Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Dokumentární
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Animovaný

Recenze (745)

plakát

Madam Butterfly (2009) 

Pro člověka s trichofobií je ta závěrečná sekvence zážitek na celý život.

plakát

Navěky s tebou (2024) 

Mě nepřestává překvapovat, jak je to AI a VR pořád hrozně nedokonalé. Ke zneužití lidského zoufalství to zřejmě stačí, což mě naopak nepřekvapuje. Tak asi nezbývá než zůstat v klidu.

plakát

Blok 15 (1959) (studentský film) 

Mohutná rezonance pojezdu kočky a láhve mlíka.

plakát

Strach (1956) (studentský film) 

Režisérka papundeklových televizních pohádek Vlasta Janečková natočila na FAMU koncentrované drama s poselstvím, že příliš mnoho soucitu a poctivosti škodí. Jméno autora předlohy Adrián del Valle mi nic neříkalo, ale nakonec nebylo tak těžké dohledat, že právě Strach vyšel v češtině minimálně dvakrát časopisecky už před válkou. Film vyznívá v podstatě stejně jako povídka, ale přesun děje na český venkov padesátých let mu dodává ještě nečekané vedlejší významy. V neposlední řadě oceňuji vydařenou temnou atmosféru.

plakát

Good Old Czechs (2022) 

Kdyby se mi chtělo něco vytknout, tak řeknu, že voiceoveru místy nebylo rozumět, ale nic se mi vytýkat nechce. Po letech film, na který jdu do kina víckrát.

plakát

Miluji tě, miluji tě (1968) 

U takových filmů poznávám, že Ony už není, co bývala. Prostě nepřišel ten okamžik prolnutí filmové nadreality s vlastním prožíváním okolního chaosu. Před 15 lety by určitě přišel. Ale Resnais v dobré formě to je, to ještě poznám.

plakát

Baldachýn (2021) 

Obávám se, že i já jsem zažila zajímavější vztahy, a to ani nebyly "polyamorfní" (což je hezké slovo, i když možná není úplně správně).

plakát

První a poslední (1959) 

Zatímco Benda je líčen do hloubky svého smutku i osobní minulosti, krotce emancipovaná Slávka a Olda ve švédské košili jsou jak vystřižení z plakátu. O dekorativních vedlejších postavách ani nemluvím. I když Muchův scénář prošel poměrně zdlouhavým hledáním režiséra a několikerým přepracováním (v mezičase podle něj mimochodem vzniklo ateliérové cvičení na FAMU Noční návštěva), tento rozpor v něm zůstal a ve filmu ho ještě umocňuje výkon Zdeňka Štěpánka. Připadá mi fascinující právě ta možnost číst První a poslední jako invazi odlidštěného "nového" světa do intimního prostoru, který prostě nelze ubránit.