Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Policista Wayne zachrání život jednomu člověku. Zanedlouho se dozví, že to byl známý gangster Frank. Ten ho za odměnu pozve do svého nočního klubu. Trochu se spolu seznámí, a když Frank zjistí, že Wayne žije sám, pošle mu jako " dárek" dívku Glorii, aby mu týden dělala společnost. Wayne ji chce vyhodit, ale Glorie mu vysvětlí, že kdyby ji Frankovi vrátil, dostala by se do maléru ona a její bratr, který Frankovi dluží peníze. Wayne si ji tedy doma nechá, vyspí se s ní, vznikne mezi nimi vztah. Po týdnu si Frank přijede Glorii vyzvednout, ale Wayne mu ji už vydat nechce, protože s ní chce žít.Frank mu nabídne, že Glorii prodá za 40. tisíc. Wayne hořko těžko peníze sežene, ale Glorie takový kšeft odmítne a sama odejde. Frank si pro ni přijde znovu, vypadá to, že se střetne Frankův gang a policajti, kteří přijedou zase podpořit Wayna. Frank s Waynem se tvrdě poperou, do toho zmatku se najednou Glorie vrátí, a aby zabránila většímu maléru, rozhodne se, že se k Frankovi vrátí dobrovolně. Frank je ale také velkorysý, a když vidí, čeho je Wayne kvůli Glorii schopen a ona kvůli němu, vzdá se jí, a nechá je už oba na pokoji... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (60)

JFL 

všechny recenze uživatele

V kontextu všech jmen před i za kamerou (od produkujícího Scorseseho, přes klasika filmové hudby Elmera Bernsteina až po vynikajícího kameramana Robbyho Müllera) vyvolává "Vzteklej pes a Glorie" příznačně až vztek, jak moc potenciálu přichází vniveč a jak jako celek prostě nefunguje. Režírující one-hit-wonder John McNaughton, který si udělal jméno znepokojujícím "Henry: Portrét masového vraha", buďto tento projekt naprosto neukočíroval, nebo se pokusil tuctový scénář ozvláštnit mnohoznačností, která ale padá na hubu, neboť je stejně ve finále zcela anulována. Celý projekt je postavený na dvou až zoufale nekoncepčních nápadech. První představuje premisa postavená na rádoby důmyslné parafrázi slovní hříčky "no guts, no glory", kde poslední slovo je tentokrát v odkazu na titulní postavu psáno Glory. Druhý vtip filmu má spočívat v tom, že zde De Niro a Murray hrají zdánlivě proti svým klasickým škatulkám. V případě obou ovšem představují jejich zdejší party pouhou hodně vlažnou zahřívačku na jejich zásadně dotaženější role v "Jackie Brown" a "Na Hromnice o den více". Kámen úrazu spočívá v tom, že jejich zdejší figury se pouze tváří jako atypické díky místy překvapivě dobrým dialogům, jenže jednají zcela schematicky. Vyprávění totiž klame tělem, když dává značný prostor postavám a jejich frustracím, nejistotám a životním kompromisům. A to až do té míry, že si diváci mohou začít myslet, že se bude film vyvíjet jako mnohovrstevnaté drama, které se nebojí ukazovat atypické hrdiny stranou tradičně prezentovaných škatulek maskulinity. Jenže navzdory všemu potenciálu se slibně atypicky rozjeté vyprávění usadí v těch nejtradičnějších možných kolejích. Z pojednání o křehkých a obvykle skrývaných stránkách maskulinity nakonec vše ústí do prachsprosté manic pixie girl báchorky postavené navíc na debilním indoktrinačním schématu, že chlap si ženu udrží pouze, když někomu dá přes držku. ____ Překvapivě "Vzteklej pes a Glorie" v mnoha ohledech představuje přesný protiklad geniální dekonstrukce sebezahleděné toxické maskulinity v "Oldboy" Parka Chan-wooka. Oba filmy pojednávají o podivné hře a komplikovaně se vyvíjejícím vztahu dvou mužů, kde zásadní roli hraje žena dosazená po bok hlavního hrdiny. Také obsahují obrazy mnohdy zkratovitého násilí, bitek plných bolesti i vyčerpání a odehrávají se na pozadí odvrácené strany velkoměst s podivnými podniky a službami pro gangstery. Jenže zatímco "Oldboy" diváky od původních sympatií k hrdinovi vede k ohromně tragickému finále a prozření, že to on ve skutečnosti byl celou dobu záporákem, "Vzteklej pes a Glorie" jen jakékoli atypické a komplexnější rysy maskulinity prezentuje jako podivínství a slabost, které jen omezují tradiční ctnostně heroické mužství inherentně zakotvené v každém chlapovi, jemuž žádná žena nedokáže odolat. ____ "Vzteklýho psa a Glorii"  by bylo možné vzít částečně na milost, kdybychom si v souladu se zde často zmiňovanou psychoterapií a ovládáním hněvu připustili možnost, že se jedná o origin story k "Přeber si to". () (méně) (více)

blazir1 

všechny recenze uživatele

Tak do 3/4 filmu jsme premyslel o cem ten film vlastne je, hrozna nuda o nicem. Byt s vynikajicimi herci. Po zbytek filmu to nebylo o moc lepsi. Jedna * max, strasny zklamani. Na druhou stranu velmi mile prekvapil Bill Murray, ktereho mam zaskatulkovanyho jako vecne saskujiciho pana komika ale tady zahral vaznou roli nazehlenyho hajzla excelentne. Tak za to jeste jednu hvezdu. ()

Reklama

candy_daze 

všechny recenze uživatele

Docela zklamání. Na jednu stranu to nebylo tak špatné. Docela se mi líbil tak trochu bizarní charakter Billa Murrayho. A Robert De Niro, který je legendární z rolí mafiánů tentokráte v roli poseroutky, kterého mafián sužuje. Ale tohle byly jedny z minima kladů filmu. Mezi zápory patří to, že se to docela táhlo i přes to, že ten film měl jen hodinu a půl. Bylo mi úplně jedno jak to skončí a čekala jsem o dost víc, i vzhledem k tomu, kdo všechno tam hraje ()

kubilov 

všechny recenze uživatele

Produkce Martina Scorseseho, hlavní role Roberta De Nira, vedlejší role Umy Thurman a Billa Murrayho, mafiánsko-policajtský příběh... přesto s odřenými zády za pouhé 3*? Největší chyba je, jak už to tak bývá, v dost přihlouplém (místy až debilním) scénáři, který, i když se herci mohou přetrhnout, tak neobjasní snad vůbec nic. Je plný nelogičností, různých blbostí, zvláštních chování a spektakulárních rozhodnutí postav, zvláště pak motivace Murrayho postavy jsou maličko nepochopitelné. Dost zvláštní film, který z podprůměru vytahují pouze herci. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Sympatický film o životním rozhodnutí a činu jednoho ustrašeného, bojácného, zklamaného a už nejspíš rezignujícího chlapíka, kterému je dána velká šance a on ji využije, tak jak nejlépe dovede. Robert De Niro se tentokrát převtělil do nezvyklé úlohy, ve které ho rozhodně nejsme zvyklí vídat a je otázkou, zda-li jsme ochotni tento jeho přerod vůbec akceptovat. Pro mě je bezesporu zajímavou podívanou, mám-li možnost sledovat De Nira, který většinou dělá ramena, jak se přikrčuje, kde může, a snaží se být ještě menším, než je. Myslím si, že i tento typ postav zvládá na výbornou, my se jen musíme smířit s tím, že i De Niro je jen člověk, který by rád našel roli, kterou by předvedl ještě něco nového. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (6)

  • Kvůli přepracování závěrečné scény bylo uvedení filmu zpožděno o rok. (Terva)
  • Natáčení probíhalo v Chicagu. (Terva)
  • Ve filmu se objevuje stejná saxofonová skladba, která zazněla ve snímku 7 Women (1966). (Terva)

Reklama

Reklama