Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Věra přijme nabídku kamaráda Kajetána, který jí zařídí místo v Dominikově továrně na loutky. Temperamentní dívka zaujme svého zaměstnavatele, Antonína Dominika, natolik, že se do ní zamiluje. Dominikova matka vypozoruje synův zájem o Věru a ihned ji propustí. Kajetán, který pracuje v ateliéru sochaře Výra, jenž se zabývá výrobou loutky mechanické, využitelné k reklamě zboží, požádá Věru o pomoc. Chce, aby se vydávala za loutku, neboť jeho výrobek byl těsně před uvedením poničen. Věra souhlasí a její herectví je tak přesvědčivé, že o robotku hned projeví zájem paní Dominiková a přiměje výrobce k propagačnímu turné po republice. Věra musí proto pokračovat ve své roli a během turné se dostane do mnoha svízelných situací. Kvůli nedorozumění jsou v Karlových Varech zatčeni Kajetán i nic netušící Dominik, zatímco Věře se podaří uprchnout. Ale nakonec se vše vysvětlí, vynález je hotový a snoubencům Věře a Dominikovi přeje mnoho štěstí robotka č. 2, tentokrát opravdová. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

007hanka 

všechny recenze uživatele

Když o tom tak přemýšlím, nebyla by to zdaleka taková tragédie, kdyby nenechali dělat Grusse hlavního milovníka. Ten to totiž projel na celé čáře a je jen dobře že v jiných filmech už byl jen za neškodného blbečka. Ústřední písnička je kouzelná a Neumann a Svozilová v rolích urputných detektivů tak démonický, že by je člověk vzal s chutí něčím po hlavě. Motiv umělé bytosti je možná neotřelý, ale i kdyby se tu tak příšerně nepřehrávalo, je dobře že jiné filmy vsadili spíš na sentiment a konverzační humor. Tady chybí oboje. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

„Nezaměstnaná Věra se vydává za mechanickou reklamní loutku a odhalí podvody údajných amerických podnikatelů.“ V té době a ještě dlouho poté u nás zcela netradiční a ojedinělý námět (super), a ač moc nemusím Ferbasku (která tady v podstatě opět hrála sama sebe a jako panenka i skutečně vypadala!), tak ona tady byla 100% využita a měla hlavní slovo, kdy všichni ostatní ji tu v podstatě dělali jen křoví (nahrávali, přihrávali atd). Film má trochu překombinovaný děj, ale dostatek milých (Gruss vs Ferbasová) a velmi vtipných (vesměs všechny robotické výstupy, představování hladu a žízně, zpěv atd) scén, poněkud přihlouplé duo detektivů Neumann-Svozilová mě vůbec neoslovilo, jednak se podle mě k sobě moc nehodili a pak jejich působení zde, se mi zdálo poněkud zbytečné. Futurista zcela nevyužit, škoda. Panenku jsem vždy nesprávně přisuzoval režiséru Slavínskému - ani nevím proč, snad kvůli Věře. Režijně dobře a obratně odvedená práce. ()

Reklama

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

V rozmezí pouhých třech let vznikly v naší kinematografii snímky "Panna", "Panenství" a "Panenka". Samozřejmě se nejedná o žádnou trilogii nebo něco podobného, ale prostě mně ty podobné názvy přijdou zajímavé. Pokud jste viděli všechny tři, máte dobrý přehled o filmech pro pamětníky. Tento Landův kousek není nijak zvlášť povedený, ale kde jinde uvidíte Ferbasku, jak imituje robota? Jen kvůli tomu si tento snímek prostě musíte zapamatovat. K mé potěše zde hraje i Jiří Dohnal, rodák z Holoubkova, kde skoro celý život bydlím. Celkově to za více než za tři hvězdičky nevidím, ale jako fanoušek filmů pro pamětníky jsem celkem spokojený. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Poměrně slabá komedie, při níž jsem se snad ani nezasmál. Ferbasová v jedné ze svých nejtrapnějších rolí, z větší části uvězněná v jakési krabici, aby diváci a zájemci o nákup Robotky nepřišli na podvod, protože skutečná Robotka je ještě stále ve vývoji. Nejlepší z filmu byl záběr (pravděpodobně fotografie) panorámatu Turnova - což vystačilo asi na půldruhé vteřiny. ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Přestože je slovo robot českého původu, filmů na toto téma u nás moc nevzniklo. A když, tak to žádná sláva nebyla. Pokud budeme trochu velkorysejší ohledně definice robota, tak nejúspěšnějším filmem byl Císařův pekař s Golemem. A asi nejvíc se tvůrci odvázali v Slečně Golem, kde šlo spíše o klony. Ovšem Panenka má k robotům ještě dál. I když tam robomotiv je a z úst vynálezce zazní div ne proroctví, tvůrci pracují především s umem V. Ferbasové, která se pro takovou roli velmi hodila. Ve skutečnosti je scénář tím nejslabším článkem a na vině není naivita, ale spíše nezkušenost a neum. Není náhodou, že Grmela zůstal jen u tohoto filmu. Načrtl solidní základ, ale nedokázal ho obalit opravdu vtipnými, nebo nápaditými scénami. Škoda byla nevyužití postav detektivů...Neumann se Svozilovou se mi moc líbili. Ale tomu rozumím, tvůrci se potřebovali vejít do stopáže. Přesto...úplně vidím, jak by si s podobným námětem poradil Vorlíček s Macourkem a Lipským. Ti by jistě zakomponovali i opravdovou robotku a záměnu by správně rozkošatili, podobně jako v Pane vy jste Vdova! Proč se dnes nedělají remaky kvalitních věcí, je mi stále záhadou. V mnoha ohledech je Panenka zajímavý počin s velkým potenciálem a umím si představit, že kdyby se podařilo do hlavních mužských rolí získat hvězdnější figury...nebo aspoň lepší herce, mohlo to dopadnout lépe. Zaujal mě i Mottlův text písně Robot:   ************************************************************************************************************* Model jsem panny, všech panen prototyp, ten, kdo mně montoval, nenašel pro to typ. V továrně chtěli přidat mi sexepíl, při montáži se jim však odlepil. Kupte si mě na dvě splátky, já se vždycky vyplatím, nikdy neztuhnu, nikdy nezvlhnu, ani formy neztratím. Můžete mě vrátit zpátky, když se chovám nezdárně, každou poruchu, mně i na duchu, račte hlásit v továrně. Ač je na mně všechno lidské, nedovedu lásku lhát, srdce mám jen mechanické, místo duše automat. Kupte si mě na dvě splátky, budu samá ochota, říci dejte si, objednejte si dobrou ženu – robota. ************************************************************************************************************* PS: Nejspíš by to vydalo na disertačku, jestli za titěrným množstvím českých předválečných sci-fi a horor filmů stojí skutečnost, že se lidem v Československu moc dobře nežilo...byli mnohem pragmatičtější a když už se zasnili, tak to bylo spíš o lásce, nebo zajištěné existenci. Přestože to byly žánry pokleslejší, západ jich produkoval vcelku dost. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

  • Filmovanie prebiehalo v Karlových Varoch a Prahe. (dyfur)

Reklama

Reklama