Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Česká bláznivá komedie připomínající pohádku o hloupém Honzovi, který všechny zlé přechytračil a získal všechno, co takovým hrdinům přináleží.  Honza se tu ovšem jmenuje Vít Dolejší, všeobecně přezdívaný Vitoušek. V podzemí Národního divadla hlídá stav spodních vod a když dostane padáka, protože divadlo připadne jeptiškám, nezbývá hrdinovi než zdědit po dědečkovi z Ameriky karlovarský hotel Richmond a pět milionů dolarů, vázaných na jeho rychlou rekonstrukci. V tom okamžiku se ovšem hrdina ocitá v síti intrik zbohatlého veksláka zvaného Boss, ředitele hotelu a bývalého estébáka Křiváčka a vychytralého advokáta Wágnera. Ve hře jsou však nejen velké peníze, ale také půvab notorické hráčky Alice, do níž se Vitoušek zamiluje a pak všem ukáže, že vůbec není takový blbec jak si všichni mysleli. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (253)

Opsha 

všechny recenze uživatele

Právě jsem přišel o status intelektuála i u těch posledních. Pustil jsem si film s očekáváním naprosté srágory a ona to byla docela průměrná komedie s poměrem dobrých a špatných vtipů asi 4:3. Je pravda že trojlístek padouchů (a zvlášť Skamene) dost přehrává, Sobota s Chytrovou jsou ale nečekaně snesitelní. 80 minut mi uteklo jako voda, ničím mě neurazilo, ničím extra neuvázlo v paměti. Radši ale budu končit svůj průzkum špatných filmů, za chvíli bych totiž mohl spolu s Lucinkapsem ronit slzy nad Ordinací v růžové zahradě. 5/10 ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Zbavit Blbce karlovarského Richmondu je těžší než ochutnat všechny lázeňské prameny. Ale pořád to není tak těžké, jako pobavit se u této "komedie". Debilní Vitoušek má totiž do roztomile zabržděného Františka Koudelky z STS Chvojkovice Brod dost daleko, i když fyzická podoba by tu byla, a jeden vzteklý Pinďour to nezachrání. Já bych se tedy hodnocením klonil spíše k odpadu, ale zaujal mne porevoluční průlet Carlsbadem ve splašené Škodě 1000 MB a za to jednou hvězdou zaplatím. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Velký návrat českého roztržitého blondýna se až tak nekonal. Sobota se pokusil po letech svojí hlavní rolí navázat na své úspěchy spojené s Jáchymem. A tak tady máme podobně naivního a bezelstného Vitouška, co naletí úplně každému a za všech okolností. Zděděný hotel po dědečkovi z Ameriky rozpoutá zvýšený zájem o jeho osobu z řad podvodníků a šejdířů. A tak nás čeká typická porevoluční komedie, kdy Vít Olmer jako režisér se urve z řetězu a užívá si nabyté svobody plnými doušky. Projeví se to nacpáním přemíry nejrůznějších gagů valné i nevalné kvality. Sobota a spol. prakticky nedělají nic jiného než přehrávají a to záměrně nebo jen v domnění, že budou tak vtipnější a zábavnější. Klidně se to dá po dvaceti minutách vypnout, ale zase se připravíte o příval humoru, který z našich filmů, s postupem doby a nových možností, zcela vymizel. A to jsou některé soudobé české počiny oproti tomuhle nudné a bez nápadu. Pohoršovat se nad tímto filmem nemá smysl. Dal jsem mu šanci a věděl jsem do čeho jdu. 50% ()

Alden_Larson odpad!

všechny recenze uživatele

Ještě větší blbost, než jsem čekal. Já tak nesnáším filmy, kde většina děje a humoru závisí na tom, že protagonista je hlupák, je to líné a málokdy vtipné. Herecké výkony byly špatné, hlavně Luděk Sobota byl v této roli otřesný. Film vypadá hrozně a hudba byla hrozně zapomenutelná. 0/10 ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Nepochybně byly v devadesátých letech točeny převážně špatné filmy. Mnoho herců bralo skoro všechno, protože nikdo nevěděl, jak to teď vlastně bude. Zda se uživí divadlem, filmem. Jediným pozitivem je, že na nešvary devadesátek tvůrci pomocí filmů upozorňovali. Tohle není jiný případ. Ruská mafie se v Česku pohybovala s větší jistotou než Havel na hradě. A podnikatelé stát pomalu, ale jistě rozebírali kousek po kousku. Ovšem tento film bych úplně nezatracoval. Nejspíš v roce devadesát čtyři nebyl skutečně natočen horší film, ale celkově mezi devadesátkami jistě nepatří a nemůže patřit k šestnácti procentům. Například výběr herců není špatný. První třetina je dokonce koukatelná a překvapivě vtipná. Bohužel pak už film ztrácí nejen vtip, ale i chvilkama logiku či tempo. Samozřejmostí u prvních filmů po revoluci jsou nahotinky. Vít Olmer byl na nahotu specialista - dával ji do každého filmu, zaplať pán bůh ne do pohádky. Akorát by mě zajímalo, z čeho živ byl ten člověk. Já nevím, kdy on natočil něco, za co by se nemusel národ stydět. Vlastně ano - Strašidlo cantervillské se mi líbilo. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (8)

  • V závěru filmu, kdy doktor Wágner (Tomáš Töpfer) dává v nemocnici květiny do vázy, se v pravém horním rohu objeví mikrofon. (slatkac)

Reklama

Reklama