VOD (1)
Série(2) / Epizody(15)
Obsahy(1)
Nadia (Natasha Lyonne) slaví 36. narozeniny. Běžná oslava v newyorském bytě jejích kamarádek se však promění v její noční můru, když ji ještě ten večer srazí taxík. Místo smrti se však vrátí do koupelny onoho uměleckého bytu na onu oslavu. Po jejích několika dalších náhlých úmrtích a i návratech do oné koupelny zjišťuje, že tu něco nehraje. Ale co? (hansel97)
(více)Videa (3)
Recenze (57)
1. série - 55% - Jedna z nejlepších zápletek pro samostatnou epizodu nebo film, tedy časová smyčka, je v poslední době podezřele nadužívaná a Russian Doll dělá od samého začátku všechno, aby diváka natěšeného na časohrátky odradila. Ničím neosvěžený námět, nepříliš sympatická hlavní hrdinka, absurdně protivné vedlejší postavy a hromada prázdných řečí, které jen ředí už tak dost nevýrazné a stokrát viděné pokusy o vytěžení námětu. Nebýt sezóna tak krátká, zvažoval bych oproti všem svým zvyklostem seriál nechat plavat. Naštěstí se do děje včas přimíchá sympaťák Alan, Natasha Lyonne potvrdí dramatický i komediální um a poslední dva překvapivě napínavé díly mě zastihly nepřipraveného natolik, že jsem hlavním charakterům nepokrytě držel palce. I proto nechápu, že hvězdná parta scénáristek dobrovolně balancuje na hraně neúspěchu ve snaze přijít s další várkou (nebo dokonce várkami) epizod. 2. série - 20% - První sezóna vzala všechno zábavné z časových smyček, ta druhá bere všechno zábavné (a bohužel i veškerou zákonitost) z časového cestování. Nevěřil jsem, že se tu ledabyle vtipkuje o druhé světové, o mateřství, o drogách, hlavní hrdinka se tváří pořád stejně nad věcí (i když k tomu nemá sebemenší důvod a často se přetvařuje jen sama před sebou) a ještě se mě někdo pokouší přesvědčit o smysluplnosti všeho přeskakování. Alan je degradován na figurku, která se jen zmateně ptá na to, co se děje a ve většině případů je mu odpovědí "Já nevím." nebo "Děláš si srandu?". Zkrátka volba pokračování metodou pokus-omyl, která dokazuje, že některé minisérie těžit nikdy nepotřebovaly. ()
Russian doll je bohužiaľ iba slabším seriálom od netflixu. Nápad ukradnutý z filmov ako všetko najhoršie alebo na Hromnice o deň viac, ma už tak nebavil. Asi to bude hlavnou herečkou ktorá bola strašne nesympatická, trochu pomohla druhá mužská postava a to Alan. Ale seriál sa s tým zlepšiť nemohol. Ide o priemer. Ak by seriál nemal 25 minútovú stopáž epizód, asi by som ho ani nedopozeral. 3* ()
Mám rád časové smyčky a i tahle mě bavila. Co se chytrých komedií týče, samozřejmě nad Na Hromnice o den více stále není, co se týče koketování s komediálním hororem, vyhrává zase Všechno nejhorší, ale i Ruská panenka má co nabídnout. Škoda jen, že tvůrkyně nezapojily postavu Alana do děje o nějakou tu epizodu dříve, mohlo to být ještě lepší, protože teprve odhalování propojení hlavních hrdinů bylo to, co mě opravdu zajímalo. ()
Časová smyčka tak otravná jako zaseknutý gramofon. Ale ten se dá ještě docela zvládnout. Tohle prostě byla jebanina neustále toho samého dokola. I spolu s tím, že kouzlo se vytratilo hned po prvních pár minutách prvního dílu. A nic víc. Poté už to možná dostává nějaké grády, ale pro mne už je to tak nelukrativní záležitost, že mne to ani nezajímá a dojíždím seriál se silnou averzí, kdy (pokud tam byl) plotwist nebo rozuzlení není nějaké zajímavé nebo chytlavé. Ještě štěstí jsou zde projekty z letošního roku, který ho dokázali lépe nastartovat. Toto bylo dost mimo mne. Až odporně moc. ()
Nicky z OITNB a Peter z Chicago Fire zažívají časovou smyčku. Do seriálu jsem šel kvůli Nicky a o ději jsem nic nevěděl, ale při sledování jsem si vzpomněl na Day Break, kde hlavní hrdina stále prožívá stejný den. RD není špatné, má pár slušných momentů, ale celkově mi tam něco chybělo a tolik jsme se nebavil. O to víc jsem ale dostal chuť si zopakovat Day Break, už je to nějaká doba, co jsem to viděl a ten seriál se povedl. 65% ()
Galerie (145)
Photo © Netflix
![Ruská panenka - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/227/166227745_d2d3fa.jpg)
Zajímavosti (4)
- Song, který hraje v koupelně po každé smrti Nadii (Natasha Lyonne), je „Gotta Get Up“ od Harryho Nilssona. (zbyshek)
- Celý tým tvůrců od scenáristek po režii tvořily výhradně ženy. (zbyshek)
- Celá druhá řada, tedy její první epizoda, začíná monumentálně znějící skladbou „Personal Jesus“ z roku 1989 od britské elektronické kapely Depeche Mode, kdy během úvodních titulků sledujeme cestu Nadii (Natasha Lyonne) podzemkou do nemocnice Lenox Hill. (Dangerous2)
Reklama