Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tragikomický příběh mladého pětasedmdesátníka, věčného snílka, pábitele a recesisty (V. Brodský), který na rozdíl od své milované, ustarané maželky (S. Zázvorková), se odmítá smířit s údělem rezignujícího stáří a žije svůj život jako nikdy nekončící výzvu, v níž každý den se pro něho stává báječnou příležitostí k novému dobrodružství. Spolu se svým věrným a oddaným kamarádem z operety přenáší divadelní role do života a splňuje si tak své nesplněné sny. Vystupuje jako emeritní člen Metropolitní operety, který kupuje zámky, jako revizor, horolezec a dobrodinec. V řadě vděčných komických situací, plných jemného i černého humoru, válčí s manželkou o svou bezstarostnost a nezávislost, s níž vždy znova dokazuje, co je to UMĚNÍ ŽÍT. Tento film o přátelství, lásce a neumírání je věnován Vlastimilu Brodskému. (Česká televize)

(více)

Recenze (349)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zmínil dva sociální fenomény, které Babí léto bystře zachycuje. První - ženská praktičnost (Zázvorková, oddaná nakupování a vnoučatům, zdůrazňující, že život je třeba brát vážně) versus mužská fantasie a smysl pro humor (dravý mužský úsměv, plný neovladatelné touhy a darebáctví). Druhým fenoménem je proměna muže. Zatímco zhruba mezi 30. a 60. rokem je hlavou rodiny, tahoun a na vrcholu svých sil, v důchodu se z něj stává žalostný kakabus, a to především díky manželce, která mu předchozí roky vrací se vší parádou. A nezřídka kdy to končí opravdovou tyranií (Brodský je hrdina spíš tragický než komický) a chutí sejít ze světa vlastní rukou, jak stvrzuje i Vlastimil Brodský, který spáchal v roce 2002 sebevraždu. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

V Podobných chybí italští Moji přátelé,  u nichž se Hubač zcela určitě při psaní scénáře inspiroval a napsal ho pánům Brodskému, Zindulkovi a dámě Zázvorkové přímo na tělo. Laskavá nepřekotná komedie o stárnutí, kde se bilancování neodehrává v mysli autora scénáře či režiséra, a vy jste nuceni se tím brodit, ale prostřednictvím jednoho krásného monologu v soudní síni. Kde se nebezpečí pasivity skrývá v jediném pohledu na starce v okně a kde k smíchu nepotřebujete ani Trošku či příručku s návodem.  Krásně, laskavě  a srozumitelně zabalený pětihvězdičkový sentiment. Ono to totiž není sprosté slovo, víme? ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Přestože Brodského postava svým chováním občas zacházela až do jisté bezohlednosti vůči nejbližším, většinu času jsem mu fandil pro jeho zdravý přístup ke stáří, oproštěný bez jakéhokoliv lamentování nad úmrtními listy a neustálého přetřásání nemocí všeho druhu se svými vrstevníky. Tenhle film je opravdu pěkným epitafem panu Brodskému. Těšilo mě Mistře, po celý můj dosavadní život.... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Milé, laskavé, příjemné... Skoro se mi nechce věřit, že tahle procítěná a prožitá režie je dílem stejného člověka, který má na svědomí samoúčelný Anděl Exit. Michálek dal svojí příkladnou prací stratéga a nenápadného vypravěče prostor k strhujícímu koncertu Stelly Zázvorkové a Vlastimila Brodského, pro nějž se film stal závětí a jakýmsi posledním sbohem. Tak se loučí praví mistři... I bez přídechu moderny a experimentality patří Babí léto k perlám porevoluční kinematografie a k herecky největším delikatesám české produkce. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Již po prvním zhlédnutí jsem velmi oceňoval výkon Vlastimila Brodského, pro kterého byl tento film prakticky rozlučkou, jak filmovou, tak životní. Říkal jsem si už z úcty nejde tento film nemít rád. Nebýt Brodského můj dojem by, ale rozhodně nebyl dokonalý. Ovšem napodruhé jsem si Babí léto velmi užil. Jméno scénáristy Jiřího Hubače jsem snad před dvěma roky ještě ani nevnímal. Během těch uplynulých dvou letech se, ale stal mým velmi oblíbeným scénáristinou. Z jehož spolupráce s Brodským vznikl rozpočtem a výpravou malý, ale jinak rozhodně velký televizní film Mapa zámořských objevů. Po několika letech čekání se Vlastimil Brodský konečně od Hubače dočkal další skvělé látky, kde pan scénárista opět uhodil hřebíček na rakvu. Hlavní postava pan Hána je mi sice věkově i zkušenostmi vzdálen, ovšem svou touhou pořád něčím žít, vymýšlet si pořád všelijaké vychytávky, příběhy a unikat tak z reality je mi velmi sympaticky. Všechny jeho epizodky (navštěva casina, květinářství, koupě zámku) v sobě mají krásný tragikomický nádech. Ale pan Bláha se málokdy nechá vykolejit a pořád si hodlá užívat život naplno. Čímž je mnohdy až bezohledný ke svému okolí, ale v podání pana Brodského si ho prostě musíte zamilovat. Stanislav Zindulka je mu velmi dobrým partnerem stejně jako Stella Zazvorková jako protipoĺ přízemní moudré manželky co se stará o praktické věci. Na tu smrt sice myslela tak často, že mi občas její postava připadala až přetažená za vlasy, ale věřím, že jednou pochopím. A Ondřej Vetchý je nezdárný synek k pohledání. Celý film je vysoce lidský, přirozený, citlivý, příjemný a hlavně smutný i vtipný zároveň. Velmi se mi líbila epizodka s mladou sousedou. Scéna u soudu je zase velmi dojemná. A závěrečná sekvence s letem balónem v sobě ukrývá i kus lyrické poezie, která jakoby se táhla celým filmem. A nejen to z něho číní vskutku krásný zážitek. Bylo mi ctí! ()

Galerie (22)

Zajímavosti (18)

  • Vlastimil Brodský (František Hána) si skutočne počas natáčania plánoval cez telefón, ako by mal vyzerať jeho pohrebný obrad. Tvrdil, že natáčania scény s balónom sa už nedožije a režisérovi ušetrí dva dni natáčania, za ktoré mu nebude musieť vyplatiť honorár. Neskôr volal svojím príbuzným tesne pred natočením scény s balónom, že už nebude žiť dlhšie ako týždeň. Po dotočení posledného záberu filmu ironicky poznamenal, že sa znovu všetci stretnú na jeho pohrebe, ktorý bude do 14-tich dní. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama