Režie:
Jan KomasaScénář:
Mateusz PacewiczKamera:
Piotr Sobociński Jr.Hrají:
Bartosz Bielenia, Aleksandra Konieczna, Eliza Rycembel, Tomasz Ziętek, Barbara Jonak, Leszek Lichota, Zdzisław Wardejn, Łukasz Simlat, Anna Biernacik (více)Obsahy(1)
Dvacetiletý Daniel projde v nápravném zařízení pro mladistvé duchovní proměnou. Chtěl by se stát knězem, s jeho trestním rejstříkem na to ovšem nemůže ani pomyslet. Když je propuštěn a má začít pracovat v truhlárně na malém městě, převlékne se po příjezdu do kněžského a díky náhodě se ujímá péče o místní farnost. Příchod mladého charismatického pastýře rozčeří stojaté vody a místní komunita, krutě zasažená tragédií, k níž tu došlo, může s jeho pomocí začít pomalu léčit své rány. Uspěje Daniel ve svém poslání? A za jakou cenu? (AČFK)
(více)Videa (2)
Recenze (201)
“BŮH K NÁM PROMLOUVÁ BĚHEM RŮZNÝCH ŽIVOTNÍCH SITUACÍ…“ /// Ze šmejda z pasťáku – vyslancem Boha aneb, jak ukázat, že na to, bejt člověkem, není třeba žádnejch škol. Na jeden film celkem hodně dramatickejch zápletek a celý je to takový neamerický, takže bez happy endu, což může mrzet. Mě ale víc mrzí, že to nějak nevyvrcholilo. Čekám na orgáč a vono nic. Hold… takovej je kurva život! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu bejt farář. 2.) Věřím, že cesty Páně jsou nevyzpytatelný. 3.) Thx za titule „dj.patyzon“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Polská kinematografie mě zklame málokdy. Film nelze doporučit každému, neboť zarytý ateista na duchovní linku není nastaven ani ze zvědavosti, najde si v tom jenom to svoje opovržení, a člověka silně věřícího, by trefná kritika morálky "věřících" mohla zase urazit, protože se mu sáhne zase jen na to jeho svaté. Takže správně! Corpus Christi tne do živého a líbit se bude především diváku otevřenému a tolerantnímu, což je evidentně nota, na kterou tvůrci zahráli. Po Kléru další výborná záležitost, Bartosz to rozbalil ve velkém stylu, česká i slovenská kinematografie stále výrazně zaostává a ačkoli několik kvalitních počinů ročně svedeme, Poláci mají lépe vyvinutý cit pro téma a kvanta naprosto famózních umělců, kteří jedou ale nenormální herecké bomby... Zasloužená Oscarová nominace. ()
Silné katolícke Poľsko priťahujú ako magnet náboženské témy. Zaujímavý príbeh rieši mladého muža, ktorý odchádza z nápravného zariadenia pre mladistvých a namiesto práce v stolárskej dielni zaujme post kňaza. Pohľad do duší miestnych dedinčanov však nie je príjemný a mladý delikvent začne byť konfrontovaný s pravdou... ()
po všech těch nadšených reakcích sem čekal přeci jen ještě o něco silnější kousek,nic to ovšem nemění na tom,že podobné filmy můžeme Polákům jen závidět.Přitom to v jádru není žádný zázrak co se týká technické stránky a vlastně svým způsobem i příběhu.Ten je sám o sobě dobrý,nicméně je potřeba přistoupit na jeho hru a nehledět moc na detaily.Každopádně se mi líbí jak se toho tvůrci nebojí a prostřednictvím "falešného" faráře ukazují určité pokrytectví náboženství a samotných věřících,kteří se tu chovají úplně stejně jako bezvěrci,byť by správně neměli.Velkým plusem je i sympatické obsazení v čele s výborným Bartoszem Bieleniou,kterému role kriminálníka/duchovního sedla skvěle a být věřící,klidně bych takového kněze bral...80% ()
Čtu v komentářích něco o obrácení k Bohu. Jaké obrácení? Myslím, že hlavní aktér Daniel nebyl ani tak blbý a ani nebyl natolik neznalý, aby nechápal, že páchá strašlivou svatokrádež! Je to smutný film o smutném hrdinovi se smutným koncem. A co se toho konce týče: Jaký je vlastně konec? Asi jsem nechápavá, ale opravdu nevím, co tím chtěl autor říci. Spíš si myslím, že od toho tak trochu utekl. Urob si sám - vylož si to každý, jak chceš. (A ještě taková malá poznámečka na závěr: Tohle je možné jen a jen v NOMu, v pokoncilní mši, v níž je vše dovoleno, vše je chápáno jako "kreativita", "originalita" apod.) (Jinak nic proti filmařské práci - je to veskrze dobře udělané. Ale je možné chválit něco špatného jen proto, že je to dobře provedené? Není to ve výsledku o to horší?!) ()
Galerie (89)
Zajímavosti (4)
- Ve filmu se dva kněží baví mezi sebou o tom, kde studovali církevní školu. Daniel (Bartosz Bielenia) zmíní školu v Praze. Nemyslí tím však české hlavní město, ale čtvrť v polském hlavním městě Varšava, které je pojmenováno po svém českém protějšku. (vyfuk)
- Když se herec Bartosz Bielenia (Daniel) ptal režiséra Jana Komasy, proč si do role vybral právě jeho, režisér to odůvodnil, že si stovku uchazečů rozřadil na ty, kteří hráli dobře kněze a špatně kriminálníky a naopak. Bielenia údajně byl tak špatný v obou rolích, že v něm režisér viděl potenciál. (vyfuk)
- „Corpus Christi“ znamená „tělo Kristovo“, které symbolizuje při obřadech takzvaná hostie – posvěcená oplatka. (sator)
Reklama