Reklama

Reklama

Krátce po sametové revoluci se z kdekoho stává podnikatel. Obory podnikání se různí. Ať už jsou to legální formy, nebo naopak organizovaný zločin. Mladá studentka Nancy přijíždí do Prahy na stáž. Má české kořeny, a proto si zvolila Prahu. Společně s novinářem Egonem a bývalým policistou, nyní soukromým detektivem Poldou, pátrají po unesené šestnáctileté dívce. Její otec je zoufalý, ani policie mu nedokáže pomoci. Jejich pátrání je zavede k romskému gangu obchodníků s prostitucí a pornografií, kteří se neštítí ničeho. Pokud dívka dobrovolně nespolupracuje, přinutí ji násilím. Naše trojice se vydala do velmi nebezpečného prostředí, kde mnohdy ani policie netrvá na striktním dodržování zákonů. Ať již ze strachu, nebo kvůli tomu, že se nechala uplatit. Egon s Poldou sami mnoho nezmohou, a tak požádají o pomoc neonacisty. Cílem bylo, aby neonacisté odlákali pozornost Romů a oni mohli pátrat po zmizelé dívce. Dochází však doslova k pouličnímu boji mezi Romy a neonacisty, kteří ač původně požádáni pouze o vyvolání zmatku, využijí této příležitosti k tomu, aby vyvolali přímou konfrontaci s Romy. Je jasné, že takto dívku nenajdou. Je tedy potřeba zvolit jiný způsob. Polda díky své minulosti policisty zná některé osoby z podsvětí a pomocí informací, jež získají, se dostanou až k bossům, kteří obchodují s pornografií a jsou v kontaktu s romským gangem. Nemohou se však stále dostat ke zmizelé dívce, a tak vyvolají konflikt mezi Romy a českými obchodníky s pornografií. Když dojde k přestřelce, využijí příležitosti k tomu, aby dívku zachránili. Ona však nemá zájem. Hodlá odcestovat do Německa s jedním ze svých zákazníků. Boj mezi gangy má mnoho obětí. Polda zachrání alespoň malou romskou dívenku... Nancy odlétá zpět do Ameriky, ale slibuje, že se brzy vrátí. (TV Prima)

(více)

Recenze (336)

MM11 

všechny recenze uživatele

Tendenční faktory ve filmu jsou ty nejlepší. Nikdo v době uvedení je nevidí, ale po letech zůstanou trčet jako torzo vzpomínek. Nahota na prodej je bez okolků neskutečná kravina vyvolávající přinejmenším nechuť k Olmerovi. Rejža si bere nesmrtelnost za několik věcí 1) Impotentní scénář, který je na ručník po deseti minutách. 2) Obsazení toho nejhoršího, co ujíždí už v komediích, natož v dramatu (hlavně drsňák Krampol potěšil mé cynické já) a nakonec trapně nevyzrálá režie - uboze snaživý copyright stylu "to jsem někde v USA viděl, to je někde u nás a tohle tu ještě nebylo". A pak se mi divte, že jsem se tak bavil! Tenhle film je panoptikum všeho zmatku devadesátých let, ukázal nám zvrácený pohled - netolerance, odkrytí zakázaného, chaos a především atmosféru počátku nových časů. Je to hrozný film, mizerná práce všech, ale je tak geniálně vsunutý do pokřivené reality, že je úžasným dokumentem doby. A to snad ani Olmer nečekal, budiž mu věčná sláva...... ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Ještě tak 20 minut před koncem jsem byl odhodlán dát 3*. Překousnul jsem neskutečně ubohou choreografii pěstních soubojů Krampola a to jak si každý na tu svou ťafku nemotorně počká. Ale finální přestřelku už jsem přejít nedokázal. Jedná se asi o nejhorší přestřelku v dějinách akčního filmu. Ale lhal bych, kdybych tvrdil, že mě film nebavil. Námět je dobrý, bydlím blízko Dubí, takže vím, že prostituce v tomto státě stále kvete. V tomto smyslu je i úvod filmu docela reálný odraz skutečnosti. Docela mě bavily i ty štěky Vaculíka a spol. a celkem se mi zalíbila dobrá muzika. Překvapila mě i účast JX Doležala (Nechceš travku? Zrovna sklidil.) Ale i přes zábavnost filmu musím uznat, že je špatný zejména díky nekavlitní režii. Olmer prostě neumí. ()

Reklama

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Nahota na prodej je esence nevkusu, ale zároveň čítanka porevoluční chtivosti všeho "tady a teď". Na tom filmu je hrozné snad všechno krom hudby. Ta je jen roztomilá. Scénář od Klímy je k popukání, jeho pojetí investigativní žurnalistiky v tomhle bijáku osvětluje, proč se podílel na hrůze zvané Na vlastní oči. Režie je spíš tragická, už jen proto že polovina scén se odehrává v noci a bez osvětlovače. Ale jak už jsem říkal, jsou věci, které činí z Nahoty zajímavý film, resp. zajímavou sociologickou studii. My, co si pamatujeme počátky kapitalismu, si jistě vzpomeneme na sládkovský populismus, který se opíral o rasové problémy. Na tom je vlastně celá story založená. Tahle nálada tehdy držela SPRRSČ v parlamentu. Sledování céčkových amerických akčňáků na VHSkách taky nedílně patřilo k době. Předobraz drsného detektiva je spíš nepovedenou aluzí na film-noir, ovšem patřičně zprzněnou (fernet namísto whisky mě dostal). Nahota si uvědomuje umělost importovaného žánru, který u nás nemá a nikdy neměl zázemí, ale ostentativně ji přehlíží a mnohá témata (jako privatizaci, rasismus nebo genderovou otázku) na jedné straně zesměňuje a na druhé adoruje (myšleno využívá jich, aby se tvářila světově a cool), čímž podporuje zajímavé scenáristické schizma. A právě díky tomu se Olmerův film řadí do kategorie snímků tak špatných, až jsou zábavné. O perličkách jako Ivan Jonák gangsterem ani nemluvím... ()

Kryton 

všechny recenze uživatele

Film to dnes není nijak násilný,šokující , ale spíše zábavný. Kde jinde uvidíte Vaculíka zpustlého jak týden po výletu pražskými hospodami. Krampola tak mega drsného , že je radost vidět jak každý odletí jen díky jeho pohledu. Naivistickou čecho-američanku , která sype moudra (vy ste tady všichni tak cynický!) a pak nosí bouchačku u pasu. Bitku skinů s cikáný , která je dnes docela realistická a v ulicích jí máme taky ( no né , že by Olmer stál za tím vším humbukem kolem Janova?!). Začátek 90tek byl u nás divokým východem , kdy každý si bral co chtěl a co chtěl. Akce je zde béčkově směšná ( ten film v bedně byl více akčnější než cikani se samopalem) , dialogy postrádají vše , postavy prošumí (kdo byl kdo si nebudete pamatovat už po minutě závěrečných titulek) a do toho je tu výfukomrd ( měl by zkusit trojku s wartburgem a liazkou!). Objektivně bych to poslal do odpadu kam to patří (odpad tehdá , odpad ted) , ale takovou srandu jen tak nezažijete.Za 20 let se tomu budem smát ještě více. Klasika české komedie a zrod českého Uwe Bolla! ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Fenomenální exploatační snímek doslova napěchovaný projevy polistopadové doby (hlad po brakové zábavě, bulvárních informacích, nahotě a smažených rybích prstech). Nejpříznačnější české dílo první poloviny 90. let a současně výmluvné zrcadlo své společnosti (rasismus, šovinismus, hospodské chytrolínství a vidlácké budování národní identity). Lidé už (radši) zapomínají, jaké to tehdy bylo a že estetika laciného nevkusu byla pro devadesátkové Česko příznačnější než cokoli jiného - ostatně viz dobové videoklipy domácích popových hvězd jako Dalibor Janda či Heidi Janků. Olmer je nedoceněný režisér, který dokázal perfektně zakonzervovat tehdejší zeitgeist. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (15)

  • Ve snímku si v rolích skinheadů zahrálo několik opravdových skinheadů, konkrétně z České Lípy. (Epistemolog)
  • Film navštívilo v kinech 866 657 diváků a vydělal 17 501 841 Kč. Statistika vydáná 1.11.2008. (Pumiiix)
  • Ve filmu lze zaslechnout píseň "Hold me baby", která se objevila už v roce 1987 v Olmerově filmu Bony a klid (1987). (Lajty)

Reklama

Reklama