Režie:
Robert ZemeckisHudba:
Alan SilvestriHrají:
Tom Hanks, Leslie Zemeckis, Debbie Lee Carrington, Michael Jeter, Eddie Deezen, Peter Scolari, Chris Coppola, Steven Tyler, Nona Gaye, Josh Hutcherson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Otevři oči a naskoč! Čeká tě jízda tvého života. Je Štědrý večer, pravý čas na dobrodružství. A tebe čeká v podobě cesty, která se kroutí nahoru a dolů horami, klouže po ledových pláních a šplhá přes závratně vysoké mosty. Vítej na palubě polárního expresu, kde je během cesty podávána horká čokoláda rozvernými číšníky a dobrodružství čeká v každém vagónu. Režisér Robert Zemeckis vytvořil s pomocí hlasu Toma Hankse opravdovou vánoční klasiku. Společně vás zavedou do světa kouzelné animace. "Vidět, znamená uvěřit", tvrdí záhadný tulák, který tě doprovází na této fantastické cestě. Uvidíš skutečné zázraky" Vlak je připraven, tak neváhej a nastup! (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (3)
Recenze (610)
Postavičky "dokonale" animované, až pripomínajú živých ľudí. Ale divne, neprirodzene hýbajúce sa, ako nejakí fakeoví ľudia. Čo je na rozprávku tradične desivá vec. Len asi nie úmyselne desivá. A scenár chabý, ako keby ho autor stihol napísať v osobáku na ceste z bratislavskej Hlavnej stanice do Ivanky pri Dunaji. Alebo ako 100-minútová reklama na Coca-Colu. Lenže na rozdiel od nej, tu neboli vysvietené kamióny, ale vlak. A tie mám rád. V Polárnom exprese som sa síce nudil, ale aspoň som to robil vo vhodnom dopravnom prostriedku s atmosférou. Videné v rámci Season Challenge Tour (týždeň s vianočnými rozprávkami). ()
Veľmi pekná vianočná rozprávka, aj keď ja rozprávky príliš nemusím. No mám teraz nejaké citlivejšie obdobie (to bude tým večným nachladnutím) a tak bola určite za 4*. Aj keď mám nejaké drobné výhrady, celkovo sa mi to páčilo a polovicu filmu ma mrazilo po celom tele (no nechápem, prečo nemrazilo hlavných hrdinov, keď sa vo fujavici premávali po vlaku). Jazda po ľade je určite z celého filmu najlepšia. ()
Přepadl mě jakýsi závan infantility a chtěla jsem vidět něco miloučkého, slaďoučkého, kde budou děti a rolničky a písničky a ...... viděla jsem. Strašně se mi líbila ta ztracená jízdenka, jak poletovala mezi smečkou vlků a jak ji pak chytil do zobáku orel a letěl s ní nocí mezi horami a kolem vodopádu, a taky ten fičák, když vlak nad sebou ztratil kontrolu. Musela jsem si teda vzít svetr, jaká mi byla z těch chudinek jen v pyžámku na severním pólu zima a taky jsem nadskočila, když se tam jako Elf objevil Steven Tyler, ale mé potřebě vrátit se na chvilku do dětství bylo učiněno mile zadost. ()
Animovaná pecka. Úplně jsem cítila tu snovou úzkost nejen ve vagónu plného rozbitých hraček. Své sny si občas pamatuji a některé jsou podobné. Ne, ještě jsem v nich nejela ve vlaku na Severní pól, ale už mě v nějakém skalním městě honil Mickey Mouse a chtěl mě zabít! Některé hračky jsou fakt nebezpečné ... Polární expres se mi líbil opravdu velmi moc. Žádný sob mi sice nesmí doma přes práh, ale tyhle filmečky plné fantazie mají své výjimečné kouzlo. ()
Při vší velkorysosti, animák s tak hloupým příběhem jsem už léta neviděl. Připadá mi směšně, když se film zaštiťuje revoluční technologií a myšlenku má jako z roku raz dva. Snad je to tím, že dávno nejsem dítě a že se u nás nenosí extatické vzývání Santy Clause, nevím. Ale onen výdobytek jménem performance capture mě taky nenadchnul.Všechny ty děti působí velmi umělohmotně a jejich pohyby jsou sice realistické, ale jaksi nekompatibilní s ošacením, vlasy a pohybem předmětů. Například knír Toma Hankse vypadá, jako by mu ho pod nos přižehlili. ;-) Arthur Schopenhauer kdysi napsal, že každá nová myšlenka musí projít třemi etapami konfrontace s veřejným míněním. V první je vysmívána jako holý nesmysl, ve druhé dokázána v praxi, ale odmítána, ve třetí chápaná jako samozřejmost, dokud se neobjeví nová myšlenka se stejnou perspektivou. V tom duchu kdysi proběhl přerod němého filmu ve zvukový a černobílého v barevný. Performance capture se s filmy Polární expres a Beowulf nachází ve druhé etapě. Možná, že až se časem vyléčí z dětských nemocí, jednou skutečně z finančních a technických důvodů převálcuje "živé" filmy. Jen nevím, jestli chci být u toho. 40% ()
Galerie (58)
Photo © 2004 Warner Bros.
Zajímavosti (32)
- Film využívá technologii motion capture, která umožňuje nasnímání pohybů herců a jejich převedení do digitální podoby. Všechny dětské postavy tak mohli ztvárnit dospělí herci s použitím kulis uzpůsobených jejich výšce, aby scény působily přirozeně. (imro)
- Režisér Robert Zemeckis chtěl původně natočit Polární expres jako hraný film. Bránil mu v tom však vysoký rozpočet a také herecké obsazení hlavní postavy malého chlapce. Podle jeho slov by musel najít dětského herce, nějakého nového Haleyho Joela Osmenta, který by celý ten obrovský snímek utáhl. (Karlos80)
- Tom Hanks pomocí technologie "motion capture" ztvárnil ve filmu několik postav: malého chlapce (kterého posléze namluvil Daryl Sabara), jeho otce, průvodce z Polárního expresu, tuláka obývajícího střechu vlaku a Santu Clause. V roli elfů se objevili Charles Fleischer, který už před lety propůjčil hlas hlavnímu hrdinovi Zemeckisova filmu Falešná hra s králíkem Rogerem (1998), a zpěvák Steven Tyler. (imro)
Reklama