Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (266)

vydumnica 

všechny recenze uživatele

Presvedcive herecke vykony Bohdalovej a Hadka, normalne som sa bala viac ako pri horore! Celkom podareny film a mozno by som dala aj 4 hviezdicky, ale koniec sa mi nepacil. Nemam rada take tie otvorene konce, ked divak moze len hadat, ako presne to bolo myslene...Silna tema a aj dost aktualna. Hmmmh takych 65% by som dala. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Wow, tak jsem se právě dostal ke svému komentáři s pořadovým číslem 4000! Za necelých 9 let slušná práce. Musím se pochválit, nikdo jinej to neudělá. Tak a teď k filmu. No po hodnocení od většiny mých oblíbenců spíš trochu zklamání. Nesmrtelná teta Bohdalová si to dává slušně o tom žádná. Hádek divnej jako vždy neslanej nemastnej. Chvíli bulí jak děcko chvíli je agresivní psychouš, ale nepřesvědčivěj. Konec tak trochu očekávanej a těch nešťastných shod náhod je tam až moc. Solidní řemeslo, ale celkově maximálně slabej nadprůměr.60% ()

Reklama

Trevor 

všechny recenze uživatele

Spadla klec, takto sa občas zvyknú vyjadrovať naši západný susedia. V romto prípade spadla na výbornú. Bravúrny výkon Jiřiny Bohdalovej vo vynikajúcom filme, ktorý opäť vyvrátil moje domnienky že sme sa českej kinematografii dokázali priblížiť. U nás sa totižto točia iba politicky motivované sračky (Ostrým nožom, Nech je svetlo, Ukradnutý štát, Skutok sa stal) na ktoré filmový fanúšik zvysoka #kašle# (Trhlina bola svetlou výnimkou) zatiaľ čo Češi dokázali natočiť film, ktorý by mali povinne premietať v kluboch senorov či domovoch dôchodcov. Je pravdou, že majú aj trosku Trošku, ale Klec opäť potvrdila že sú pred nami (nehovoriac o Pomaľivanom vtáčati aj keď koprodukčnom ale predovšetkým českom filme). Škoda že úloha bezcharakterného chlapa sa Hádekovi v druhej časti filmu príliš nevydarila, Klec to mohla mať za 5 a to je na čsfd narozdiel od školy super. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

V anotaci jsem četl něco o hře kočky s myší, v níž není jasné, kdo je kdo, což mi přišlo jasné od začátku do konce. Taky jsem četl, že Marek Epstein použil skutečný zážitek své babičky, což se mi taky nezdá, páč námět není úplně originální. Kryštof Hádek výbornej, Jiřina Bohdalová odvedla standard podle mustru dvacet třicet let zpět. Ale závěr výbornej, to je situace, kterou nechceš. ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

Od televizní Klece se divák nemůže odtrhnout. Bohdalová s Hádkem jsou naprosto výteční. Partnerský souboj, který zde předvádí, by neměl zůstat nepovšimnut. Devadesátiletá Bohdalová stále exceluje, Hádek jí perfektně sekunduje a kolíkuje si expresivní prostor, aby ho ostřílená legenda nemohla zastínit. Jediná chyba Klece leží paradoxně v Epsteinově jinak velmi dobrém scénáři, který se z čistě žánrové půdy chvílemi přesouvá do širšího pásma dramatických linek a zážitek tak natahuje až rozmělňuje. Je to komorní, ale úderné, herecky požitkářské, společensky významné. Strach zkrátka umí, aby z něj šel strach. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

Reklama

Reklama