Režie:
Josée DayanScénář:
Didier DecoinKamera:
Willy StassenHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Gérard Depardieu, Ornella Muti, Jean Rochefort, Pierre Arditi, Stanislas Merhar, Julie Depardieu, Florence Darel, Michel Aumont, Hélène Vincent (více)Epizody(4)
Obsahy(1)
S velkými ambicemi sáhli znovu francouzští tvůrci po slavném románu Alexandra Dumase "Hrabě Monte Christo". Ve čtyřdílném filmu se soustředili především na pomstu Edmonda Dantese - jeho dokonalý, rafinovaný plán, jak po dvaceti letech zničit ty, kteří mu vzali nejlepší léta jeho života, svobodu, snoubenku, otce a čest. V nádherných kostýmech a dekoracích se vrátíme do Paříže roku 1838 a opět prožijeme krutý osud mladého marseillského kapitána a opět se budeme ptát po smyslu pomsty, která ničí nejen viníky... Producenti, scenárista Didier Decoin a režisérka Josée Dayanová vsadili na jistotu - nejen co se předlohy týče, ale i co do hereckého obsazení. V titulních rolích Edmonda Dantese a Mercedes uvidíme Gérarda Depardieua a Ornellu Mutiovou a jejich děti coby mladé snoubence Guillauma Depardieua a dceru Mutiové - Naike Rivelliovou. Jean Rochefort, Pierre Arditi, Michel Aumont, Jean-Claude Brialy a Christopher Thompson patří k francouzské herecké elitě. A jak se zdá, tvůrci vsadili správně. Nová filmová verze Hraběte Monte Christa slaví úspěchy po celé Evropě. Některé příběhy jsou zkrátka nesmrtelné, a tak máme potřebu je znovu a znovu vyprávět. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (204)
Depardie jako hrabě Monte Christo? Překvapivé, ale překvapivě funkční. ne tak démonicky dokonalé jako Chamberlain , ale na druhou stranu je tohle asi nejlepší zpracování Dumasova románu. Je to sice seriál z dob, kdy televizní tvorba vypadala hodně televizně a slovo quality tv vzniklo až o pár let později, ale jako odvyprávěný příběh poutavé. ()
Rozměrný a druhý nejslavnější Dumasův román dostal prostor, jaký si zaslouží, otázka je, jak toho využil. Mutiová a Rochefort se pro své role nesporně hodí, větší problém jsem měla se svým jinak velkým - v každém smyslu toho slova - oblíbencem GD, ale i on se snaží ze všech sil a těch rozhodně není málo. Ocenila jsem i nápad nechat hrát mladé Dantese a Mercedes potomky hlavních představitelů, ale z toho pramení jeden z problémů díla - pasáž Dantesova návratu do Marseille, obvinění, zatčení, věznění a útěku je zkrouhnuta na pár minut, přitom se podle knihy odehrává v průběhu čtrnácti let. Zápletka Dantesova "zmrtvýchvstání" a pomsty je provedena důkladně, ale narušuje ji nepůvodní a naprosto zbytečná dějová linie s Dantesovou milenkou. Když už to vypadá slušně, přijde konec, který staví hlavní myšlenku knižní předlohy na hlavu, nebo ji spíše bez velkých cavyků vygumuje. ()
Hrabě Monte Cristo je jeden z mých nejoblíbenějších příběhů a tato jeho verze je podle mě vůbec ta NEJÚŽASNĚJŠÍ. I po několikátém zhlédnutí jsem ani na vteřinku neodtrhla pohled z obrazovky. Je super, když se můžete na to samé koukat znovu a znovu a přitom vás stejně překvapí něčím novým :) Pomsta je sladká! ()
Nikdo nemůže nemůže kpt. Edmondu Dantesovi upřít jeho utrpení v pevnosti If a náročné studium farmakologie, ale skutečným MasterChefem téhle královsky naservírované pomsty je někdo jiný... Potom, co Bertuccio vyšvyhne na pašerácké bárce mořského okouna po provencálsku plněného sekaninkou z mořských ježků, grilovaného na fenyklu, flambovaného anýzovým likérem a zalitého rajčatovým krémem se špetičkou šafránu, přemluví rybáře Geppeho k záchranné misi, s jedním drahokamem ho na Monte Christu ponechá vlastnímu osudu a spanilá jízda může začít. V Itálii nenechá záchranu mladého Morcerfa na sv. Ritě, jako signor Pastrini... Po závodu na loďkách to hraběti žehlí u Šlehačky a jen o vlas unikne smrti z rukou Toussainta, kterého mohl v klidu vyřešit malý Hassan se svou šňůrou... Pravda, vyplýtvat protijed na hned první večeři u Villefortů nemusel, ale "každý někdy chybuje, Bertuccio"... Tolik k otázce, co dokáže jeden Bertuccio, mladý Morreli. Nakonec, když by se Edmond držel předlohy, tak jak mu ji Alexandr napsal, myslím, že by se s Haydée měl v Orientu o něco lépe, než s Mercedes na pláži, ale proti gustu žádný dišputát... ()
Pár věcí mi ten dojem kazí. Depardieu asi tak třikrát přibral za pobyt ve vězení, jeho převleky se skládaly jen z paruky a nosu, což většinou znamenalo, že svůj už tak obří nos zvětšil do gigantických rozměrů (jak prozíravé) a byly chvíle, kdy mi víc než hraběte připomínal méďu pusíka. To by bylo k mínusům, jinak je všechno perfektní. Depardieu má čas od času šarm, to nepopírám. Všechny postavy jsou obsazeny skvěle (Muti, Rochefort, Arditi...) a hudba je jedním slovem velkolepá, hlavní opakující se hudební motiv má takovou dávku emocí a osudovosti, až to častokrát zarazí do židle. Jsou tam scény, u kterých se až tají dech a to nemluvím o dokonalé poslední části. Nádherné kostýmy, výprava a lokace. Samozřejmě moje nejoblíbenější postava je sluha Bertuccio. Nezlobila bych se, kdyby se aspoň jeden díl věnoval událostem před uvězněním, ty mají taky svou sílu, a kdyby se Depardieův syn podílel na hraní víc. Jinak ale jeden z mých nejoblíbenějších historických seriálů, ke kterému se ráda vracím. O mnoho lepší, než pozdější Bídníci. ()
Galerie (16)
Photo © Cité Films
Reklama