Režie:
Louis LeterrierKamera:
Erik WilsonHrají:
Hannah John-Kamen, Caitríona Balfe, Helena Bonham Carter, Dave Chapman, Harris Dickinson, Natalie Dormer, Taron Egerton, Nathalie Emmanuel (více)VOD (1)
Epizody(10)
-
Konec, začátek, to je jedno (E01)
-
Nic už není tak jednoduché (E02)
-
Co bylo zmařeno, se zase spojí (E03)
-
První, na co si vzpomínám, je oheň (E04)
-
Zná všechna tajemství (E05)
-
Gelfling – světa zachránce (E06)
-
Je čas na můj tah (E07)
-
Vědmy nevědí vše (E08)
-
Krystal volá (E09)
-
Jen střepina byla ztracena (E10)
Obsahy(1)
Mocichtiví vládci vysávají z planety Tra život. Skupinka odvážných Gelflingů se proto spojí na výpravě za záchranou světa a s temnotou se rozhodnou bojovat. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (59)
Přestože se tento výtvarný experiment hrubě nezdařil, jsem nucen ocenit alespoň samotnou snahu o nevšední zpracování. Jakožto zdejší hororový expert totiž dobře vím, že pro posun vpřed musíme mnohdy prozkoumat nejednu slepou uličku. Tvůrci vsadili na loutkový svět, který, ač detailisticky propracovaný, postrádá rozměr autenticity. Podrobíme-li pohyb postav důkladnějšímu zkoumání, velmi rychle v něm odhalíme jistou neplynulost a anatomickou nevěrohodnost. Stejně tak zarazí i permanentně neměnný výraz postav, v důsledku čehož nedokážou přesvědčivě projevovat své emoce. Diváky nepochybně odradí i banalita celého příběhu, který navíc v úvodních epizodách podstatně zápolí s narací. Doufal jsem, že The Dark Crystal: Age of Resistance dostojí svému jménu a dostane se i na decentní strašení, ale to by rasa Skeksiů nesměla připomínat úsměvné příšery z osmdesátkových hororových komedií. Seriál bych doporučil k projekci leda dětskému publiku a pouze z hluboké úcty, kterou chovám k půvabné Anye Taylor-Joy a jejímu svůdnému hlasu, neudělím odpad. ()
Nechápu, jak se někdo v Netflixu mohl rozhodnout nepokračovat v produkci téhle fantastické věci. Dobrá – možná to není kdovíjak revoluční po stránce zápletky nebo příběhu. Ale máloco bude mít takovou výpravu a úžasné skloubení CGI s praktickými efekty, natož když těmi praktickými efekty je skoro výhradně technika loutkářství, něco ve filmové produkci využíváno spíše okrajově. Být to stejné vyprávění s reálnými herci, asi by to byla jen lehce nadprůměrná fantasy, a dneska už člověk nemůže vyjít před práh svojí streamovací služby, aby o nějaký takový fantasy seriál nezakopnul. Ale ta řemeslnost je právě to, co člověka udrží koukat se, protože o čem jiném je vizuální médium, než o podivování se nad tím, jak umělci překonávají limity svých řemeslných technik, a dokážou s nimi takové věci, jako přimět vás fandit rozpohybovaným umělohmotným panákům. Je to nabité skvělým a kolikrát překvapivým hlasovým obsazením (Samberg a Hader ve svých hlasech k nepoznání, a skvělá komediální dvojka), dává to smysl v kontextu souvisejícího filmu, a je vidět, že je to dělané s obrovskou láskou. ()
Luis Leterrier, režisér těžce průměrnejch nesmyslů, přišel se sérií, která bere umění filmu, animace a loutko-hry a povznáší ho vysoko nad rámec současný komerční tvorby (myslim si, že Age of Resistance moc lidí neuvidí a ti, co jsou posedlí Hrou o Trůny, nějaký loutkaření neocení). Aniž bych očekával pecku, která by mi vyrazila dech, už první epizoda mi vehnala do očí slzy blaha, naprosto mě unesla z reality a vhodila zpátky do dětství. Krásná kamera, nádherná hudba a dokonalý skloubení filmových technologií a praktik v jeden nesmírně okouzlující zážitek. Vytknout lze snad jenom jistou neživotnost postav vzhledem k absenci širší škály jejich výrazů. Kdo viděl a má rád původní film, zklamání není možný. ()
Děkuji Netflixu, že mě k Temnému Krystalu přivedl a J. Hensonovi za naprosto unikátní styl. Jasně, ten se bohužel této záležitosti už nedožil, ani těsně, ale jeho odkaz opět ožil. Trochu jsem se toho bál, není to úplně můj šálek kávy, ale po asi prvních 15 minutách prvního dílu byly všechny pochyby pryč. naprostá pecka. Jednak skvěle pojatá výtvarná stránka, dvak skvělý příběh a parádní postavy. K tomu skvělá animace, prostředí a nádherná hudba. Síly a skvělé fantasy! A protože jsem byl fakt naplněný a naprosto mě to pohltilo, okamžitě jsem musel navázat filmem. Což nebyl dobrý nápad! Protože to vypadá, dle časové mezery mezi Věkem vzdoru a filmem, že by nás mohlo čekat několik dalších sérií! A na to si teda já hrozně rád počkám!! ()
původní krystal sem nikdy neviděl a nejspíš už ani neuvidím.Jakkoliv mám rád fantasy a pohádky,tak svět Temného krystalu mě minul a evidentně nepatřím do jeho cílovky.Příběh je fajn jakkoliv nepřináší nic extra objevného,loutky vypadají dobře a dá se na ně v pohodě rychle zvyknout,ale dohromady mi to prostě neštymovalo a častěji sem se nudil než bavil...60% ()
Galerie (36)
Photo © Netflix
Zajímavosti (8)
- Loutky Gelflingů mají na výšku přes 900 mm, za to loutky Skeksisů mají až 1,5 m. (Shr1nK)
- Jazyk Podlingů je uměle vytvořený jazyk, ale má základy v srbochorvatštině, takže slované mohou rozumět vybraným slovům, ale už ne celým větám. (Muffino)
- Pre pôvodný dabing bola použitá metóda tzv. ADR recording, to znamená, že pri natáčaní lútok boli prítomní aj dabéri, ktorý rozprávali svoje repliky a tomu sa, samozrejme, musela prispôsobovať scéna a hlavne pohyb úst, potom vo zvukovom štúdiu tieto repliky povedali znova pre vyššiu kvalitu zvuku (počujeme len zvuky vzniknuté v štúdiu). (Krnac)
Reklama