Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jmenoval se William Bonney a slávu získal pod přezdívkou Billy Kid. Západ nikdy předtím nepoznal pistolníka jako byl tento problémový levák z Brooklynu, který své jméno zapsal do historie krví. Stejně pozoruhodný je výkon Paula Newmana, který skvěle zachytil složitou povahu a náladovost mladistvého vraha. Režisér Arthur Penn (Bonnie a Clyde, Malý velký muž) zde poprvé rozebírá téma, ke kterému se ve své pozdější tvorbě znovu a znovu vracel: Společenský odpadlík versus nepřátelská a zaujatá veřejnost. Newmanův a Pennův společný projekt byl v roce 1958 rozpačitě přijat jako alarmující a provokativní. Dnes je vyzdvihován jako významný a unikátní western v dějinách kinematografie. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (30)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Paul Newman už na začátku své kariéry ukazoval, že bude velkým hercem a že pro něj nebude problém zahrát charaktery, které jsou sice profláklé, ale pořád zajímavé. Dal svému Billy Kidovi ten správný punc a díky němu je tenhle snímek správně dramatický. Trochu zapomenutý western, ale rozhodně neprávem. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Arthur Penn sice mnohokrát zazářil na své režijní trati, avšak tento start se mu příliš nevydařil. Z mého pohledu se jedná o neokázalou a naškrobenou biografii Billyho Kida, jehož fantastické ztvárnění Paulem Newmanem je asi tak vše, co lze vyzdvihnout. Penn se spíše zaměřil na charakter hlavní postavy a typické westernové prvky, včetně řádné zápletky, vypustil. Finále, ač je historicky přesné, působí směšně, místo aby vyvolalo v divákovi nějaké emoce. Ovace zmíněné v obsahu jsou pro mě záhadou. Zřejmě mi opět něco uniklo. 50% ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Paul Newman je coby Billy the Kid skvělý. S rolí mladého nafoukaného floutka, který disponuje po čertech rychlou levačkou, si poradil bez jediné chyby a mladý pan Bonney je v jeho podání rozhodně nezapomenutelný. Horší už to je s Johnem Dehnerem, představitelem Pata Garretta. Je vidět, že Pennův film chtěl vykreslit přátelství a rozkmotření těch dvou co nejpřirozeněji, ale zároveň co nejdramatičtěji, jenže Dehner v tomhle ohledu selhal. Buď jen nevýrazně mručí, nebo se zničehonic uchýlí k ohavně přehrávajícímu výkonu, jaký předvedl především ve scéně po svatbě, kdy poskakoval ve stylu šíleného čertíka z krabičky a já jen čekal, jestli dostane infarkt. Co se týče zbytku filmu – je v něm řada originálních a na tu dobu určitě i odvážných scén (reakce malé holčičky a její matky poté, co Billy na ulici zastřelí jednoho ze zástupců zákona), ale jinak je dost černobílý, a to nejen obrazem. Tři a půl. S Peckinpahovým počinem samozřejmě raději nesrovnávat. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Western s tehdy ještě hodně mladým Paulem Newmanem. Celý film je velmi zajímavý, ale skvělá je především scéna v koupelně, kdy Billy Kid (Newman) maluje na zapářené okno plán přepadení vrahů svého šéfa. A právě za oknem, po kterém Kid kreslí, se skutečné přepadení odehrává. Tato sekvence mi utkvěla v paměti ze všeho nejvíc a dokazuje zručnost a nápaditost slavného režiséra Arthura Penna. Závěr je jako ve většině Newmanových filmů - tragický. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

The Left Handed Gun by si podle mého zasloužilo hodnocení v červených číslech, jelikož tohle zpracování příběhu nejznámějšího pistolníka divokého západu, které (jak známo) čerpá ze skutečného příběhu a postav, je bravurně natočeno, přičemž bych vyzdvihnul herecký výkon mladého Paula Newmana, jenž se tu předvádí opravdu v nejzářivějším světle, ale také aranžmá některých scén, z nichž ta poslední je vskutku dokonalou tečkou. Jako divák jsem pořádně ani nevěděl, zda mám Billu Kidovi fandit nebo ne, ovšem s přibývajícími minutami začíná být nad slunce jasnější, že tento příběh směřuje k jednomu jedinému možnému konci. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

  • Arthur Penn v tomto filmu debutoval jako režisér. (Pumiiix)

Reklama

Reklama