Série(4) / Epizody(40)
Obsahy(3)
Nahlédněte v nekompromisně upřímné dramatu nominovaném na tři Zlaté glóby do moderního pracovního prostředí pohledem lidí, se kterými vstává celá Amerika. (Apple TV+)
Videa (6)
Recenze (105)
Některé reálie (např. koho zajímá ranní show?) trochu mimo mě, ale jinak velice silně a kvalitně udělaná sonda do problematiky kolem MeeeToo - ať si o tom myslíme cokoliv, tak tohle je dobře napsané a natočené, nic to nevnucuje, na nic si to nehraje. Každý si to může přelouskat podle sebe. Skvělé herecké výkony jsou extra bonus. ()
Po zhliadnutí celej prvej série: Seriál ma mimoriadne bavil, dobre sa pozeralo takmer na všetko - s výnimkou grimás Jennifer Aniston. Neviem, či mala v scénari prikázané takto j*bnuto sa tváriť (fakt nenachádzam priliehavejší výraz, a to sa veľmi snažím, ja inak v bežnom živote ani nenadávam, naozaj!), pravdepodobne hej, no jej postave som mala chvíľami až živočíšnu chuť jednu materinskú, dobre mienenú tresnúť. Ale to, že mi nejaká postava ide takto na nervy asi znamená len to, že je naozaj majstrovsky dobre zahraná, takže v konečnom dôsledku tlieskam. Všetko ostatné u mňa bez výhrad. Netrpezlivo čakám príchod druhej série. ()
Něco podobného letos zkouší TV Prima, jmenuje se to Dobré zprávy, ale vlastně nějak nepochopili, že kromě toho, že tenhle seriál z dílny Apple TV+ měl kromě zasazení do televizního prostředí i co říct k aktuálním tématům (a samozřejmě asi milion dalších věcí).. Seriálová podívaná třeba i o kauze #MeToo, okno ale taky o náhledu do fungovaní každodenních ranních relací... /1. série/ --- Silná aktuální témata, která se přímo protkávají s osudy ústředních postav. Geniální Billy Crudup a od prvního do posledního dílu výborně napsaná podívaná, která sice nemá konstatně silnou kvalitu, ale přesto je nejlepším pohledem do problematiky genderů, jakou jsem kdy viděl. /2. série/ --- Vypočítavě nastavená kaše, která postrádá původní drive a chytlavá témata. Snaha být aktuální znamená zpracovávat Covid, a to nemám zájem sledovat ani s ročním zpožděním. Odbyté rozvoje postav, jednoznačně hůře vypointované dějové linky. Aneb když chytrák dělá hlupaká, tedy půjde mu to ale když se v tom moc rochní, je to nakonec stejně trapné. Tohle už není ani zdaleka taková podívaná. 1.serie - 75%. 2. serie - 60%. ()
Intenzivní zážitek o tématu, se kterým jsem se v vyloženě ve filmové / seriálové branži nesetkal. Ve výsledku jde o překvapivé drama, u kterého vůbec nevíte, koho máte mít rádi a kdo se ve výsledku projeví jako hajzl. Seriál rozhodně nalákal na velká jména (za mě byly největší lákadla Jennifer a Steve), ale nakonec jsou to herci jako Billy Crudup nebo Mark Duplass, kteří celou tu velkou show drželi pohromadě. Jde o ožehavé téma a je rozhodně dobře, že se o tom mluví. Nic však není černobílé. ()
Pilot odrazuje; rádoby sorkinovka "chodíme po pracovišti a kulometně mluvíme", postavy představují názory nikoli živoucí charaktery, celé to operuje s #MeToo tím nejlacinějším možným způsobem, stylizace "odvrácená tvář ranní show plné amerických úsměvů nad štěňátky" je vše jen ne sofistikovaná... Jenže pilot dělá seriálu medvědí službu, protože se tato vlajková loď Apple TV velmi záhy vyprofiluje v "Sunset Boulevard meets Damages", kde se na #MeToo nahlíží mnoha optikami a postavy ožívají. Předně to však začne fungovat jako intrikářské drama, které je taženo postavami a jejich konáním, nikoli deklamacemi. To vše navíc v atraktivním prostředí zpravodajského zákulisí, kde se přeci jen začne s dynamikou "načančané úsměvy pro ranní Ameriku versus vrážení si kudel do zad jakmile se vypíná kamera" pracovat sofistikovaně. Krásně chladné, pragmatické, loutkářské a skrze potlačované emoce vyhrocené. Škoda, že krom nepovedeného úvodu, má úvodní řada i nezdařilý závěr. Poslední dvě epizody to směřuje k jedné věci, aby se z ní vycouvalo na úkor výrazně horšího řešení "na poslední chvíli". Každopádně jako celek vynikající. Takhle nějak mohl dopadnout Newsroom, kdyby se Sorkinovi nerozpadl ve finální řadě kvůli idealismu a romantickým eskapádám pod rukama. A kdyby Sorkin byl více jako Beau Willimon. Druhá řada trpí na neochotu tvůrců odepsat staré postavy. A tak je násilím navracejí do centra dění "jako by se vlastně v první sérii nic neudálo". Hůře o to, že u nejedné z nich ani nevědí co si s nimi počít (především problém v dějové rovině z Itálie). Nikam se to neposunulo. A tak se řeší to samé, již jednou (vy)řešené. V jedné epizodě jsou vztahy/konflikty vyloženě telenovelidní, což je jinak seriálu nedůstojné. V neposlední řadě Covid hodil tvůrcům kládu pod nohy. Až na poslední dvě epizody nebyli schopni události kolem něj adekvátně adresovat (a museli, přeci jen je to zpravodajství); působí to spíše jako když do hotového scénáře jednotlivých dílů náhodně nacpali "jednu dvě zmínky, aby se neřeklo". Solidní série, než že ne, ale tak moc ve stínu první řady, že dojmy z ní jsou ve výsledku horší než jak dobrá sama o sobě je. Třetí řada je mišmaš. S některými postavami se neví coby (a tak celá linie kolem Bradley je z prstu vycucaný problém), jiné už dávno měly zmizet, nové vesměs zdařilé. Nejlépe to funguje v management linii kolem Ellisona a Stelly. Ambiciózní říz úvodní řady je pryč, nyní už je to čistě v rovině intrikaření a pusinkování. Solidně, ale ne natolik, aby to vystupovalo ze stínu tisíc a jednoho žánrově obdobného seriálu. | S1: 4/5 | S2: 3/5 | S3: 3/5 | ()
Galerie (279)
Zajímavosti (8)
- Za první dvě série činil plat Jennifer Aniston (Alex) a Reese Witherspoon (Bradley) 2 miliony amerických dolarů za epizodu a to pouze za jejich hraní v seriálu bez započtení jejich platů exekutivních producentek. (hansel97)
- Jak Jennifer Aniston, tak Reese Witherspoon popřely, že by tento seriál zobrazoval příběh Matta Lauera, bývalého moderátora televizních zpráv, který byl obviněn z nevhodného sexuálního chování na pracovišti. (oli009)
- Logo The Morning Show je referencí na americkou společnost v oblasti infrastruktury a tunelů The Boring Company založenou Elonem Muskem. Logo má stejným způsobem sestavené slova na obrazu a druhé písmeno prostředního slova (O) je vyplněný kruh. (Script)
Reklama