Série(4) / Epizody(40)
Obsahy(3)
Nahlédněte v nekompromisně upřímné dramatu nominovaném na tři Zlaté glóby do moderního pracovního prostředí pohledem lidí, se kterými vstává celá Amerika. (Apple TV+)
Videa (6)
Recenze (105)
Celý seriál je tak americký, jak jen to jde. Má víc pruhů a hvězdiček, než vlajka. Jinak téma, jsem chudinka asistentka, která vyhulila hlavní celebritě stanice péro a nic jsem za to nedostala, tak se cítím zneužitá, mne nechalo zcela chladným. A to i když se to děje v mnoha opakovanýh verzích, ze kterých je patrné dvojí: hlavní chlívák, sice chlívák je, ale v podstatě nikoho k taškařicím nijak nenutil a nejspíše by jim ani tu kariéru nepohnojil, prostě si sobecky bral, co bylo k mání. A ony chudinky se nějak výrazněji nežinýrovaly v očekávání nějakých těch prebend, pokud ty se nedostavily, začaly mít morální a psychická dilema (jak příhodné). Takže, pokud nepočítám vztek z představy, jak moc tohle bagatelizování poškozuje skutečné oběti sexuálního násilí, vnímám celý seriál jako další hřebíček do rakve zdravého rozumu. Rozmlnění už tak slabého námětu do tolika dílů nepřineslo kýžený účinek, byť pár momentů. které stály za shlédnutí, by se našlo. Celé to bohužel nezachránilo ani hvězdné obsazení. Za mne 30% a už nikdy více. ()
jestli bude Apple točit podobné série,pak bude Netflixu a HBO více než důstojným soupeřem prakticky od začátku.Morning show se rozjíždí celkem nevinně,ale postupem času začne nabírat na obrátkách a nakonec dojde k finále,které je jeden velký shitstorm a taková emocionální jízda až mě to samotného překvapilo.Nosným pilířem jsou v tomhle případě jednak herci (skvělá Jennifer Aniston,správně nejednoznačný Carell) a pak dobře napsaný scénář,který dokáže parádně budovat atmosféru a přitom nepůsobí nijak strojeně a uvěřitelné je tu každé gesto a každé slovo.I když si o celé aféře metoo myslím svoje a za mě přerostla do obludných rozměrů honu na čarodějnice,tady je to podáno natolik dobře,pochopitelně a nečernobíle,že když už seriál nevyvolá "pochopení",minimálně vyvolá diskuzi a to je dobře...80% + 10% za poslední díl,protože lepší finále série tu letos nebylo ()
Pilot odrazuje; rádoby sorkinovka "chodíme po pracovišti a kulometně mluvíme", postavy představují názory nikoli živoucí charaktery, celé to operuje s #MeToo tím nejlacinějším možným způsobem, stylizace "odvrácená tvář ranní show plné amerických úsměvů nad štěňátky" je vše jen ne sofistikovaná... Jenže pilot dělá seriálu medvědí službu, protože se tato vlajková loď Apple TV velmi záhy vyprofiluje v "Sunset Boulevard meets Damages", kde se na #MeToo nahlíží mnoha optikami a postavy ožívají. Předně to však začne fungovat jako intrikářské drama, které je taženo postavami a jejich konáním, nikoli deklamacemi. To vše navíc v atraktivním prostředí zpravodajského zákulisí, kde se přeci jen začne s dynamikou "načančané úsměvy pro ranní Ameriku versus vrážení si kudel do zad jakmile se vypíná kamera" pracovat sofistikovaně. Krásně chladné, pragmatické, loutkářské a skrze potlačované emoce vyhrocené. Škoda, že krom nepovedeného úvodu, má úvodní řada i nezdařilý závěr. Poslední dvě epizody to směřuje k jedné věci, aby se z ní vycouvalo na úkor výrazně horšího řešení "na poslední chvíli". Každopádně jako celek vynikající. Takhle nějak mohl dopadnout Newsroom, kdyby se Sorkinovi nerozpadl ve finální řadě kvůli idealismu a romantickým eskapádám pod rukama. A kdyby Sorkin byl více jako Beau Willimon. Druhá řada trpí na neochotu tvůrců odepsat staré postavy. A tak je násilím navracejí do centra dění "jako by se vlastně v první sérii nic neudálo". Hůře o to, že u nejedné z nich ani nevědí co si s nimi počít (především problém v dějové rovině z Itálie). Nikam se to neposunulo. A tak se řeší to samé, již jednou (vy)řešené. V jedné epizodě jsou vztahy/konflikty vyloženě telenovelidní, což je jinak seriálu nedůstojné. V neposlední řadě Covid hodil tvůrcům kládu pod nohy. Až na poslední dvě epizody nebyli schopni události kolem něj adekvátně adresovat (a museli, přeci jen je to zpravodajství); působí to spíše jako když do hotového scénáře jednotlivých dílů náhodně nacpali "jednu dvě zmínky, aby se neřeklo". Solidní série, než že ne, ale tak moc ve stínu první řady, že dojmy z ní jsou ve výsledku horší než jak dobrá sama o sobě je. Třetí řada je mišmaš. S některými postavami se neví coby (a tak celá linie kolem Bradley je z prstu vycucaný problém), jiné už dávno měly zmizet, nové vesměs zdařilé. Nejlépe to funguje v management linii kolem Ellisona a Stelly. Ambiciózní říz úvodní řady je pryč, nyní už je to čistě v rovině intrikaření a pusinkování. Solidně, ale ne natolik, aby to vystupovalo ze stínu tisíc a jednoho žánrově obdobného seriálu. | S1: 4/5 | S2: 3/5 | S3: 3/5 | ()
The Morning Show opravdu stojí za vidění. V době, kdy není možné se vyhnout zprávám nejbrutálnějšího kalibru si někdo jakože stěžuje na jakési, cože to ... obtěžování? A tady to teď máme rozebraný do nejmenších součástek, z kterých jsou naše splašený hormony, profesní ambice, morální kompasy, svědomí a kostlivci ve skříních složený a to všechno nahlíženo z mnoha stran. Občas jsem něco měla za přehnaný, i tak mi ale běhal mráz po zádech. Scénář je diamant ... jak si pohrává s možným zlehčováním, aby pak nastala prda v tom, kam se to všechno řítí jak sněhová koule a každý se snaží si zachránit prdel, ber kde ber. Herecké výkony absolutně na doraz, hlavně Jennifer svou postavu hraje tak, že jsem z ní měla skoro strach. Co nabídne druhá série - po tomhle ? ()
Něco podobného letos zkouší TV Prima, jmenuje se to Dobré zprávy, ale vlastně nějak nepochopili, že kromě toho, že tenhle seriál z dílny Apple TV+ měl kromě zasazení do televizního prostředí i co říct k aktuálním tématům (a samozřejmě asi milion dalších věcí).. Seriálová podívaná třeba i o kauze #MeToo, okno ale taky o náhledu do fungovaní každodenních ranních relací... /1. série/ --- Silná aktuální témata, která se přímo protkávají s osudy ústředních postav. Geniální Billy Crudup a od prvního do posledního dílu výborně napsaná podívaná, která sice nemá konstatně silnou kvalitu, ale přesto je nejlepším pohledem do problematiky genderů, jakou jsem kdy viděl. /2. série/ --- Vypočítavě nastavená kaše, která postrádá původní drive a chytlavá témata. Snaha být aktuální znamená zpracovávat Covid, a to nemám zájem sledovat ani s ročním zpožděním. Odbyté rozvoje postav, jednoznačně hůře vypointované dějové linky. Aneb když chytrák dělá hlupaká, tedy půjde mu to ale když se v tom moc rochní, je to nakonec stejně trapné. Tohle už není ani zdaleka taková podívaná. 1.serie - 75%. 2. serie - 60%. ()
Galerie (279)
Zajímavosti (8)
- V úvodu na konci znělky seriálu je na namísto klasického názvu The Morning Show uveden název The Morning Wars. (ssscream)
- Jennifer Aniston a Reese Witherspoon se spolu v televizi objevily již v seriálu Přátelé (od r. 1994), kde si zahrály sestry. Pro Jennifer se navíc jedná o první televizní projekt, kterého se zúčastnila od dob tohoto seriálu. (oli009)
- V Austrálii byl seriál vysílán pod názvem Morning Wars, protože název The Morning Show nese již několik let existující skutečná ranní talk show vysílaná v Austrálii. (oli009)
Reklama