Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdyby Bridget Jonesová hledala ještě větší zoufalku, než je ona sama, v Kate (Emilia Clarke) by se určitě trefila do černého. Ta holka sice vypadá jako roztomilý diblík, ale ve skutečnosti je magnetem na špatná rozhodnutí všeho druhu – nerozumí si s vlastní rodinou, nevyzná se sama v sobě, neumí si najít normálního chlapa a navíc pracuje v obchodě s vánočními potřebami. To se pozná tak, že chodí v asexuálním skřítkovském kostýmku, neustále cinká rolničkou a v hlavě jí pořád jede vánoční hit George Michaela „Last Christmas“. Přitom přesně před rokem balancovala mezi životem a smrtí, když podstoupila velmi komplikovanou operaci. Jeden by řekl, že si té „druhé šance“ bude víc vážit, ale Kate je evidentně všechno fuk. Okázale kašle na všechno a na všechny a životem proplouvá cestou nejmenšího odporu. Pak ale potká Toma (Henry Golding), trochu záhadného mladíka, který se jí čím dál víc začne plést do cesty a do života. A i když je Kate odhodlaná pokračovat ve svém dosavadním stylu života, vlivem tohohle kluka, vánoční atmosféry a magického Londýna začne její předčasně okoralé srdce velmi rychle tát. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (274)

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Čekala jsem průměrný vánoční romantický film, ale dostala jsem mnohem víc. Tohle se nepochybně z běžného romantického průměru vymyká už tím, že to skrývá krapet nečekaný zvrat a že ve výsledku rozhodně nejde jen o lásku mezi hlavními dvěma představiteli. Navíc oceňuju, jak krásně byla vyvážená romantická dojemná linka s trhlým humorem. Tekhle mi to přesně padlo do noty. Mělo to v sobě všechno od vtipných (a někdy až humorně "nekorektních") průpovídek, přes vážné a dojemné momenty, až po magickou vánoční atmosféru v čele s hudbou George Michaela (mimochodem, líbilo se mi, že tento film dává slovům "Last Christmas I gave you my heart" nový význam). Kupodivu to všechno sedělo výborně dohromady, a to včetně lehkých narážek na tématiku přistěhovalců a Brexitu. Zkrátka jsem z toho měla pocit, že tento film někdo tvořil s opravdovým citem a že měl jasno v tom, jak má film vypadat a působit. Povedlo se to na jedničku (jedinou výhradu mám snad jen k až příliš náhlému zvratu a rozuzlení, ale to je dost možná pouze můj subjektivní dojem). Film se tímto zařadil mezi mé oblíbené vánoční filmy, na které se ráda podívám opakovaně. ~(4,3)~ ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nejsem modelový divák vánočních dojáků, na druhou stranu miluju pro jeho lehkost, vtipnost, inteligenci, brilantní scénář a hutný výskyt mých oblíbených herců film Láska nebeská, takže i tohle umím ocenit, když to funguje, navíc si užívám britskou angličtinu a všechny od toho se odvíjející žerty a ekvilibristiky s jazykem, Emmy Thompson si vážím jednak jako skvělé herečky, jednak jako inteligentní laskavé dámy a od mládí členky různých spikleneckých společností pro vysoké umění ve spojení s lidskostí a humorem, a byla jsem upřímně zvědavá na její scénář, protože bylo jasné, že to nemůže být jen tak banální... Banální to sice není, ale zklamaná jsem z toho, jak je to nedomyšlené a nedotažené. Není to - právě na rozdíl od třeba Lásky nebeské - dárek pro radost nikomu, Emma k Vánocům zklamala nároky obou možných cílových skupin těch, kdo by si shlédnutí jejího dílka riskli k prožití předvánoční atmosféry darovat. Ty méně náročné musí nutně zklamat vyústění, které mění zařazení filmu z romantického žánru v bajku s morálním apelem, ty ostatní, jak jsem já, pak zklame hlavně to, že od chvíle, kdy se poprvé promluví o operaci (což je ještě dost brzy), máme jasno - Emma vykradla stokrát provařený námět a nemohlo to být jinak. A s tím se pak musí pro obě skupiny vědomě či nevědomě pojit rozčarování z toho, že film s až arogantní povrchností předvádí, jak cokoli, co se dlouhé roky mezilidsky odehrávalo strašně špatně, jde s dobrým úmyslem napravit až banálně (tak přece) snadno a rychle, takže jako mávnutím kouzelného proutku je všechno zapomenuto, vytěsněno, deprese a nevraživosti a zoufalství mizí a všichni se smějí a objímají a radují a navzájem se přece milují, protože stačí malinko a najednou jsou všichni chápaví a empatičtí a připravení odpouštět a rozumět, stačilo to v nich nějak drobátko uvolnit. To není dárek, to je výsměch všem opravdovým snahám milovat, napravovat a zoufat si z toho, když lidé v nejbližším okolí nejsou schopni lásky a porozumění. Od Emmy Thompson jsem ve všech ohledech čekala víc než takovou nelaskavou krutost vepsanou do stránek scénáře spolu s morálním ponaučením, které nemůže v žádném konkrétním ohledu v příběhu fungovat a působí jako vytčené před závorku. Je to nesoudržný paskvil plný milých momentů a hezkých obličejů, u něhož lituju vyhozených peněz za lístky do kina. Nicméně je to moje chyba, měla jsem si líp pamatovat, jak mě dráždil už její vyděračsky napsaný a zahraný Vtip - kdybych to měla s něčím srovnat, tak s Cenou za něžnost, která mě kdykoli rozesměje i rozbrečí stejně jako život sám, když těžkými a vyloženě blbými situacemi procházejí lidi, kteří nejsou dokonalí a neumí vždycky všechno správně podat ani pochopit, ale v jádru jsou milující a opravdu dělají, co můžou, a navíc - přes všechno zapírání a alergie a de facto i kvůli nim - prostě nemůžou zapřít, že jsou rodina a že si rozumějí víc, než si chtěli a dovedli přiznávat. Na tom se dá nejlíp ukázat, jak to vypadá, když člověku se srdcem a rozumem nechybí nadhled a skutečná empatie. A právě nadhled, empatii a smysl pro organicky se odvíjející komplexní dění Emma Thompson bohužel postrádá - jen si nejsem jistá, jestli tím ty scénáře kazí až poslední dobou, nebo to tak bylo odjakživa. Čili jestli chcete doopravdy prožít to, na co v Last Christmas Emma Thompson láká, ale co vlastně funkčně k prožití nenabízí, pusťte si radši doma Lásku nebeskou a Cenu za něžnost (možná raději v opačném pořadí) a za ušetřený peníz za lístky do kina si k tomu dopřejte třeba pečené kaštany. *~ () (méně) (více)

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Emilia Clarke řeší záhrobní vzkaz přímé demokracie, George Michael u toho (až téměř nesmyslně) zapěje největší hity své kariéry a Emma Thompson ze sebe dělá blbku z Balkánu, přičemž jí nevěřím že tam kdy byla. Není mně úplně jasné, jestli všechno to nadbytečné břímě, co si film nabral, mělo být k pousmání či k zamyšlení, nebo se prostě jen nikdo neměl k realizaci pokračování Ducha. A tak se stalo, že vedle charitativní činnosti pro bezdomoveckou komunitu se hlavní hrdinka také věnuje malému krámku s vánočním zbožím, kde převlečená za elfku lichotí své staré asijské šéfové, za kterou dochází nápadník jak z jiné planety, a abychom zachovali dobré asijské vztahy, tak i hlavní romantický hrdina zrovna nemá čistý rodokmen, takže okamurovská romance je na spadnutí. Emilia Clarke je naprosto rozkošná a její kukadla v londýnských vánočních uličkách hezky blikají. Ovšem na její linii je nabalen nehezky nezvládnutý scenáristický balast, který prostě nevládne kvalitní dramaturgií. Téma imigranti, bezdomovci a lesby a do toho žvatlající Emma Thompson, to vše se strašně navzájem bije, působí to zvláštně nezajímavě, tudíž oceňuji závěrečnou pointu, co filmu pomohla vyhrabat se ze scenáristické nouze. Což o to, kdyby se našel schopný scenárista a celé tomu dal ucelený ráz, tak bych chtěl film vidět i podruhé. Ale Emma Thompson je scenáristicky chabá, Paul Feig uz si vytrpěl dost za své kritikou strhané filmy, takže z toho vyšel takový napůl dojemný film, který má tolik vaty, až prohrál svůj divácký souboj s jinými vánočními bijáky. 6/10 ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Zajímavé, kolik lidí oblbnul vizuál vánočního Londýna a kukadla Emilky. Poslední Vánoce by asi moc chtěly být novou Bridget Jonesovou nebo Láskou nebeskou. Ale za oběma filmy stáli lepší filmaři - a ano, dívám se na Emmu Thompson, jejíž scénář je jednoduchoučký, prvoplánový (rozuzlení filmu mnozí na Youtube uhádli už z trailerů), levně moralizující (Brexit, přistěhovalectví, gayové, minority... máte tu všechno) a hlavně - a to bohužel - bez silného vyznění. Emilia a Henry Golding jsou fajn, mají mezi sebou chemii a oba jsou charismatičtí. V lepším filmu by to byla pecka. Ale on tohle vlastně ani není romanťák, jde hlavně o postavu Kate a její vývoj z lůzra v něco víc. SPOILER: Henryho postava se ukáže být jen kolečkem v soukolí příběhu Kate a já pochybuji, že Emma Thompson domyslela, že jeho postavu napsala jako myslící a cítící bytost, aby ji pak odhodila, když splní svůj účel v příběhu, tj. slzičky a šok poté, co se ukáže, že je celou dobu mrtvý. Poplakali jsme si, tak padej, postavy se musí na konci sejít, zazpívat si písničku, aby se vzbudil fajn, nostalgický pocit. Eh... takhle teda ne. Výsledný dojem je stejně levný jako Katin polyesterový kostým elfa. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Když spojíte Bridget Jonesovou s Láskou nebeskou, přidáte obchůdek s vánočními předměty v zasněžené Covent Garden, hity George Michaela a jednu životní smolařku, co možná konečně našla tu pravou lásku, musí z toho vzniknout báječná britská vánoční komedie! A když k tomu ještě navíc přidáte jugoslávské uprchlíky, černošské lesby, brexit, mulaty a černochy, bezdomovce, transsexuály, transplantace srdce, dějové twisty, mystiku, primitivní "americký" humor (ptačí trus v oku, pád do odpadků), love story mezi Číňankou, co se jmenuje Santa, a podivínem s neustále otevřenou hubou, co je profesorem přes zelí, spoustu scén a nápadů vykradených z jiných filmů a přehrávající obočí Emilie Clarke, které roli trapné smolařky nevěříte ani na vteřinu..., tak to možná celé úplně poserete a zbude jen podivný ezoterický miš maš, co vánoční atmosféru nenavodí ani kdybyste si ho pustili čtyřiadvacátého večer pod stromkem. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (15)

  • Upútavky na tento film boli silne kritizované za to, že výslovne naznačovali dejový zvrat, čo viedlo k tomu, že väčšina divákov a kritikov uhádla celý dej tri mesiace pred pozretím filmu. (Arsenal83)
  • Tento film využíval stratégie udržateľnosti na zníženie emisií uhlíka a dopadu na životné prostredie. (Arsenal83)
  • Počas otváracieho víkendu bol tento film číslo jedna v pokladniach Spojeného kráľovstva. (Arsenal83)

Reklama

Reklama