Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (128)

Radiq odpad!

všechny recenze uživatele

Těžko si představit větší sračku, než je tohle. Chudák stanice metra Anděl, takhle zneužít její název, navíc úplně nesmyslně, nevím proč. Šiťácká ruční kamera, šiťácké osvětlení, šiťácké barevné filtry, šiťáckej zvuk, šiťácká režie, šiťáckej děj, šiťácké herecké výkony. Zuzanu Stivínovou mám normálně rád, ale tímhle si u mě zavařila (i když zrovna ona jediná v tomhle filmu nevařila). Často vůbec nebylo rozumět, co kdo říká a do toho ta hromada anglických dialogů (ke kterým sice titulky existují, ale je to úplně jedno, protože to je o ničem). Africká mise asi sloužila štábu k tomu, aby někde ulil prachy a zajel si tam na dovolenou. Děj úplně o ničom, v Africe zvlášť! Vůbec - divím se, že Michálkovi na tohle někdo dal prachy. Asi nevěděl, co z toho nakonec vznikne. Socky, feťáci, cigáni, vulgárnosti, odpad lidstva a nejvíc vaření drog, které nikoho nezajímá. Jediné, co stálo alespoň trochu za to, je použitá hudba - je zde vidět Čechtického vliv (Ohm Square a další vybrané kousky). ()

Endyis 

všechny recenze uživatele

To snad ne??? Jak můžou např. ty Slámovy sračky mít tak vysoké hodnocení a tak brilantní filmový přednes jako tento jen tak málo. Ano bude to jeden z důvodů, proč se u nás z převážné většiny točí filmy nevalné kvality. Když se totiž někdo vychýlí z běžných řad, lidé to automaticky hned nevnímavě odsoudí o to včetně přechytralých kritiků (viď Lipšanský), proto jsem rád za jakýkoliv film tohoto formátu. Skvělý undergroundový počin Vladimíra Michálka podle výbovné předlohy Jáchyma Topola se skvělou dynamickou kamerou. Vyníkající herecké výkony, skvělá hudba a neodfláknutá výtvarná stránka dělají z tohoto filmu, jeden z nejoriginálnějších našich porevolučních počinů a Michálek ukazuje, že je opravdu skvělý režisér (nejlepší současné české kinematografie). Jděte se vycpat s tímto hodnocením!! (někteří:))) Uděluji čestných 95% dokonalé, minimalistické, depresivní a totálně působivé!!!! ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Bože, to zase byla věc. Bezútěšný postmoderní trip movie, který naštěstí není tak "cool" jako Ondříčkovi slátaniny, ale přesto veškerou obskurnost námětu redukuje na námel hoven, čuráků a píč, které létají z úst v civilní křeči se zmítajících herců a hereček. Michálek chrlí příhody a snaží se z nich vymodelovat FILM. Postmoderní snaha dýchá ze všeho, forma je rozbitá na nesourodou drť, digitální kamera se nejistě třepotá, barevné filtry se mění... Příběh v pravém slova smyslu chybí. Jde přeci o sžíravou postmoderní výpověď. Krásné, jen to všechno maskuje velkou prázdnotu a nicotu za slovy, skutky. Těžko říci, kam tahle barevná tříšť míří, na emotivní potenciál Trainspottingu nemá, o obskurnost Cronenbergova Nahého oběda se nesnaží. Jediné, čím je pro mne Anděl Exit hodnotný, je zachycení mizejícího světa v okolí andělské křižovatky. Jinak jsem viděl pouze podivný zfetovaný a otravně uřvaný mišmaš, který ke mně promlouvá plynou tatarštinou. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Dobré je, že každý film Vladimíra Michálka je úplně jiný. Je jasné, že tenhle měl připomenout drogy, sekty, neutěšené poměry v jakémkoli velkoměstě atd. atd. a to se mu podařilo na výbornou. Chvíli trvá, než si na tu kameru a styl a herce zvyknete, ale to je asi tak všechno. A navíc: ta ségra v podání Věry Galatíkové je nepřehlédnutelná. Pro ni naprosto netypická role, I think. ()

1mArc0 

všechny recenze uživatele

Veľmi ťažký existencialistický film, ktorý určite nie je pre slabé povahy. Veľmi ponúry, depresívny a reálny film. Nie je to najdokonalejšie čo vzniklo, áno je to príbehovo slabšie miestami, povedzme si na rovinu- jednoducho sú scény v každom filme, ktoré sú nosné, a ktoré sú kľúčové. Film sa celý nie je v avantgardnej, čisto novátorskej atmosfére, veľmi odlišne natočení film, niet tu bežných princípov, a značne odlišný z tvorby Michálka. Je dobré, že Michálek vložil veľké množstvo emócií do tohoto filmu, že to nie je typu: „oholím si hlavu, som narkomanka a ľutujte ma." Tu je hra na úplne inej úrovni, úplne iné emócie tu prevládajú, Michálek to prevzal z iného konca, a veru podarilo sa. Medzi dvoma hlavnými hercami je rozdiel, kto je skutočne profesionálny herec, a kto zvláda o trocha slabšie, stále na profesionálnej úrovni! Tým som chcel napísať, že niekto má len jednu špecificky zameranú činnosť, a niekto omnoho viac činností. Martin Štrba už od počiatkov 90. rokov patrí k tým najlepším kameramanom Česka a Slovenska. Apokalyptický a smutný film. Michálek tu vyslovene skvelú zostavu- sám scenárista, Kamera- Martin Štrba, Hudba- Jan Čechtický. Každý sa nájde v tomto filmu. Suma sumárum: Čisto pre priaznivcov filmu, /80 %/ . ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)
  • Film byl natočen na motivy knihy „Anděl“ od Jáchyma Topola, který se podílel také na tvorbě scénáře (gladdyss)
  • Počáteční scéna byla natáčena v kostele sv. Václava ve Štefánikově ulici na pražském Smíchově - tedy skutečně kousek od stanice metra Anděl. (hippyman)

Reklama

Reklama