Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (128)

Matts 

všechny recenze uživatele

Mám pro Michálka slabost. Co snímek, to úplně jiný styl. Anděl Exit je skvěle odvedená experimentální práce. Na poprvé jsem měl trochu problém zorientovat se v ději, ale na druhý pokus už jsem si tento trip užil na sto procent. Z rolí Evy Holubové a Věry Galatíkové jsem měl pár nocí zlé sny - skvělé výkony. Dávám 4 a 1/2 hvězdičky a to jen proto, že Michálek vytvořil takové skvosty jako Zapomenuté světlo nebo Je třeba zabít Sekala...a to je pro srovnání hodně vysoká laťka. ()

aluna 

všechny recenze uživatele

Elitní extrémní vejškrabky celý společnosti se sešli na jedný pavlači, kamera je pro mě, odpůrce klepání, poměrně nesnesitelná a neherec Honza je občas dost nehereckej :-). Zato to ale vytahujou holky - Klára i Zuzana jsou na jedničku, atmosféra je stísněná a temná jako celá chodba onoho poplivanýho smradlavýho činžáku a jedna věc se tomuhle kousku nedá upřít tuplem: je na naše vody originální a rozhodně utkví. I mně. ()

Reklama

Ony odpad!

všechny recenze uživatele

Je to něco jako Panika v městečku. Jenže místo postaviček indiána, kovboje a koně jsou tu postavičky feťáků, překupníků a sektářů, a tím pádem jsme ochuzeni o jeden podstatný rozměr. Škoda, že to nestálo trochu víc na pražských exteriérech a že nebyly nějak lidsky nasnímané. Takhle to se mnou neudělalo naprosto nic. ()

Ippolito 

všechny recenze uživatele

Anděl Exit se drží své knižní předlohy jako hovno košile a dle mého názoru to není vůbec na škodu. Kdo četl knihu, pochopitelně najde řadu menších či větších drobností, které mu nebudou sedět, protože si je představoval zkrátka jinak. A kdo knihu nečetl, možná shledá příběh roztříštěným, nedotaženým či zmateným (a někdo možná i blbým) - ale taková je i sama kniha. Problémy, které jsem měla s knihou, se přenesly i do filmu... takže shrnuto podtrženo: Filmové zpracování se mi líbilo, sice mě ničím nepřekvapilo, ale ani neurazilo. Spolu s filmem tedy hodnotím i knihu, obé je u mě za 4*. ()

jitrnic 

všechny recenze uživatele

Už kniha Anděl patří podle měk tomu slabšímu z díla Jáchyma Topola, ale film podle ní natočený jde ještě o třídu níž, asi největší slabinou je scénář, s tím souvisejí i nepřesvědčivé výkony herců, kteří musejí pronášet občas hodně nepravděpodobné a podivné věty( rozhovor Jana Čechtického a Zuzany Stivínové o rizotu například). Vrcholem je hysterický výkon Kláry Issové, z kterého mě rozbolela hlava. Ale jinak atmosféru Smíchova se povedlo zachytit výborně.. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Počáteční scéna byla natáčena v kostele sv. Václava ve Štefánikově ulici na pražském Smíchově - tedy skutečně kousek od stanice metra Anděl. (hippyman)
  • Natáčení začalo na Štědrý den v roce 1999. (HappySmile)
  • Jan Čechtický, představitel hlavní mužské role Mikese a zároveň autor hudby, ke své práci na filmu řekl: "Myslím, že herecky jsem toho v Andělovi moc nepředvedl, to bych radši nehodnotil. Když jsme pak k filmu dělali soundtrack, tak jsem říkal: 'Tak tady vodsaď, až támhleten odejde,' a to jsem byl jako já, 'tam to začne'. Vůbec jsem si sám sebe nevšímal, byl jsem od toho hraní odosobněný. Vnímal jsem jenom tu energii, soustředil se na to, kde má být hudba a kde ne. Dělat filmovu hudbu mě baví, mám pocit, že v hudbě můžu něco vymyslet, u hraní ten pocit nemám. Herectví je pro mě zpestření, forma relaxace. Mám hudební cíle, které si plním. Chci udělat podaždé lepší a lepší desku, neopakovat se. Hraní je odpoutání se od stejné práce, stejného prostředí. Ani to vlastně nevnímám do důsledků, že ten film potom někde poběží, to v ten moment ani moc neřeším. Je to asi sobecký, ale prostě si uživám ten čas." (NIRO)

Reklama

Reklama