Reklama

Reklama

Show Jerryho Seinfelda

(seriál)
všechny plakáty
Trailer
USA, (1989–1998), 69 h 15 min (Minutáž: 22–56 min)

Hrají:

Jerry Seinfeld, Julia Louis-Dreyfus, Michael Richards, Jason Alexander, Wayne Knight, Richard Fancy, Victor Raider-Wexler, Ian Abercrombie, Heidi Swedberg (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(9) / Epizody(173)

Komik Jerry a jeho tři cyničtí přátelé se umí zasmát úplně obyčejným i absurdním věcem. „Seriál o ničem“, který se do historie sitcomů zapsal zlatým písmem. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (69)

zdepapepa 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nedává mi smysl popularita Simpsonů a nepopularita Seinfelda. Vždyť co byli Simpsonovi pro svět animáků, to byl Seinfeld pro svět sitcomu. Nebyl to pochopitelně první průkopník, to bylo I Love Lucy, vhodná metafora na americkou kinematografii by byla - co byl ve filmových dramatech Občan Kane, to bylo I Love Lucy. Seinfeld byl takový Kmotr. Ti také nejspíš dnes nebudou úplně doceněni. Jeden moudrý muž (Isaac Newton) jednou řekl:"Pokud jsem prozřel dál, bylo to díky stání na ramenou obrů." A teď si představte, když se na takového obra navěsí spousta ziskuchtivých a někdy i akorát ambiciozních miniobrů. Obr je nemilosrdně zašlapán do země a už není tak impresivní a obrovský, jak býval. Musíme se vžít do lidí roku 1989 a dále, kdy byl Seinfeld "nambr van", kdy válcoval televizní žebříčky, kdy každý jeho díl dychtivě sledovala určitě alespoň půlka (kr)Ameriky. Světu tehdá dominovaly tzv. famsitcomy/famcomy (rodinný sitcom, kde se děj soustředil na rodinné členy, častokrát byl i více přístupný dětskému publiku), s výjimkou Ženatý se závazky, který dva roky před Seinfeldem rozčeřil stojatou vodu nekontroverzních (pokud se zrovna nekonala "speciální" epizoda, kdy někdo ve famcomu propadl např. droze, ale i tak na konci epizody byl zachován status quo) rodinných sitcomů. Pak přišel Seinfeld. Sitcom o ničem, na což tuším v 5. sérii dokonce dojde, že ho Jerry s Georgem také zrealizují a natočí repliku po replice "pilot" (koukněte se na Pulp Fiction, pokud nevíte, co to znamená!). Přehoupl se žebříček hodnot, podobně jako v Die Hard z roku 1988 zde nejsou ústřední postavy nejhodnější, pijí, kouří, lžou (zde to často až hraničí s Hotýlkem Johna Cleese) a vůbec se chovají tak, jak by televizní vzory neměly. Prvních pár sérií se drží i observační stand-up výstupy, kdy Jerry komentuje na něco, "s čím přišel do styku", často propojeno s dějem epizody. Ostatní postavy jsou nápodobně okouzlující - tedy vyjma Kramera, na toho musím mít extra náladu, jeho pitvoření a lhaní a podvádění a při snaze napomenutí dělání "UÁÁÁ!" a strčení ruky před obličej mi přijde falešné a nebaví mě, jen ze začátku mě bavila jeho fyzická komika, kterak dokázal upadnout na spousty vtipných způsobů. Jerryho už jsem nakousnul, jsem s ním asi nejvíce sžitý, celkově je asi nejsympatičtější ze všech, což mu ale nebrání vyvádět sviňárny a odhazovat s každým dílem holku k vodě (na milion a jeden způsob - chlapské ruce, že nosí pořád stejné oblečení, že jí hrášky po jednom, že neochutná polévku, atd. atd. atd.) George je kapitolka sama o sobě - konstantní loser, ale klofnul pro mě nejsympatičtější holku (hned po Elaine) - Susan. I tak má své momenty, zejména co ho zaměstná George Steinbrenner. Elaine aka Julia Luis-Dreyfus je skutečně pastva pro mužské oči, člověk jí hned promine, že kupříkladu po zprávě, že je její přítel v nemocnici, si ještě koupí popcorn a jujyfruits. A jako v dnešní době mládeží koluje "Ledžendery" a "Ósam", tak i mnoho hlášek a památných slov se nezapsatelně vrylo do paměti diváků, ať už například "yada, yada" "NO SOUP FOR YOU" "Master of your domain" či jiné. Inu, 9 sérií je 9 sérií. V době psaní tohoto komentáře mám dokoukáno do S08E03 a nepřestává mě to překvapovat svou vtipností, i když zpětně zjišťuju, jak moc velký vliv to mělo na současné sitcomy (už jen ta obrovská plejáda herců, jen z Přátel se jich tam objevilo asi 5, každý nějak samostatně, nejlepší asi pan Hackles coby Kramer z fiktivního pilotu). Nebo že v epizodě Čínská Restaurace je ten číňan, co je obsluhuje stejnej člověk, co obsluhuje v The Big Bang Theory. A pak je tu ještě ten druhý Jerryho soused. Hello, Newman. () (méně) (více)

eye candy 

všechny recenze uživatele

Asi by nebylo dostatečně výstižné označit Seinfelda pouze za "nějaký" sitcom. U nás je možná sotva v podvědomí, v US jde ale o kultruní fenomén téměř Simpsonovských rozměrů, který inspiroval celou řadu pozdějších seriálů. Osobně se přikláním k názoru, že je možná zaměřen víc směrem na starší publikum, třeba z vlastních zkušeností vím, že mě dřív vůbec nebavil, až v poslední době jsem si ho fakt oblíbil. Nejspíš jsem do jeho humoru dorostl, doufejme že ne zdegeneroval. Celé se to může zdát na první pohled usedlé, oproti Přátelům, HIMYMům atd., dědkovské, stejně jako hlavní protagonisté. Pod povrchem je ale střeštěný humor, díky kterému člověk brzy pochopí, proč je Seinfeld v USA jedním z nejůspěšnějších sitcomů vůbec, i přesto že jak se o něm často traduje, jde jen o "souhrn ničeho". ()

Reklama

MrPierc 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál je nadčasový díky dvojsmyslným narážkám, podrobnému zkoumání nesmyslů a noření se do hloubek absurdit při rozhovorech. Čtyři kamarádi, kteří se pravidelně navštěvují a řeší své malé/velké osobní problémy. Seriál není sprostý ani fekálně podřadný. Slušnost ale zároveň neomezila seriál pouze na nudná témata. Vystačí si s fantazií a náznaky. Řeší se zde všechno možné a přesto to není nijak průměrný seriál. Svojí lehkostí a grácií si získal mojí pozornost a musím po čase uznat, že to je nejlepší sitcom všech dob. Nikam se nežene, je příjemný a člověka naladí do správné pohody. Každý rozhovor, každý gag a každý díl je vypilovaný k dokonalosti. Dříve jsem ho sledoval v televizi s českým dabingem a byla to dobrá zábava, ale až v anglickém dabingu se dá ocenit Georgovo chrochtání, Kramerovo cvakání, Elenino comooon! a samozřejmě Jerryho pohodářský hlas. Jerry = gentleman, správňák, holkař a nejrozumnější z celé party. Má svoje typické rodiče, jako každý z nás, a roste z nich. Snaží se vše vyřešit v rukavičkách a s rozumem. Elaine = jediná žena v partě, ale dodává sexappeal a pohled emancipované ženy na mužské problémy. Dívá se na to zcela jinak, než by se koukal muž. Vnáší do party ženskost, smích a posměch hlavně mužským sexuálním frustracím či zbytečně nafouklým problémům. George = Malý, zapšklý a plný neuróz. Je to držgrešle a umíněný člověk, který je ochoten se porvat kvůli právu na párátka na jeho stole v restauraci. Jeho rodiče jsou kapitola sama pro sebe (neurotičtí jako on a ještě k tomu staří a ještě více naštvaní než on). Trpí tím, že je plešatý a snaží se ženy vždy nějak obelstít a na všem vydělat. Ač nemá rád svoje rodiče za to, že jsou hysteričtí a uřvaní, tak on je zcela stejný. Kramer = Pošuk odnaproti. Nemá základní společenské návyky a je výstředním doplňkem každé debaty. Nepracuje, všechno si od někoho pučuje a u Jerryho je častěji, než u sebe doma. Jeho nejlepším kamarádem je také pošťák Newman, kterého zase nesnáší Jerry. Je tu také mnoho vedlejších postav, které se často proplétají některými díly. Všechny čtyři postavy jsou vlastně typické vlastnosti jednoho jediného člověka, které se rozdělily do 4 postav, protože v každém z nás je něco z Jerryho, Elaine, George i Kramera. Miluju všechny postavy a všechny díly. Na každé epizodě je vidět hodně práce hlavně ve vyšperkovaných rozhovorech v různých situacích. Sála z toho pohoda, kterou jsem jinde nenašel a pokud ano, tak nevydržela během celého seriálu. Můj nejoblíbenější díl se jmenuje The Contest (S04E11). Bloopers (nepodařené záběry) ke každé sérii jsou krásným bonusem. Nechápu, že mi tak dlouho trvalo znovunalézt tento výtečný seriál plný obyčejných problémů s neobyčejnými lidmi a neobyčejnými řešeními situací. Takový seriál se už nikdy nenatočí, protože byl tvořen s láskou a je to poznat - sice to vyznívá lacině, ale myslím to vážně a je to na seriálu vidět. Dnes už seriály v sobě nemají takovou pohodu. Tento seriál je opravdu o ničem a ovšem - v tom je jeho síla i krása. Pouštět si ho budu pravidelně a proti němu mi mé oblíbený seriály vybledly (závistí). Hello, Newman! Yo Yo Ma! Stella! () (méně) (více)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Sinfelda sem si matně pamatoval z dob kdy běžel chvilku na Nově a když se naskytla příležitost si ho dát na Netflixu vcelku neváhal sem a i když to chvilku zabralo, konečně sem se prokousal všemi devíti sériemi a jsem za to upřímně rád. Už kdysi mě Seinfeld bavil, ale v pokročilejším věku sem si ho přeci jen užíval trochu víc. Ano, je to seriál o ničem plný sebestředných, sobeckých, zlých a pokryteckých postav, které se vyžívají v neštěstí jiných, ale i takový umí být život a lidi kolem nás (včetně nás samých) a Seinfeld s Larry Davidem už před víc jak třiceti lety věděli jak to uchopit a to i za cenu že mnohdy nešli divákům úplně naproti. Finále s vystavením účtu a vysvědčením ze sobectví a malichernosti už je jen taková třešnička. Dneska už by podobný sitcom vznikal horko těžko, i když je fakt, že co do nesympatičnosti postav mu zdatně konkuruje It´s Always Sunny In Philadelphia...80% ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Vždycky jsem si myslela, že nejlepším sitcomem a zároveň průkopníkem v tomuto žánru jsou Přátelé. Dokud jsem nedala šanci Seinfeldovi a jeho „show“. Abych uvedla věci na pravou míru, Přátelé jsou stále o dost lepším seriálem, jelikož zašli ještě o krok dále a situační komedii propojili i s uceleným příběhem a vývojem vztahů mezi postavami. Ale nyní je už zcela jasné, že průkopníkem nebyli Přátelé, nýbrž Seinfeld. V krátké (pětidílné) první sérii ještě seriál trošku hledá identitu, ale přestože si diváka ihned nezíská plně na svou stranu, už zkraje je jasné, že má seriál dobře našlápnuto a že má velký potenciál se vyvinout v povedený sitcom. Což se přesně stane. Od druhé série dojde k raketovému vzestupu – postavy si „sednou“, divák si na ně zvykne a začne si tuhle partičku užívat se všemi těmi gagy a jejich každodenními „problémy“, včetně Jerryho trefných komediálních vstupů a závěrů, které každý díl rámují… Za mě jsou druhá a třetí série našlapané na maximum a najde se v nich velká spousta ikonických dílů, včetně např. dílu v čínské restauraci, dílu o pomstě šéfovi a prádelně, dílu o bloudění na parkovišti obchoďáku, nebo třeba dílu na Floridě u Jerryho rodičů, ve kterém si Elaine zničí záda… Čtvrtá a pátá série pokračují ve stejném duchu a i v nich se najdou jedny z nejlepších dílů celého seriálu („Marine Biologist“ atd.). Menší změna tónu přijde až v šesté sérii, kde dojde i k zajímavé proměně (nebo by se dalo říct „výměně“ pozic) postav George a Elaine. Údajně tehdy došlo ke změně režiséra, takže lehká proměna atmosféry seriálu je asi pochopitelná. Seriál se přesto drží stále vysoko a kvalita neupadá. K propadu dojde až v osmé sérii a to ze zcela zjevného důvodu – odešel přední tvůrce a výkonný producent Larry David, se kterým ve dvojici Jerry Seinfeld psal scénář. Údajně těžiště toho všeho poté padlo jen na Seinfelda, který byl pak na tvorbu sám, takže bylo obtížné vše zvládat jako dřív. Proto údajně díly seriálu přišly i o ty jeho komediální vstupy a závěry, protože už nezbývala kapacita vymýšlet i tohle. V osmé a závěrečné deváté sérii se tudíž najdou nějaké slabší a trošku bizarnější díly, které nejenom tolik nepobaví, ale je i těžší se s nastolenými situacemi ztotožnit. Naštěstí úplný závěr to opět vytáhne nahoru a vyústění celého seriálu je dokonce dost překvapivé (přičemž divák i tak trochu „prozře“ a má zpětně šanci postavy ohodnotit). Každopádně je dobře, že takto seriál skončil a neměl už ambice pokračovat. Je rozhodně obdivuhodné, jak dlouho držel laťku vysoko a že věděl, kdy je čas to s postavami „zabalit“. Zároveň mě v průběhu seriálu velmi překvapilo, s kolika nápady a náměty přišel Seinfeld jako první, zatímco Přátelé se tím později inspirovali. V určitých momentech je zcela zřejmé, že byla určitá situace předlohou pro pozdější dění a témata v Přátelích. A co víc, v průběhu seriálu Seinfeld se setkáme s několika různými herci, kteří se později více proslavili právě v seriálu Přátelé – to jen tak pro zajímavost. Když se snažím zpětně Show Jerryho Seinfelda hodnotit, je sice fakt, že není tím NEJLEPŠÍM sitcomem a že v posledních dvou sériích kvalita některých dílů klesla, ale přesto je velká většina seriálu natolik povedená, důvtipná a nápaditá, že si rozhodně zaslouží vysoké hodnocení. Zde na ČSFD mi přijde trochu nedoceněný, takže přestože jsem na vážkách, zda hodnotit silnými čtyřmi hvězdami nebo spíš slabšími pěti, nakonec se přikloním k vyššímu hodnocení. Seinfeld si to zaslouží. ~(4,5)~ () (méně) (více)

Galerie (115)

Zajímavosti (65)

  • V seriálu zazněla celá řada písní. V epizodě číslo 96 v 6. sérii a 177. epizodě v 9. sérii to byla skladba „Superman" Johna Williamse. ve 160. epizodě v 9. série s názvem„The Blood" zazněla "Manaña (Is Good Enough For Me)" od Jackie Davis. V epizodě číslo 149 „The Susie" v 8. séri zazněl hudební motiv ze seriálu The Greatest American Hero (od r. 1981) od Joeyho Scarburyho. V epizodě číslo 137 8. série s názvem „The Bizarro Jerry" a v epizodě 157 9. série „The Butter Shave" zazní „Morning Train (9 to 5)" od Sheena Eastona. V epizodě „The Slicer" s číslem 163 v 9. sérii zazní při legendárním tanci Elaine (Julia Louis-Dreyfus) „Slow Ride" od Foghata. Ve 131. díle „The Bottle Deposit" v 7. sérii, kdy George (Jason Alexander) hledá stopy o práci, kterou mu zadal jeho šéf Wilhelm (Richard Herd), Wilhelm odkazuje na píseň „Downtown" od Petuly Clark. V epizodě číslo 85 v 5. sérii "The Hamptons" zazní "Wouldn't It Be Nice" od The Beach Boys. V díle číslo 141 v 8. sérii zazní "Desperado" a také píseň "Witchy Woman" od Eagles. V epizodě "The Chronicle, Part 2" s číslem 178, která je součást 9. série, zazním skladba kapely Grren Day z alba Nimrod "Good Riddance (Time of Your Life)". Ve 150. epizodě 8. série s názvem "The Pothole" se objevuje skaldba "(Once, Twice) Three Times a Lady" od The Commodores. Hned ve třech dílech, a to ve 111. díle "The Engagement"  v 7. sérii, 134. díle „The Invitations" rovněž v 7. sérii a 158. díle "The Voice" v 9. sérii, zazní skladba "Hello" Lionela Richieho. Ve 94. epizodě v 6. sérii s názvem "The Mom and Pop Store" je slyšet "Everybody's Talkin'" od Harryjp Nilssona. Elaine poprvé předvádí svůj tanec v 138. epizodě v 8. sérii "The Little Kicks" u "Shining Star" od Earth, Wind and Fire. V epizodě „The Bris" s číslem 138 v 8. sérii se objevuje hudební motiv z filmu Kmotr od Nina Rota. V 168. díle v 9. sérii s názvem „The Reverse Peephole" zazní „Mexican Radio" od SWall of Voodoo. Skladba "Pagliacci: Vesti la Giubba" od Ruggiera Leoncavalla je slyšet ve 4. sérii v 49. epizodě "The Opera". Úryvek z "The Barber of Seville" od Pierra Beaumarchaise je součástí 72. epizody "The Barber" v 5. sérii. V 31. epizodě 3. série "The Pez Dispenser" zazní „Piano Sonata No. 8 Op. 13 "Pathetique"" od Ludwiga van Beethovena, ve 113. epizodě 7. série s názvem „The Maestro" zase "La Donna e mobile" Giuseppa Verdiho. V epizodě číslo 140 v 8. sérii „The Fatigues" je slyšet skladba "Adagio for Strings", za kterou stojí Samuel Barber, Benjamin Britten a Igor Stravinsky. V 163. díle 9. série s názvem „The Slicer" zazní "In-A-Gadda-Da-Vida"od Iron Butterfly a součástí 178. epizody a 9. série je "Don't Stop 'Til You Get Enough" Michaela Jacksona. (MrPierc)
  • Jerry Seinfeld dostal nabídku na natočení 10. série s odměnou 5 miliónů USD za epizodu, ale odmítl. (ČSFD)

Související novinky

Zemřel herec Jerry Stiller

Zemřel herec Jerry Stiller

11.05.2020

Ve věku 92 let dnes ve Spojených státech zemřel komediální herec Jerry Stiller. Zprávu na svém twitterovém účtu zveřejnil jeho syn, hollywoodský herec a režisér Ben Stiller. Podle příspěvku zemřel… (více)

Reklama

Reklama