Reklama

Reklama

Film inspirovaný životem rozhlasového moderátora Alana Freeda, který v 50. letech minulého století představil rokenrol dospívajícím posluchačům. A vyvolal kontroverzi: konzervativci ho kritizovali, rasisté nenáviděli a úřady pronásledovaly.

Tato strhující hudební komedie vzdává hold zrodu rokenrolu v pozdních padesátých letech minulého století a klíčové roli rozhlasového moderátora Alana Freeda, který pomohl dostat tenhle nový hudební žánr do módy. Velká část příběhu se soustředí na diskžokejovy odvážné pokusy uspořádat vůbec první živý rokenrolový koncert v brooklynském Paramount Theatre. K tomu se však musel nejprve vypořádat s protesty znepokojených a rozzlobených rodičů, konzervativců i místní policie. Ve filmu se objeví i několik umělců tehdejší doby, včetně Chucka Berryho a Jerryho Lee Lewise. (Cinemax)

(více)

Recenze (27)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Kvôli poruche na počítači píšem komentáre k viacerým filmom z mojich, rukou písaných, poznámok. Pred chvíľou som napísal o koncerte U2, že nie som fanúšikom skupiny a je to záležitosť generačná. Rovnako generačný je môj príklon k rock and rollu a film o jeho ťažkých a zložitých cestách k uznaniu nemôže odo mňa dostať menej ako štyri hviezdičky. Hudbu konca päťdesiatych rokov a nasledujúcej dekády mám asi zapísanú aj v mojej DNA. Preto bolo pre mňa príťažlivé sledovať príbeh popularizátora rock and rollu Alana Freeda a prekážky, ktoré mu na jeho púti kládla bigotná Amerika. Pre súčasnú mladú generáciu odchovanú klipmi a veľkolepými show so svetelnými a pyrotechnickými efektmi je asi komické sledovať čiernobiele snímky spevákov strnulo stojacich pred mikrofónmi a spievajúcich nádherné melódie. Asi nevedia, že pohyb pred kamerami bol zakázaný a ešte aj pri vystúpení Elvisa Presleyho v Ed Sulivan Show mohli kamery snímať iba hornú polovicu jeho tela, aby to nepobúrilo sviečkové baby. Vrcholom filmu malo byť vystúpenie Chucka Berryho a Jerryho Lee Lewisa, ale pre mňa boli vrcholom filmu záverečné titulky, ktoré stroho oznamovali, ako končia tí, ktorí sa snažia presadiť niečo nové a neobvyklé. ()

mac000 

všechny recenze uživatele

Pro ceskoslovenského totalitou odchovaného filmového diváka bylo naprosto úžasné moci vidět v kinech takový nářez rock´n´rollu. Nic jsme nevěděli o Alanu Freedovi (diskjockey, jenž se dožil pouhých 43 let), ale za způsob, jakým proslavil tento hudební žánr, mu nepochybně patří tento životopisný film. (viděno roku 1981 v brněnském kině Jalta) ()

Reklama

ripo 

všechny recenze uživatele

Je to jeden z veľmi málo filmov, na ktorých som bol v kine asi 10 x .... Bol som pionier a miloval som rock´n´roll. Toto bolo jediný možný oficiálny prienik do úchvatnosti divokého rytmu a odviazanej zábavy americkej hudobnej scény, ktorá mala korene v černošskom blues .... Osobnostiam ako: Elvis Presley, Chuck Berry, Jerry Lee Lewis, či Buddy Holly, môžeme ďakovať, že súčasná hudba je taká aká je... ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Akási pocta človeku, o ktorom som v živote nepočul. Rokenrol v 50. rokoch klátil hitparády a hoci tento hudobný žáner nevyhľadávam, chápem dobové nadšenie. A aj cenzúru. Bolo to vtedy čosi iné, dnes už však táto hudba asi nedokáže oslovovať. To, že je film plný rokenrolovej muziky od rôznych vtedajších skupín sa dalo predpokladať, ale vadilo mi to, že tie pesničky boli veľmi nahlas. Lepšie by bolo ich púšťať ako jemný podmaz, ktorý by nevyrušoval filmové dianie. Taktiež je vo filme množstvo prekrikovania a hádok, ktoré vytvárajú chaos a bordel ako v nejakej lacnej komédii. A nebyť záverečných titulkov, iba ťažko by som film označil za drámu. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

V podstatě je skoro jedno, o čem ten film je, protože je to o rokenrolu. To skoro samo o sobě stačí, protože ty písně, které zde zazní, jsou naprosto skvělé. Jenže pak je zde ještě příběh muže, který odnesl to, že dal rokenrolu přednost před vším ostatním. Jojo, to byly doby, kdy ještě rokenrol dovedl rozpálit matky do ruda, a to různými způsoby. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama