Režie:
Robert ZemeckisHudba:
Alan SilvestriHrají:
Tom Hanks, Leslie Zemeckis, Debbie Lee Carrington, Michael Jeter, Eddie Deezen, Peter Scolari, Chris Coppola, Steven Tyler, Nona Gaye, Josh Hutcherson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Otevři oči a naskoč! Čeká tě jízda tvého života. Je Štědrý večer, pravý čas na dobrodružství. A tebe čeká v podobě cesty, která se kroutí nahoru a dolů horami, klouže po ledových pláních a šplhá přes závratně vysoké mosty. Vítej na palubě polárního expresu, kde je během cesty podávána horká čokoláda rozvernými číšníky a dobrodružství čeká v každém vagónu. Režisér Robert Zemeckis vytvořil s pomocí hlasu Toma Hankse opravdovou vánoční klasiku. Společně vás zavedou do světa kouzelné animace. "Vidět, znamená uvěřit", tvrdí záhadný tulák, který tě doprovází na této fantastické cestě. Uvidíš skutečné zázraky" Vlak je připraven, tak neváhej a nastup! (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (3)
Recenze (610)
Pravdou je, že jsem po stránce grafické zatím nic lepšího neviděla! Realističnost postav je velmi povedená, z dálky či s krátkozrakým pohledem, až k nerozeznání od reality (pokud se nemýlím tak herci byli předobrazem a následně prošli procesem digitalizace a "vylepšení"). Po stránce obsahové je to něco, co prostě nedokážu skousnout. Ne a ne, Santové a brutální komercializace Vánoc, není nic pro mě! Pár "honosnějších" myšlenek bylo trochu naťuknutých, ale velmi velmi pofidérně a jen, aby byl děj emocionálně a sociálně korektní a samozřejmně lehce výchovný pro americké dětské obecenstvo. U nás asi film moc nemohl uspět, bavit se mohlo spíše starší obecenstvo, které se jaksi-taksi trochu orientuje ve faktech, nebo "moderní a amerikanizovaní" mladí občánci. Uznávám, že bez oné dokonalé grafiky bych dala nejspíš * max. **.. ()
„Boli doby, kedy väčšina mojich kamarátov cinkanie rolničky počula. Ale ako utekali roky, zvuk utíchol pre väčšinu z nich.“ Som rád, že presladené vianočné filmy sa ešte stále nakrúcajú. Zemeckis, Hanks & William Broyles Junior ani tentokrát nezlyhali a zasa nám položili pod stromček niečo iné. Ľudia vyzerajú ako z hračkárstva, dokonca aj budovy, scenár je len sledom akčných scén a logika (prechádzka po streche vagónov, zamrznuté jazero) si dala fajront na margo vizuálnych skvostov. Ale čo ak je to tu len aby filmári rozdelili tábor divákov na neveriacich Tomášov a na tých, ktorí ešte veria kúzlam? ()
Kýč, pozlátko a rádoby efektní záběry - jestli to mělo být pro děti, tak ty technické hračičky nemůžou ocenit. Dospělí, kteří by možná nad efekty zaplesali, ale těžko najdou na příběhu nebo přezlacených záběrech něco zajímavého. Zemeckisova snaha jít s technikou pořád dopředu se cení, ale je třeba jí aplikovat s nějakým vkusem. ()
Zajisté zajímavý vánoční experiment Roberta Zemeckise v produkci Toma Hankse, jehož snem bylo převést knihu Polární expres na filmové plátno. Výsledek je velmi pozoruhodný. Je to taková vánoční oddechovka o tom, že věřit v nadpřirozeno nemusí být někdy na škodu. Animace je naprosto úchvatná a děj je také velmi pozoruhodný. Mne se to prostě docela líbilo a zaujalo mne to, a proto dávám čtyři hvězdičky. A nezáleží na tom, jestli jste malí nebo velcí, prostě chvilku vypněte myšlení a zakoukejte se do tohoto filmu. Mne to naprosto uchvátilo a velmi se mi to líbilo. Proč se na chvilku nepřeměnit na dítě a nesnít spolu s dětskými postavami filmu tento nádherný sen? Tak přijměte pozvání k nevšednímu výletu do fantazie a určitě se nebudete nudit. ()
Při vší velkorysosti, animák s tak hloupým příběhem jsem už léta neviděl. Připadá mi směšně, když se film zaštiťuje revoluční technologií a myšlenku má jako z roku raz dva. Snad je to tím, že dávno nejsem dítě a že se u nás nenosí extatické vzývání Santy Clause, nevím. Ale onen výdobytek jménem performance capture mě taky nenadchnul.Všechny ty děti působí velmi umělohmotně a jejich pohyby jsou sice realistické, ale jaksi nekompatibilní s ošacením, vlasy a pohybem předmětů. Například knír Toma Hankse vypadá, jako by mu ho pod nos přižehlili. ;-) Arthur Schopenhauer kdysi napsal, že každá nová myšlenka musí projít třemi etapami konfrontace s veřejným míněním. V první je vysmívána jako holý nesmysl, ve druhé dokázána v praxi, ale odmítána, ve třetí chápaná jako samozřejmost, dokud se neobjeví nová myšlenka se stejnou perspektivou. V tom duchu kdysi proběhl přerod němého filmu ve zvukový a černobílého v barevný. Performance capture se s filmy Polární expres a Beowulf nachází ve druhé etapě. Možná, že až se časem vyléčí z dětských nemocí, jednou skutečně z finančních a technických důvodů převálcuje "živé" filmy. Jen nevím, jestli chci být u toho. 40% ()
Galerie (58)
Photo © 2004 Warner Bros.
Zajímavosti (32)
- Film využívá technologii motion capture, která umožňuje nasnímání pohybů herců a jejich převedení do digitální podoby. Všechny dětské postavy tak mohli ztvárnit dospělí herci s použitím kulis uzpůsobených jejich výšce, aby scény působily přirozeně. (imro)
- Vzhledem k možnostem, které filmařům otevírala "motion capture" technologie, se Robert Zemeckis a Tom Hanks před natáčením sešli i s Marlonem Brandem, aby si s ním popovídali o tom, zda by se mu nechtělo zahrát si jejich filmu tuláka. Hanks: "Ale ona to byla spíš záminka, abych si mohl popovídat s Brandem. Bavili jsme se asi pět hodin... teda, půl hodiny o filmu a pak o všem možném. Takový byl Brando." (NIRO)
- Na konci snímky sa po záverečných titulkoch objaví fotografia a nápis: "Venované pamiatke Michaela Jetera". (MikaelSVK)
Reklama