Režie:
Kar-wai WongScénář:
Kar-wai WongHrají:
Tony Leung Chiu-wai, Maggie Cheung, Roy Cheung, Julien Carbon, Laurent Courtiaud, Rebecca Pan, Ping-Lam Siu, Man-Lei Chan, Pauline SuenObsahy(1)
Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (242)
Film o laske ktory neskutocne citlivo opisuje vztah dvoh ludi a v ktorom sa vsetko podstatne dozviete z obrazov a hudby. Tento sposob rozpravania vo mne vyvolal omnoho intenzivnejsie pocity ako u inych -obicajnejsich- filmov. Film sa nesie v pochmurnej, tmavej, uprsanej atmosfere ktora vsak nieje smutna, skor tak zvlastne krasna. Dostanete sa akoby do takeho ineho,maleho, osobneho sveta hlavnych hrdinov a prezijete ich pribeh lasky, ktora bola mozno preto taka krasna, lebo lebo sa nikdy nenaplnila. (Nema zmysel opisovat uazsnu kameru,vizualnu stranku, a herecke vykony filmu) 10/10 ()
Esteticky krásný a smutně poetický film o lidech, kteří neumí, nechtějí nebo se bojí vyjádřit své city a pocity, a proto se spolu stále míjejí, ačkoliv žijí třeba vedle sebe. Výborný Tony Leung a velkolepá Maggie Cheung, která jako by byla pro tuhle roli stvořena. A přehlídka jejích mnoha krásných a stylových šatů. A krásná hudba. ()
Líbila se mi intimita, když se potkávali cestou pro rýži, nebo při odemykání bytu. Prostě to sdílení malého prostoru a bující láska, kterou v sobě oba spíše zdrženlivě dusí, než aby jí ponechali volný průchod. V poslední čtvrthodině ale Tony Leung odjede někam do Kambodži, děj se posune asi o tři roky a já už jsem se vůbec nechytal. Naštěstí film pak už velmi brzy skončí a ve mě stále žije vzpomínka na neuvěřitelně elegantní Maggie Cheung a krásná melodie z titulků. Takže nějaké nepochopení konce vem čert. ()
Scénář: Kar Wai Wong .. Umělec Kar-wai Wong za použití úžasné stylizace, úchvatné kamery, překrásné hudby a snové atmosféry stvořil příjemný křehký příběh lásky. Poetické v každičkém, velmi propracovaném záběru. Dějový obsah je sice prostší, ale zde to není vůbec na škodu. 75%. ()
Připadalo mi být méně těžké, než 2046, ke konci však maličko utahané. Režisér se s filmem doslova "vymazlil". Spojení rukou, které je vidět jen ve stínech, informace, které se člově dozvídá náznakem, melancholie dokreslená emocemi a barvami. Míjení dvou lidí. Minulost, kterou člověk vidí, ale nedokáže se jí dotknout. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (36)
- Natáčanie trvalo 15 mesiacov, čiastočne kvôli improvizačnej a perfekcionistickej povahe Kar-Wai Wonga. Kameraman Christopher Doyle, ktorý bol kvôli tejto zdĺhavej produkcii nútený odmietnuť niekoľko ďalších projektov, nakoniec odišiel dodržať predchádzajúci záväzok a nahradil ho Ping Bin Lee a Pun-Leung Kwan. Doyle neskôr urobil to isté vo filme 2046 (2004), čo sa ukázalo ako jeho posledná spolupráca s Wongom (od roku 2022). (Pat.Ko)
- Maggie Cheung strávila líčením a česáním denně pět hodin. (Morien)
- Filmový kameraman Christopher Doyle, s ktorým to bol šiesty projekt v spolupráci s režisérom Wong Kar-wai, musel odísť, keď sa produkcia oneskorila, a nahradil ho Mark Lee Ping Bin, ktorý je uznávaný za svoju prácu s taiwanským režisérom Hou Hsiao-hsien. Oba kameramani sú rovnako uvedení v záverečnom filme. V konečnej verzii sa predpokladá, že niektoré scény boli nakrútené každým z nich, pričom niektorí kritici upozorňujú na rozdiely medzi kinetickejším štýlom Doyla, aký sme videli v predchádzajúcich Wongových filmoch, a jemnejšími dlhými zábermi Leeho, ktoré zdôrazňujú kľúčové časti filmu. (Pat.Ko)
Reklama