jsem, že Červený drak od Ratnera bude místy až natolik doslovná kopie ( scéna s tygrem, novinářem ). Hannibal Lecter tu má minimální prostor a jeho kreace v podání Briane Coxe nestojí za řeč. Mannovi tady chybí zajímavé postavy a i více akce, téměř dvě hodiny jsou bez těchto elementů neůnosné, budování napětí mu taky příliš nejde a jen s temnými syntetizátory to celý flm neutáhne ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

První zpracování knihy Thomase Harrise a nutno říct, že mám pocit, že se jedná o zpracování lepší, než pozdější, kde byla pozornost opět soustředěna na úchvatného Anthonyho Hopkinse. Michael Mann tentokrát nekladl takový důraz na Lectera, i když on a jeho psychické intriky nechybí. Brian Cox v této roli není špatný, ale Anthony Hopkins to není. Mnohem zajímavější je pak postava samotného Červeného draka v podání Toma Noonana. Je to správný magor, kterého můžete nesnášet. Policejní práce je zde zachycena poměrně dobře, ale film sám o sobě úplně neohromí, spíš potěší dobou a určitou nostalgií. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Možná to bude znít lehce zvráceně, ale Manhunter je "krásný snímek". Ideální do deštivé pozdní noci, či časného rána k panáku tulamorky. Další mé ujištění, že M. Mann točil nejpůsobivější snímky v době, něž začal experimentovat s digitální kamerou. (Byť, zde se teprve "rozehříval"). Zda-li jde o náhodu, nebo to má nějakou hlubší souvislost, nechť posoudí jiní. Spíše to bude, ale otázka dobrého scénáře (předlohy). Protože vystavět příběh a umně gradovat atmosféru, Mann vždy zvládal na jedničku. (Tou Red Dragon Thomase Harrise bezesporu je). Nechtěl jsem srovnávat originál a remake, ale lze se ubránit?! Mann má tradičně navrch v již zmiňované umně gradované hutné atmosféře, lépe vykreslené (vystavěné) psychologii jednotlivých postav (zejména agenta Willa Grahama), tradičně dobře zvolenému hudebnímu doprovodu a především W.L. Petersen válcuje E. Nortona. Výtku mám pouze k lehce uspěchanému závěrečnému finále. To Ratnerův snímek těží především z excelentního R. Fiennese (byť nemůžu říct, že Tom Noonan by svou roli nezvládl, ALE....) AND THE WINNER IS.....THOMAS HARRIS! 75% ()

Galerie (68)

Zajímavosti (37)

  • Film sa dočkal väčšej popularity v 00. rokoch a získal kultový status. (Real Tom Hardy)
  • Scéna z lietadla nebola natáčaná na prepožičanom lietadle, ale počas normálneho komerčného letu z Chicaga na Floridu. Štáb všetko zariadenie do lietadla dostal ako príručnú batožinu a pasažierom rozdával bundy s motívom Manhunter, aby ich tým obmäkčil a nevadilo im natáčanie. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Tvůrci Gravitace pátrají po Atlantidě

Tvůrci Gravitace pátrají po Atlantidě

18.10.2013

Na úspěchu napínavého vesmírného dramatu Gravitace (aktuální tržby 200 milionů dolarů celosvětově, což je na říjnovou premiéru impozantní suma) má bezesporu největší podíl režisér Alfonso Cuarón. Bez… (více)

Reklama

Reklama