Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (156)
Taky jsem si ve své době na Španělech ujížděl. Pokud vám současná španělská produkce sladce laská šourek, tento kousek se ve sbírce rozhodně neztratí. Stejně jako Los Ojos de Julia, El Cuerpo, La Cara Oculta, Contratiempo či první dva díly REC staví tento film na profesionálním řemesle, skvělých hercích a dobře napsanému scénáři, což je taky jeho kámen úrazu, jelikož stačí vidět tři takové španělské thrillery a prokouknete všechny karty dlouho před koncem a zde ten konec přichází o dobrých 30 minut později, než by bylo záhodno, ve snaze pojmout vše co nejpoctivěji a dát všem skulinkám co nejvýživnější dovětek, nedbaje na natahování příběhové fusekle až někam pod koule a na klesající záživnost příběhu. Solidní porce pro milovníky této evropské odnože, ale všechny výše zmíněné filmy bych doporučil o něco víc. ()
Námetovo podobné Frekvencii (2000), no o málinko slabšie. Hlavne čo sa týka mysteriózneho pocitu a pútavosti. Ale príbeh bol zaujímavý a jednotlivé časové skoky jednoduché a prehľadné. Pár chybičiek a nejasností by sa síce našlo (napr. ako vedeli kde treba presne kopať na tom bitúnku?), no celkovo to pôsobilo slušným dojmom. Takéto niečo ja môžem. Slušný nadpriemer. 80/100 ()
Když se mě někdo zeptá, jakému subžánru nejvíc křivdím a předem ho odsuzuju, řeknu španělské cestování v čase. Et voilá máme tady další překombinovaný, komplikovaný kousek, který mě zase úplně nepotěšil a spíš mě rozčílil. Já neříkám, že to není filmařsky dobré nebo zajímavé, ale zkrátka mám s těmito snímky osobní problém, už jen kvůli tomu, že španělské filmy jsou nadmíru ukecané, příliš snaživé a za každou cenu chtějí vymyslet co nejoriginálnější pointu. Pokud tedy nemáte s tímto tlačením na pilu problém, je pro vás tento komentář nejspíš bezcenný. ()
Zajímavý hlavní nápad s bouří, která umožní propojení dvou časových linek. Očividně inspirované Frekvencí (doporučuji!), ale ženská hrdinka tomu dodává jiný drive. Líbilo se mi zapojení starého zločinu a záhada s osudem chlapce, kterého vidíme na začátku. Bohužel konec filmu trochu zklame, nemá potřebný dopad, naopak je uspěchaný. I tak ale Španělé zvládli něco, o čem se českým tvůrcům může jen zdát. ()
Tenhle španělskej rejža je masakrální... Viděl sem 3 filmy a všechny tři absolutní špička. Hlavně má teda vymazlený scénáře, který sou fakt jedni z nejlepších, co sem snad kdy viděl. Hlavně pořádně napínavý, pořádně originální a pořádně promakaný. Je mazec, že si rejža sám scénáře píše, takže to je tuplovanej frajer. Tohle má kousíček k Frekcenci, kde je to tak trošku tématicky podobný. Akorát tady se do minulosti/budoucnosti cestuje jen jednou. Je tady vražda, záhada až do posledního dechu. Já se musím přiznat, že sem toho detektiva odhalil celkem brzo, ale to je tím, že sem prostě dobrej :o)). Parádní kousek od parádního tvůrce... ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- Když se Vera (Adriana Ugarte) vloupe do domu, lze si na zdi všimnout kalendáře, který zobrazuje rok 2017. Děj filmu se ale odehrává v letech 1989 a 2014. (vojacekr)
- Hodiny na škole se po zásahu bleskem zastavily v čase 10:04. Stejný čas ukazovaly hodiny ve filmu Návrat do budoucnosti (1985). (vojacekr)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
Reklama