Režie:
Jaroslav PapoušekScénář:
Jaroslav PapoušekKamera:
Miroslav OndříčekHudba:
Karel MarešHrají:
Josef Šebánek, Marie Motlová, Helena Růžičková, František Husák, Petr Forman, Matěj Forman, Jiří Hrzán, Iva Janžurová, Věra Křesadlová, Eugen Jegorov (více)Obsahy(1)
Komedie Homolka a Tobolka je závěrem trilogie o slastech a strastech rodiny Homolků. Tentokrát se s pražskou rodinou setkáváme na zimní rekreaci v Krkonoších, kterou si sem přijeli (s předsevzetím, že na sebe budou po celou dobu hodní) za své peníze jaksepatří užít. A jak už titul nasvědčuje, peníze se jim na dovolené stanou hybnou pákou veškerého jejich počínání, o němž tvůrci vyprávějí se satirickým, až sarkastickým akcentem. (Ateliéry Bonton Zlín)
(více)Videa (2)
Recenze (301)
Barevný Homolkovi? To jako vážně? :o) Barvama se z Homolků něco vytratilo, přecijen už to vypadá uplně jinak, když není tahle famílie černobílá. Dávají si to dobře i takle na horách. Ale co mi tam tak trochu vadilo, tak že už nejsou uplně tím středem filmu. Namíchala se tam další rodina, pak i ten „umělec“, takže Homolci se dostali krapet do pozadí. Na jedničku a ani na dvojku to prostě už nemá, takže za mě jednoznačně nejslabší díl. A to nemám rád černobílý filmy… ()
Treti dil je opet perfektni, ale humor je misty krapet odlisnej, protoze i kdyz tu jsou opet hadky, rodinka daleko vic drzi po hromade. Navic nic moc neresi mezi sebou, ale dohadujou se s jinejma rodinama a podobne. Nicmene vtipy a hlasky jsou opet perfektni, taky zasluhou obsazeni dalsich rodinek. Navic tu je perfektni noumovitej Hrzan a na okamzik se tu mihne Smoljak. ()
Bohužel, Homolkovi neoddělitelně patří k české kinematografii 60. let a jejich normalizační přesah považuju za velkou znouzectnost, kterou spasila pouze výtečná herecké etuda celé famílie a Jiřího Hrzána. V úvodu filmu se zdá, že Papoušek udrží svůj úsporně satirický styl, ale postupem času se film rozteče v otravné lískání záporných vlastností pracujícího lidu, které je vsazeno do nejasně reflektovaných kulis rekreace ROH... Na jednu stranu i tady najdeme velmi mírné karikování zjevné debility "organizovaného štěstí", na druhou stranu vyznění filmu nepatří k nijak satirickým, díky ukrutné titulní písni spíše k typicky středoproudým agitkám. Jen rezonance Papouškova talentu a moudře umírněný tón scénáře drží Homolku a tobolku nad úrovní příšerného normalizačního škváru, který měl vychovávat lid k pozitivnímu vnímání hodnot socialismu... Dokumentární rozměr a minimalistický vyprávěcí styl předchozích dílů se vytratil, čímž film ztrácí jakoukoli výpovědní hodnotu. Tři leda z nostalgie a úcty k jednomu velkému fenoménu. ()
Hlášky: Homolková: - "Co říkáš, táto?" Homolka: - "Co?" Homolková: - "Říkám, co říkáš tomu panorámatu?" Homolka: - "Je to žrádlo." Homolková: - "No, a co až budeme nahoře, to teprv budou panorámata." & Homolka: - "Každej normální civilizovanej člověk ví, že když tluče a někdo na něj tluče, tak tluče proto, aby netlouk." ()
Rodina Homolkových se dočkala i barevného zfilmování. Třetí díl je z prostředí hor, což mě velice potěšilo, protože na hory jezdím lyžovat každý rok. Film mě pozitivně naladil, protože jsem si uvědomil, že v dnešní době máme mnohé ulehčené a vůbec jsem jim nezáviděl šlapání do kopců namísto vleků. Říká se do třetice vše nejlepší a tento film to jen potvrzuje. ()
Galerie (23)
Photo © Filmové studio Barrandov / Jaromír Komárek
Zajímavosti (16)
- Pepíka, který se ve filmu snaží otci dokázat, že z něj bude skokan na lyžích, ztvárnil skutečný lyžař Petr Kakeš, jenž později emigroval do USA a stal se tam mimo jiné rekordmanem v rychlostním lyžování. (raininface)
- Zotavovna Radost se nachází ve Špindlerově Mlýně, č. p. 16. (M.B)
Reklama