Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (127)

1mArc0 

všechny recenze uživatele

Veľmi ťažký existencialistický film, ktorý určite nie je pre slabé povahy. Veľmi ponúry, depresívny a reálny film. Nie je to najdokonalejšie čo vzniklo, áno je to príbehovo slabšie miestami, povedzme si na rovinu- jednoducho sú scény v každom filme, ktoré sú nosné, a ktoré sú kľúčové. Film sa celý nie je v avantgardnej, čisto novátorskej atmosfére, veľmi odlišne natočení film, niet tu bežných princípov, a značne odlišný z tvorby Michálka. Je dobré, že Michálek vložil veľké množstvo emócií do tohoto filmu, že to nie je typu: „oholím si hlavu, som narkomanka a ľutujte ma." Tu je hra na úplne inej úrovni, úplne iné emócie tu prevládajú, Michálek to prevzal z iného konca, a veru podarilo sa. Medzi dvoma hlavnými hercami je rozdiel, kto je skutočne profesionálny herec, a kto zvláda o trocha slabšie, stále na profesionálnej úrovni! Tým som chcel napísať, že niekto má len jednu špecificky zameranú činnosť, a niekto omnoho viac činností. Martin Štrba už od počiatkov 90. rokov patrí k tým najlepším kameramanom Česka a Slovenska. Apokalyptický a smutný film. Michálek tu vyslovene skvelú zostavu- sám scenárista, Kamera- Martin Štrba, Hudba- Jan Čechtický. Každý sa nájde v tomto filmu. Suma sumárum: Čisto pre priaznivcov filmu, /80 %/ . ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Bože, to zase byla věc. Bezútěšný postmoderní trip movie, který naštěstí není tak "cool" jako Ondříčkovi slátaniny, ale přesto veškerou obskurnost námětu redukuje na námel hoven, čuráků a píč, které létají z úst v civilní křeči se zmítajících herců a hereček. Michálek chrlí příhody a snaží se z nich vymodelovat FILM. Postmoderní snaha dýchá ze všeho, forma je rozbitá na nesourodou drť, digitální kamera se nejistě třepotá, barevné filtry se mění... Příběh v pravém slova smyslu chybí. Jde přeci o sžíravou postmoderní výpověď. Krásné, jen to všechno maskuje velkou prázdnotu a nicotu za slovy, skutky. Těžko říci, kam tahle barevná tříšť míří, na emotivní potenciál Trainspottingu nemá, o obskurnost Cronenbergova Nahého oběda se nesnaží. Jediné, čím je pro mne Anděl Exit hodnotný, je zachycení mizejícího světa v okolí andělské křižovatky. Jinak jsem viděl pouze podivný zfetovaný a otravně uřvaný mišmaš, který ke mně promlouvá plynou tatarštinou. ()

Reklama

viktor.danek 

všechny recenze uživatele

Je fér nejprve zmínit, že Topola obdivuju a Michálka mám taky rád (byť autorsky se mi tentokrát Michálka vůbec v ničem nepodařilo identikovat). Pročetl jsem si zdejší negativní komentáře a musím říct, že většinou jde spíš o nepochopení na straně diváka (což lze samozřejmě oprávněně přičíst navrub režisérovi). Jako znalému předlohy mi ale děj byl jasný, a tak mě přemíra vulgarismů nijak nerušila, ani jsem nedumal nad realističností příběhu. Nejde totiž o dokument nebo o pokus zachytit konkrétní příběh feťáka stylem "může se to stát i vám" (Trainspotting nebo Requiem za sen). Anděl Exit je undegroundová metafora a především velká love-story. Dokonalou drogu tvoří unikátní mix lásky a nenávisti, jedu a společné krve. Jestli v tomhle není hloubka, tak teda fakt nevím, v čem jo. Jako ve všech Topolových románech, i tady je stěžejním tématem cesta, která je určitým kontrastem beznadějnému smíchovskému feťáckému doupěti, do kterého se ale hlavní hrdinové musí vrátit, protože tam jsou skutečnými a protože tam je jejich společenství chce. Jedinou možností, jak se z neustálého koloběhu násilí, vydírání a závislosti dostat, je doslova spálit mosty. Skvěle zachycená energie skvělého románu Anděl. Navíc excelentní Klára Issová v hlavní roli. Mocný zážitek. ()

jitrnic 

všechny recenze uživatele

Už kniha Anděl patří podle měk tomu slabšímu z díla Jáchyma Topola, ale film podle ní natočený jde ještě o třídu níž, asi největší slabinou je scénář, s tím souvisejí i nepřesvědčivé výkony herců, kteří musejí pronášet občas hodně nepravděpodobné a podivné věty( rozhovor Jana Čechtického a Zuzany Stivínové o rizotu například). Vrcholem je hysterický výkon Kláry Issové, z kterého mě rozbolela hlava. Ale jinak atmosféru Smíchova se povedlo zachytit výborně.. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Vladimíra Michálka považujem za jedného z najlepších českých režisérov. Jeho film "Je treba zabiť Sekala" je pre mňa vrcholom českej kinematografie. Ale hodne sa mi páčila aj "Amerika" alebo "Babie leto". Avšak snímkom "Anjel Exit", ktorý natočil v roku 2000, na mňa moc nezapôsobil. Snaha o vizuálnu, pocitovú a atmosferickú originalitu pánovi Michálkovi nevyšla. Aj majster tesár sa občas utne. Ale snaha sa cení. V tomto prípade dvoma hviezdičkami. ** ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Počáteční scéna byla natáčena v kostele sv. Václava ve Štefánikově ulici na pražském Smíchově - tedy skutečně kousek od stanice metra Anděl. (hippyman)
  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)

Reklama

Reklama