Režie:
Robert ZemeckisHudba:
Alan SilvestriHrají:
Tom Hanks, Leslie Zemeckis, Debbie Lee Carrington, Michael Jeter, Eddie Deezen, Peter Scolari, Chris Coppola, Steven Tyler, Nona Gaye, Josh Hutcherson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Otevři oči a naskoč! Čeká tě jízda tvého života. Je Štědrý večer, pravý čas na dobrodružství. A tebe čeká v podobě cesty, která se kroutí nahoru a dolů horami, klouže po ledových pláních a šplhá přes závratně vysoké mosty. Vítej na palubě polárního expresu, kde je během cesty podávána horká čokoláda rozvernými číšníky a dobrodružství čeká v každém vagónu. Režisér Robert Zemeckis vytvořil s pomocí hlasu Toma Hankse opravdovou vánoční klasiku. Společně vás zavedou do světa kouzelné animace. "Vidět, znamená uvěřit", tvrdí záhadný tulák, který tě doprovází na této fantastické cestě. Uvidíš skutečné zázraky" Vlak je připraven, tak neváhej a nastup! (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (3)
Recenze (610)
Soundtrack Alan Silvestri: 1. The Polar Express -- Tom Hanks ,2. When Christmas Comes To Town -- Matthew Hall and Meagan Moore ,3. Rockin' On Top of the World -- Steven Tyler ,4. Believe -- Josh Groban ,5. Hot Chocolate -- Tom Hanks ,6. Spirit of the Season -- Alan Silvestri ,7. Seeing is Believing -- Alan Silvestri ,8. Santa Claus is Comin' To Town -- Frank Sinatra ,9. White Christmas -- Bing Crosby ,10. Winter Wonderland -- The Andrews Sisters ,11. It's Beginning to Look Like Christmas -- Perry Como ,12. Silver Bells -- Kate Smith ,13. Here Comes Santa Claus (Right Down Claus Lane) -- Bing Crosby and The Andrews Sisters ,14. Suite From the Polar Express -- Alan Silvestri , ()
Na jednu stranu neustale poucujici mix mezi reklamou na Coca-colu a horskou drahou prakticky bez pribehu, na druhou stranu ale slusna oddechovka s paradni vanocni atmosferou, ktera cloveka nijak nenasere. Animace je paradni, i kdyz to cely furt pusobi lehce umele. No a to je v podstate vsechno, Zemeckis by se na tu animaci uz mel vysrat a dotahnout svoji prdel k natoceni Gump & Comp. ()
Přepadl mě jakýsi závan infantility a chtěla jsem vidět něco miloučkého, slaďoučkého, kde budou děti a rolničky a písničky a ...... viděla jsem. Strašně se mi líbila ta ztracená jízdenka, jak poletovala mezi smečkou vlků a jak ji pak chytil do zobáku orel a letěl s ní nocí mezi horami a kolem vodopádu, a taky ten fičák, když vlak nad sebou ztratil kontrolu. Musela jsem si teda vzít svetr, jaká mi byla z těch chudinek jen v pyžámku na severním pólu zima a taky jsem nadskočila, když se tam jako Elf objevil Steven Tyler, ale mé potřebě vrátit se na chvilku do dětství bylo učiněno mile zadost. ()
Chlapec pochybující o existenci Santa Clause je na Štědrý večer pozván průvodčím Polárního expresu, aby s několika dalšími dětmi odjel za Santa Clausem na Severní pól. Tahle jízda, s digitálně vyobrazeným Tomem Hanksem, je docela nuda a v závěru se to tak vleče, že jsem málem usnul. V čase vánočním to nemusí být špatná volba, ale riziko, že se ukoušete nudou, je velmi vysoké. ()
Galerie (58)
Photo © 2004 Warner Bros.
![Polární expres - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/276/160276734_2f8258.jpg)
Zajímavosti (32)
- Film využívá technologii motion capture, která umožňuje nasnímání pohybů herců a jejich převedení do digitální podoby. Všechny dětské postavy tak mohli ztvárnit dospělí herci s použitím kulis uzpůsobených jejich výšce, aby scény působily přirozeně. (imro)
- Polární expres byl pro Toma Hankse osmý film, který jen v USA vydělal více než 150 milionů. (imro)
- V části, kdy vlak klouže po ledu, se ve scénách střídavě objevuje a mizí zábradlí na lokomotivě. (Illithune)
Robert Zemeckis vždy vedl pomyslný souboj s jiným hollywoodským velikánem – Jamesem Cameronem. Oba natočili oscarové srdceryvné drama (Forrest Gump/Titanic), sérii tematizující cestování časem (Návrat do budoucnosti I,II,III/Terminátor, Terminátor 2) a oba vždy posouvali možnosti filmové techniky a efektů. Jejich souboj pak vyvrcholil na poli motion-capture animovaných filmů a zatímco Cameron hned se svým prvním pokusem jménem Avatar slavil v roce 2010 triumf, Zemeckis, který si technologii osahával už od roku 2004 a natočil v ní rovnou tři filmy, spíše zpochybnil své schopnosti poutavého vypravěče a donutil fanoušky žadonit o to, aby se vrátil ke klasické filmařině. Polární expres představuje velký milník ve filmografii jednoho z hollywoodských velikánů, bohužel už ne samotný milník filmový, jak by si sám autor díla nepochybně přál. Robert Zemeckis se vždy projevoval jakožto inovátor na poli filmové tvorby, a to především na poli technologickém. Většina jeho filmů oplývala těmi nemodernějšími efekty a technickými vymoženostmi a Zemeckis si vždy pochvaloval, jak se mu každým dalším filmem podařilo nastavit novou laťku, kterou bude pro následovníky nelehké zdolat. Téměř každý jeho film je považován za klasiku a když už si Zemeckis ve své tvorbě vybral slabší chvilku, vznikla z toho přinejhorším poctivá žánrová podívaná. Roku 2000 natočil dva doposud poslední hrané filmy – skvělou „robinsonku“ Trosečník a nedoceněný „hitchcockovský“ thriller Pod povrchem. Poté se na čtyři roky odmlčel. ______ Roku 2004 se stala zásadní událost, která udala nový směr tvorby režiséra oslavovaného Forresta Gumpa a kultovní série Návrat do budoucnosti – do kin byl vpuštěn Polární expres – kompletně animovaný film s užitím techniky motion-capture, který měl být zároveň jednou z prvních vlajkových lodí hollywoodských 3D filmů. Bohužel musím konstatovat, že Zemeckis „opilý“ možnostmi nových technologiíí zcela rezignoval na poutavé vyprávění složitějších příběhů a vše zjednodušil ve prospěch pouhé vizuální atrakce a technologické události. Skrze tento rodinný film vypráví příběh natolik triviální, že by běžnému vypravěči vystačil na slabou půlhodinu, avšak Zemeckis fabuli uměle natahuje všemožnými atrakcemi, které jsou povrchně efektní (zaměření na 3D efekt a neúměrné využití možností „odpoutané“ kamery v digitálním prostoru), bez trojrozměrné projekce ztrácejí polovinu svého kouzla a jejich repetetivnost začne velmi záhy nudit. Film je to neskutečně naivní a povrchně líbivý a ambiciózní pouze ve směru technologickém (z hlediska vyprávění je archaický), dětem velmi nízkého věku by se zajisté mohl zalíbit, avšak od režiséra Zemeckisova formátu bych očekával něco hodnotnějšího a z hlediska uměleckého trvanlivějšího. Na jeho starší filmy se vždy rád podívám znovu, avšak Polární expres byl již ve své druhé polovině úmornou podívanou, která je dnes vizuálně již zastaralá, což například o takové Falečné hře s králíkem Foyerem nelze říct ani po dvaceti letech. Dle dalších dvou následujících motion-capture animáků Beowulf (skvělý scénář zabitý nedokonalým zpracováním a Vánoční koleda (opět povrchní atrakce) lze nyní již s klidným vědomím říct, že rok 2004 byl pro Zemeckisovu tvorbu fatální. () (méně) (více)