Režie:
Roman PolańskiScénář:
Roman PolańskiKamera:
William A. FrakerHudba:
Krzysztof KomedaHrají:
Mia Farrow, John Cassavetes, Ruth Gordon, Sidney Blackmer, Maurice Evans, Ralph Bellamy, Victoria Vetri, Charles Grodin, Tony Curtis, William Castle (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Jsou to jen hormony, anebo se temné síly opravdu chystají ovládnout svět? Novomanželé Rosemary a Guy Woodhouseovi (Mia Farrowová a John Cassavetes) se nastěhují do starého newyorského činžáku, i když je přítel Hutch (Maurice Evans) varuje před temnou historií domu. Působili zde okultisté a došlo tu k několika tragickým úmrtím. Woodhouseovi se seznámí se starými sousedy Castevetovými, kteří u nich začnou být častými hosty. Když Rosemary otěhotní, doporučují jí Castevetovi svého známého gynekologa. Od té doby však Rosemary začne trpět nevysvětlitelnými bolestmi a strachem. Od Castevetových jsou slyšet zvuky jako při duchařských seancích, někteří lidé včetně ostražitého Hutche záhadně onemocní nebo přímo umírají. Jsou to jen náhody, představy psychicky labilní rodičky anebo se proti Rosemary chystá nefalšované satanské spiknutí...? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (731)
Ještě před tím, než se za několik měsíců budeme společně vztekat nad další zbytečnou seriálovou adaptací, si raději honem rychle připomeňme lehce hororový originál Romana Polanskiho. Zároveň ale musím důrazně varovat všechny budoucí maminky, aby se pokud možno obrnily notnou dávkou kuráže, a neusedávaly k televizi bez svých mužských protějšků. Láskyplný příběh podezřívavé Rosemary v podání Mii Farrow bere dech i po více než čtyřiceti letech nehledě na skutečnost, že snímek jednoduše nestárne. ()
Výborný film Romana Polanskeho patrí spoločne s The Omen (1976) a The Exorcist (1973) ku vrcholu okultného filmového horroru. Sú to kultové diela, ktoré sa svojou kvalitou zapísali do dejín nie len horrorovej kinematografie. Každý z nich spracúva danú tému trocha z iného pohľadu, ale vo všetkých troch prípadoch ide o spoločnú podstatu. Prenikanie pekelných síl do nášho sveta. "Rosemary má dieťatko" je z tejto takzvanej Nesvätej Trojice asi najjemnejším zástupcom, ale silná horrorová atmosféra sa jej uprieť nedá. **** ()
Tento film se velmi podobá později natočenému Nájemníkovi (také z dílny Romana Polanského). A to stavbou příběhu, atmosférou, napětím, hlavním hereckým výkonem (zde výborná Mia Farrow, které jsem její roli opravdu věřil) a...neuspokojivým koncem. Jenže oproti Nájemníkovi je vše propracovanější, atmosféričtější, napínavější, lépe zahrané, zrežírované a i ten závěr je tak nějak snažší akceptovat. Nebýt konce, mohl to být plný počet. Výstižný komentář: Lima ()
Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. Polanski pomalu buduje atmosféru strachu v novém bytě a Mia Darrow herecky září v hlavní roli těhotné matky sužované temnými sny a podezřením. Boj bezbranné matky o záchranu dítěte a ztráta naděje je bravurním vyvrcholením filmu. Trailer: http://www.sms.cz/film/rosemary_ma_detatko/ukazka ()
No teda od filmu s takovouhle povesti a takovymhle hodnocenim jsem cekal vic. Jednoduchej, pomalinku odsejpajici pribeh, odehravajici se skoro celej na plose jednoho bytu a jemne receno stupidni konec. Proste mohlo to bejt komplikovanejsi. Nicmene Polanski se soustredi hlavne na postupnou promenu hlavni hrdinky, s tim, jak pomalu odhaluje o co tu jde a i s minimem prostredku se mu dari skvele budovat atmosferu, ktera s kazdou dalsi minutou cim dal tim vic houstne. Ale za horor bych to stejne neoznacil, vylozene hororovejch scen tu je jen par. Velkou vyhrou pak byla tenkrat jeste pekna Mia Farrow v jedny ze svejch prvnich roli, ktera celej film tahne. Takze i kdyz rozjezd je opravdu hodne pomalej a nakejch 40 minut se prakticky nic nedeje a konec je naopak zase uspechanej a stupidni, diky hercum a atmosfere proste nemuzu jit pod 4*. ()
Galerie (151)
Zajímavosti (66)
- První americký film Romana Polanskiho. (Kulmon)
- Britský filmový časopis Empire zařadil snímek v žebříčku nejlepších filmů všech dob na 78. pozici. (Folky)
- Americký časopis Entertainment Weekly označil film za 10. nejděsivější film všech dob. (Terva)
Reklama