Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (155)
Zajímavý hlavní nápad s bouří, která umožní propojení dvou časových linek. Očividně inspirované Frekvencí (doporučuji!), ale ženská hrdinka tomu dodává jiný drive. Líbilo se mi zapojení starého zločinu a záhada s osudem chlapce, kterého vidíme na začátku. Bohužel konec filmu trochu zklame, nemá potřebný dopad, naopak je uspěchaný. I tak ale Španělé zvládli něco, o čem se českým tvůrcům může jen zdát. ()
Oriol Paulo nám po filmech El Cuerpo (Tělo) a Contratiempo servíruje další z řady dnes už klasických španělských thrillerů a Durante la tormenta je z nich bezesporu největší mindfuck. Jen mě překvapuje, že to stále vidělo tak málo lidí, asi špatná reklama. :-D V hlavní roli se nám představí talentovaná a krásná Adriana Ugarte, dále třeba Javier Guttiérez známý ze skvělé kriminálky Mokřina (La Isla mínima) a nechybí ani známá a slavná Belén Rueda (Los ojos de Julia, El cuerpo). ()
Mne sa tá španielčina začína veľmi páčiť. Pekná reč, pekní ľudia a pekné filmy. Durante la Tormenta je námetovo podobné americkému hitu Osudový dotyk, ale trošku z rošku si berie aj z Frekfrencie. Oriol Paulo a Lara Sendim tomu však dali európsky šmrnc a romantickú linku s posolstvom, že žiadna láska medzi ľudmi nie je silnejšia, ako tá materinská. Príbeh to je veru zaujímavo pozaplietaní a celý priebeh filmu sa niečo deje. Kľudne by som zvládol ešte ďalšiu hodinu tohto atmosférického trileru. A to asi samo o sebe prezrádza dosť o kvalite filmu. ()
Málokedy môžem povedať, že americký film je lepší ako európsky. Tu to bohužiaľ platí. Frequency je síce jednoduchší, priamočiarejší, ale o to emočnejší a intenzívnejší zážitok, než táto jeho prekombinovaná, dlhočizná a prekvapivo aj pomerne predvídateľná variácia. Ostatné videné režisérove počiny (El cuerpo (2012), Contratiempo (2016)) značne lepšie. ()
ᴰⁱˢ ˢʰⁱᵗ ᵐᵉʲ ᵏᵒⁿᵗᵉʲⁿ ˢᵃᵐ ᵒᶠ ᵈⁱ ⁱⁿᶠᵒʳᵐᵃᵗⁱᵒⁿ ʲᵘ ʷᵒⁿ'ᵗ ᵗᵘ ⁿᵒᵘ ᴶᵘ ʰᵉᵛ ᵇⁱⁿ ʷᵒʳⁿᵈ Bouře? Cestování časem? Takže, když to shrnu, děj je zajimavý, dokáže bavit, ale dvě hoďky už jsou přemrštěný! At líst poslední zhruba půl hodinka.. už "neměla", co nabídnout, ale zkrátka už to bylo tajrink. Škoda, že Ángel nedostal mor prostoru s úpravou těla, nějakej pěknej zum na ukrýtí těla a řezání mrtvolky by bodnulo. Malej kluk zpíval celkem gut, takže si smrt asi nezasloužil, takže, díky Vero. :) ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
-
Když se Vera (Adriana Ugarte) vloupe do domu, lze si na zdi všimnout kalendáře, který zobrazuje rok 2017. Děj filmu se ale odehrává v letech 1989 a 2014.
(vojacekr)
- Vera (Adriana Ugarte) najde v kapse kalhot svého manžela sirky s nápisem Arabesco. Stejný název má restaurace ve filmu Tělo (2012), který také režíroval Oriol Paulo. (fisus)
Reklama