Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Tak nakoniec sa miniséria nezmenila na propagandu v štýle zlý boľševici a komunisti ale ukázala sa, že autori predsa len ostali nohami na zemi a dokázali predostrieť vcelku zaujímavý pohľad do obdobia pohnutého roku 1989. Miestami bohužiaľ dej trochu nudil, ale záver to celkom dobre zachránil a aj vďaka dobrým kulisám a celkovej dobovej atmosfére ho možno označiť za jeden z lepších produktov HBO. Kiežby aspoň takto nejako fungovalo HBO GO, do ktorého sa síce prihlásiť dá, ale neprehrá nič. Narozdiel od Slovanistov v Európskej lige, tí prehrajú skoro všetko. ()
Spolu s Hřebejkovým Rédlem zcela zásadní reflexe normalizačních 80. let a období polistopadového předání moci. Po obsahové i formální stránce skvost, standard produkce HBO, česká tvorba konečně po 30 letech dohání západní svět... Skvěle zvládnutá retro nálada špionážních thrillerů 70. a 80. let - jazzově usazené hudební podkresy, ty časté nájezdy kamer zvyšující sugestivnost scén, výprava, naprosto autentická mizanscéna, formálně opravdu brilantní... Výtky ke scénáři, že mučení a zabíjení politických vězňů patřilo ne do 80., nýbrž 50. let, bych odrazil poukazem na případ Pavla Wonky, kterého StBáci umlátili při výslechu ještě v roce 1989! Dneska titíž lidé berou vysoké výsluhy a nadstandardní důchody, anebo dokonce premiérují téhle zemi...čirý zmar :-( Viděno rastrem seriálu Bez vědomí - pravdu měl nakonec Petr Cibulka - všechno to tu stále řídí KGB... ()
Ivan Zachariáš nezklamal. Skutečně solidní kousek s poctivou atmosférou, a přestože seriálu nesedí úplně nálepka "špiónský", je to výborná podívaná tažená výkony Táňy Pauhofové a Jana Vlasáka. Finále mě dostalo. 80% ()
HBO's Quality TV po česku strikes again! Ivan Zachariáš jakožto dosud plně nevyužitý tuzemský ultratalent bere na výlet do socialistického Československa památného roku 1989. S parádní atmosférou čekání na Godota (důsledky perejstrojky), v momentech, kdy si kágébáci, estébáci a britové šermují pikovýma esama před ksichtem a nikdo z nich netuší, co netuší ti druzí. Bez vědomí je mnohovrstevnatej počin, který minimálně ve druhé polovině soustruží podvratný twisty do nemyslitelnejch spirál, což ve výsledu ublíží, páč Ondřej Gabriel není John le Carré nebo Guy Ritchie, ale neublíží to naštěstí tolik.. Bez vědomí vtáhne a už nepustí, pro svoji ucelenost, pro svižný tempo bez vaty, pro svůj obrazovej rukopis halenej do vybledlých a béžových barev, pro svou zpřeházenou Prahu, která nevadí, pro skvělej cast: Vlasák, Hofmann, Myšička, Podzimková, Nykl, Vlasáková, skvělá parta na protějších stranách barikád.. Jazz a Samet, morální rozklad all the way a karty znovu rozdány podle zákonů džungle.. Zachariáš a HBO - těšim se na třetí kolabo) ()
Říká se, že ďábel je ukrytý v detailu, ale tady by jste ho hledali jen těžko. Vedle ošuntělých lokací, kterých je Praha bohužel i bohudík plná, si Zachariáš dal práci s takovými titěrnostmi, jako je lampa pouličního osvětlení nebo květináč. Polistopadové generaci to možná tolik neřekne, ale pamětníci to jistě ocení. Dobovou atmosféru pak podtrhuje fízlující kamera, která je pro námět jako dělaná. O samotném ději se příliš rozepisovat nebudu, protože bez spoilerů by to šlo těžko, nicméně jedná se o výtečně promyšlenou špiónštinu, která se může směle rovnat kdejaké zahraniční produkci a jako přidanou hodnotu vidím reflexi dnešní doby. Výhradu mám vlastně jen jedinou a to Táňu Pauhofovou. Tedy ne že by zahrála špatně. Stejně jako všichni ostatní byla výborná, ale její postava toho nesla na hrbu příliš, což občas působilo krkolomně. O to je větší škoda, že režie víc nevyužila Martina Hoffmana, který se přímo nabízel. Ale ani to mi celkově výborný dojem nezkazilo a jsem zvědav, s čím se Zachariáš vytasí příště. 85% ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Ve scéně, kdy Marie (Táňa Pauhofová) vstupuje na nástupiště a jde do vlaku, je v pozadí záběru jasně rozpoznatelný vlak Českých drah v korporátních barvách (Najbrt), který firma používá od roku 2009, zatímco děj filmu se odehrává daleko dříve. (tommahol)
- Garáže Flora, kde je opravována černá Volha, jsou vtipným odkazem na film Kamarád do deště (1988). (lucaser)
- V čase 14:25 je jasně viditelný citylight na zástavce, což v době, kdy se seriál odehrává, nebylo možné. (Mindwind)
Reklama