Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Uznávaná britská dokumentaristka Jeanie Finlayová získala jedinečný přístup na natáčení dosud nejambicióznější a nejkomplikovanější série úspěšného seriálu Hra o trůny z produkce HBO, kde strávila celý rok. Dvouhodinový dokument Hra o trůny: Poslední hlídka, jehož premiéra bude uvedena týden po definitivním konci seriálu, se noří do bahna a krve, aby odhalil slzy i vítězství, které zapříčinilo převedení fantasy světa Západozemí do filmových studií, polí i parkovišť Severního Irska. Snímek je osobní, zblízka natočenou reportáží přímo z frontových zákopů produkce. Zachycuje nejen strasti ostrovního počasí, které herci a celý tvůrčí tým museli během natáčení podstupovat, ale vyjevuje i nervozitu z blížících se termínů či neutuchajícího zájmu fanoušků. Spíše než tradiční „Making of“ nabídne dokument zábavný, srdceryvný a intimní pohled do hořkosladkého světa tvůrců, kteří se musí rozloučit se svým životním dílem. (HBO Europe)

(více)

Recenze (70)

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Po ultra dlouhé době od skončení velkolepého seriálového fenoménu jsem se konečně legální cestou (HBO mám chviličku) dokopal ke zhlédnutí dokumentu, který mimo jiné sleduje především několik určitých osobností, jež se v nemalé míře podílely na vzniku poslední sezóny jednoho z nejúspěšnějších seriálů všech dob. Nebudu lhát, že jsem očekával dopad dokumentu trochu více emotivní či zapamatováníhodný, i tak jej ale jako sladkou tečku za tou velkou fantasy ságou oceňuju a třeba se někdy mrknu i na vícero zákulisních materiálů té navždy nezapomenutelné Hry o trůny. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pohled na stovky lidí, které ve filmu není vidět. 1) Podívat se na seriál dílčím pohledem především jedné produkční není špatný nápad. Bohužel film o filmu trpí stejným neduhem jako bitva s Bílými chodci: je to příliš dlouhé, příliš stejné a tudíž dost nudné. 2) Výstižný koment: hellstruck***, hansel97***. ()

Reklama

Hanys_ 

všechny recenze uživatele

Zas takový zázrak tenhle dokument není. Každopádně společné čtení scénáře byla top scéna, která co se týče napětí a emocí patří k tomu nejlepšímu, co tenhle seriál nabídl. A že toho nebylo málo. Jinak dokument až moc stojí na takových těch vedlejších pracantech jako sypač sněhu, kostymérka atd, a to už z principu prostě tak zábavné ani být nemůže. Škoda teda, že víc prostoru nedostali ti herci. ()

ZeroCZ1233 

všechny recenze uživatele

Civilnější pohled (téměř vlog) z natáčení 8. řady, ve kterém se v rámci necelých dvou hodin ukaže poměrně málo ohledně konkrétních scén, ale zase hodně v rámci emocí a práce. Hlavní hvězdy se spíše míhaj, tady se spíše dává prostor pro ty menší a skoro neviditelné rybky (jako Andrew McClay) a pro tým "za oponou", kteří do toho dali vše. O to více je mi pak líto vidět, jak ta upřímná snaha o to nejlepší, je následně pokažena scénářem těch dvou... Kupodivu velký prostor pro Vláďu Furdíka, který si to užívá každým coulem a ta radost, když ho fanoušci poznají, nádhera. Skvělý pohled, který mě o technických kvalitách přesvědčil ještě více. ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Obsahuje SPOILERY k 8.řadě. Děkuji za náhled za oponu, která ukrývá mnohem víc práce, než si kdokoli z nás umí představit. A oceňuji snahu zaměřit se na ty, které nevidíte na plakátech, ale... ruku na srdce, koho zajímá nějakej rozprašovač sněhu (který dostal víc prostoru než Emilia nebo Kit nebo kdokoli z hlavních hvězd) nebo uřvaná ženská z vizuálních efektů? Ta scéna, kdy se deset minut loučila s dcerou byla opravdu na hraně, už jsem měla chuť to vypnout. Chápu, že se na tom taky namakali a autorka nám chtěla citlivě vylíčit, jak jsou všichni na pokraji nervového zhroucení, protože x týdnů neviděli své děti. Ale dle mého názoru dostatečně nevyužila své možnosti dostat se tam, kam většina lidí nemůže. Prostor, který věnovala chlápkovi co hrál křoví v křoví dalšímu křoví, mohla využít třeba rozhovory s HERCI/scénáristy, nějakou sondou do jejich duše nebo klidně víc "behind the scenes" záběrů. V podstatě jediné, co mi utkví v paměti je čtení scénářů, kdy Kit reagoval na smrt Dany, Vladimír Furdík a Emilia & její paruka a pocit úlevy. Dost možná ještě Kit se slzami v očích, říkajíc, že GoT nebyla jeho práce, ale jeho život. Jinak je paradoxní, že "největší" série z hlediska produkce a výpravy byla sice vizuálně i herecky dokonalá - a já děkuji celému štábu - ale ty logické chyby a podivný vývoj postav je prostě neodpustitelný. Při sledování dokumentu jsem z toho taky měla trochu pocit, že byli všichni tak hrozně unavení, že ten konec prostě odbyli, protože ty dvě hodiny většinou posloucháte jen jak je to hrozný, jak už melou z posledního a jak už (ne)chtějí, aby byl konec. Uvědomuju si, že to tak úplně asi není, ale tomu pocitu jsem se prostě nemohla ubránit... Stručně a jasně, kdyby dali tu kameru do ruky mně, věděla bych asi líp co s ní. :D Hrozně nevyužitý potenciál, bohužel. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

  • Během scény, kdy je Vladimír Furdik (Noční král) maskován na svou postavu, můžeme slyšet, jak si herec v dlouhé chvíli pouští českou písničku „Podvod“ od Jana Nedvěda. (ArsenalEagle)

Reklama

Reklama