Režie:
Gabriele SalvatoresKamera:
Italo PetriccioneHudba:
Ezio BossoHrají:
Aitana Sánchez-Gijón, Dino Abbrescia, Diego Abatantuono, Susi Sánchez, Giuseppe Cristiano, Giulia Matturro, Mattia Di Pierro, Riccardo Zinna (více)Obsahy(1)
Italsko-španělsko-britský film se odehrává v parném létě roku 1978 v idylickém městečku na Sicílii. Vypráví o devítiletém Michelovi, který náhodou zjistí, že v podzemní sousedního domu je držen v zajetí unesený chlapec Filippo. Neví, komu se má se svým objevem svěřit a postupně zjišťuje, že dospělí, včetně jeho vlastních rodičů, se nehodlají do ničeho plést a dokonce ho varují, aby na všechno, co viděl, zapomněl. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (64)
Veskrze průměrný thrillero/horor, kterému ve srovnáním se španělskou či mexickou novou vlnou (hned jsem si vzpomněl na atmosférického Prince bez království) chybí jakýkoliv náznak originality či vlastně čehokoliv navíc co by snímek odlišilo. Hodně slabé herecké výkony navíc moc co do kvality nepřidávají a tak z potenciálně hodně zajímavého námětu se po půlhodině stává hodně rozvařená sicilská špageta. 35 % ()
Deti radi opustené budovy. Prísľub pokladov ukrytých v ruinách láka k preskúmaniu zóny, z neznámych dôvodov zavrhnutej svetom dospelých. Adrenalínovým bonusom v zanechaných priestoroch s opadávajúcou omietkou a prefukujúcim vetrom pomedzi škrípajúce zvyšky okeníc sú pivnice. S vôňou plesniviny, obklopené vlhkom, tmou a nepomenovateľným tajomstvom tvoria protiklad k obilným zlatožltým lánom zvlnenej pahorkatiny južného Talianska. Jama prekrytá vlnitým plechom tu zároveň symbolizuje nazeranie z priestoru detstva vymedzeného žiarou slnka a jasom rodičovskej opatery do temnejšej dospelosti. Okrem zodpovednosti tam vládnu dušu zožierajúce, no málokedy sa plniace prísľuby hmotnej slávy, nezriedka vykupované zneužívaním ostatných. Pokiaľ ostal film v rovine zobrazenia spontánneho a často neuvedomele krutého detského správania, šmrncnutý záhadou v tmavej jame, bolo to fajn. Od momentu objasňovania úloh dospelých až po patetický záver sa to ale zvrtlo do viac-menej štandardizovaného príbehového produktu o neohrozenom detskom hrdinovi, postaviacom sa svojvôli veľkých s povinným záverečným morálnym apelom v podtexte o neubližovaní deťom. 65% ()
No dobre, druhá polovica nebola až taká vzletná ako prvá. Ale pre mňa vďaka kamere, hudbe a výbornému hereckému obsadeniu (deti aj dospelí) stále nadpriemerné chlapčenské dobrodružstvo z jedného horúceho talianskeho leta. Voňala naprieč ním pšenica a nebezpečenstvo. Po pôsobivej, miestami až hororovej prvej trištvrte hodine sú karty odhalené, ale i tak mi to pripomenulo moje obľúbené filmy „Zvodná krása“ a „Malena“. ()
Vynikající. Upoutávku na "Io non ho paura" jsem viděl již před někoilka lety a moc na mne zapůsobila. Bohužel jsem si nezapamatoval název filmu, takže mi nezbývalo než doufat, že na něj časem náhodou narazím. Stalo se. Začátek velice příjemně hororový, zbytek pak už takové polofunkční drama, které by bývalo mohlo být mnohem hlubší, avšak ke spokojenosti to stačí i takto. Ale ta atmosféra! Kvůli ní mám rád snímky z jihoevropských zemí. Koukněte a pochopíte. ()
Audiovizuální podívaná jakou jsem viděl snad jen v podání Spielberga s Kaminskim a Aronovskeho ve Fontáně. Skvělá, ale opravdu skvělá režie, taktéž skvělá práce s kamerou a dokonalý střih. Ale to nejlepší na celém filmu je hudba, to ozvučení prostě nemá chybu. No a k tomu všemu, po velmi dobrém vývoji děje vynikající konec filmu. Tohle prostě musíte vidět, musíte. Aaaaaa... nejlepší Evropský film jaký jsem kdy viděl ;-) ()
Reklama