Reklama

Reklama

Advokát Caspar Leinen se zdánlivě ocitá v bezvýchodné situaci, když je pověřen obhajobou podezřelého v případě brutální vraždy. Brzy však začne odhalovat jeden z největších právních skandálů všech dob, sahající až do 2. světové války... Fabrizio Collini (legendární italský herec Franco Nero) nedávno odešel do důchodu. Je to tichý, nenápadný muž a nic nenasvědčuje tomu, že by dokázal komukoli ublížit. A přesto v jednom z nejluxusnějších berlínských hotelů brutálním způsobem zavraždí významného průmyslníka. Colliniho případ dostane na starost Caspar Leinen (Elyas M'Barek), mladý obhájce, který touží zahájit kariéru verdiktem „nevinen“. Brzy se ale objeví komplikace. Collini se k vraždě sice přizná, zároveň však odmítá prozradit svůj motiv a s kýmkoli mluvit. Leinen při pátrání po důvodech vraždy zjistí, že on sám má s obětí osobní pouto, a současně odhalí strašlivou pravdu o německém právním systému. Ale kolik je toho ochoten obětovat, aby tuto pravdu vynesl na světlo? (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (95)

NinonL 

všechny recenze uživatele

Mladý turecký právník Caspar, působící v Německu, získává svůj první velký případ. Obhajuje staršího muže, který zjevně bez důvodu zabil starého ředitele velké firmy. K zavražděnému má Caspar osobní vazby, protože vyrůstal takřka v jeho rodině a miloval jeho dceru Johannu. Zajímavý právnický spor, kdy stojí David proti Goliáši sedícímu na lavici žalobců. ()

jefff 

všechny recenze uživatele

Povedené soudní drama o odhalování skryté motivace vraha. Má to silný příběh, ačkoliv významnější dopad to bude mít na německé publikum. Přesto je to film, který si zaslouží pozornost, i kvůli vynikající minimalistické roli Franca Nera nebo nekomediální poloze Elyase M'Bareka, který dokazuje, že je všestranným hercem. ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Hezky si to, parchanti, ošéfovali, jen co je pravda. Pochopitelně jsem nežila v bludu, že by se vše vyřešilo v Norimberku nebo změnou identity a pohodovým důchodem v Panamě, vlastně mnou zmítá podezření, že z početné skupiny skopčáků nácka vymýtit nelze, je to v nich a dědí se to stále. Sere je akorát, že se jim na to přišlo, že svět pochopil, že se na zvěrském počínání podílela a věděla o tom celá společnost a tak fintí pokání. Jakási prapodivná obdoba hluboko zakořeněného rasismu kupříkladu na Floridě nebo v jiných jižanských amerických státech. Z těch to taky nevytlučeš, je to jejich náboženství a výjimkám čest. Film byl sice o jiném zločinu, ale zmínit jsem to musela, protože vytvořit a odklepnout si regulérní zákon na vymydlený trestní rejstřík a spokojený život v Evropě, ba přímo v poválečném Německu pro každého takového zmetka? To je moc. Ty krávo! Čuměli jsme na to, jak vyoraní, protože tohle asi úplně nečekáš. Dává smysl, že se řada lidí postižených hrůzami té doby navždy odstěhovala mimo Evropu a odmítla se sem vrátit, byť jen na dovolenou. Měli recht. Společnost, která toto dopustila, ta se během dvaceti, třiceti, padesáti, osmdesáti let nezahojí. Pokřivená verbež, která se vykrystalizovala ve třicátých letech z národa spisovatelů, básníků, filosofů, s vyspělou kulturou a bohatou historií prorostla národem jako plevel, který stále bují a to je děsivé, stejně jako jejich pedantský pořádek v dokumentaci.Takže film je jednak velmi dobře natočený, zajímavý, téma by se dalo označit za šokující, Elyas má dobře našlápnuto už od lehkých komedií, tohle dal levou zadní a nemám chuť řešit, proč byl obsazen tak okatě zrovna on. Někomu je nutno předložit určité věci názorněji, jiný je chápe i bez toho, každopádně tady s tímto tahem nemám problém. A líbí se mi, že si německý film zastřílel do vlastních. Problém je stále aktuální a účel světí prostředky. Franco Nero, starý bard, jednoduchou roli neměl, ale dal to. Aspoň já mu to zbaštila i s navijákem. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Súdna dráma ako vyšitá, určite je najlepšie, keď divák o filme vie, čo najmenej. Kvalitná predloha, prepracovaný scenár do najmenších detailov, aby bolo možné pochopiť všetky motívy, sústredená réžia a v neposlednom rade skvelí herci. Franco Nero nemal príliš veľa replík, ale jeho tvár rozprávala za všetko. Nemecký príspevok k žánru je určite hodný povšimnutia a ponúka hlboké zamyslenie. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Hmm, sympaťák Elyas M'Barek v dramatickej úlohe, to som si nevedel predstaviť, ale napokon veľmi slušný herecký výkon (aj keď bolo trochu náročné sa odosobniť od tých jeho úloh Zekiho Müllera). Čo sa filmu týka, tak spočiatku to bolo trochu nezáživné a nevýrazné, ale potom to nabehlo na celkom vydarenú dejovú líniu, ktorú ešte viac rozvili tie retrospektívne vsuvky, vďaka ktorým sme sa dozvedeli, čo bol Fabrizio zač. Filmy z prostredia súdov mám rád, hlavne keď so sebou prinesú kvalitnú zápletku, a tá tu rozhodne bola, takže s pokojným svedomím dávam 4*. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Postava Hanse Meyera (Manfred Zapatka) je inspirována skutečnou osobností a skutečným soudním procesem. Jedná se o Friedricha Engela, známého také pod přezdívkou Řezník z Janova. Během války působil jako Obersturmbannführer v Janově. Jako odplatu za šest mrtvých příslušníků wehrmachtu přikázal provést 19. května 1944 masakr v horském průsmyku Passo del Turchino. Zemřelo zde 59 civilistů. V lednu 1945 získal válečný kříž za zásluhy. Za své válečné zločiny seděl před soudem až v roce 1999. Vzhledem k jeho pokročilému věku dostal jen sedm let vězení a stejně zůstal na svobodě. Zemřel roku 2006. (Jitomirka)
  • Das Einführungsgesetz zum Gesetz über Ordnungswidrigkeiten (zkráceně EGOWiG, česky: Úvodní zákon k zákonu o přestupcích) vyšel 24. května 1968, tvůrcem byl Eduard Dreher, který byl od roku 1937 členem NSDAP. (Jitomirka)

Reklama

Reklama