Režie:
Bohdan KarásekScénář:
Bohdan KarásekKamera:
Zdeněk EliášHudba:
Bohdan KarásekHrají:
Jenovéfa Boková, Miloslav König, Marie Švestková, Petra Nesvačilová, Lukáš Bouzek, Petr Marek, Marie Anna Václavek Krušinová, František Host (více)Obsahy(1)
Uvěřitelný film o pauze v manželství, stálosti vztahů, empatii a mnoha dalších věcech. Inteligentní, přemýšlivá, jemná komedie s Jenovéfou Bokovou v hlavní roli. Saša (Jenovéfa Boková) cítí, že se její vztah s manželem Karlem (Miloslav König) vyčerpal, a tak od něj na čas odchází. Nachází chvilkový azyl u Dušana (Bohdan Karásek), starého známého, který jim kdysi hrál na svatbě. Oba se snaží zorientovat ve svých vztazích a vzájemně jsou si v tomto tápání oporou. Celovečerní debut Bohdana Karáska klade důraz na přirozenost dialogů i hereckých výkonů. S neokázalou elegancí a subtilním humorem představuje svět třicátníků, kteří hledají, nacházejí a někdy i ztrácejí přátele i životní partnery. (Marienbad Film)
(více)Videa (1)
Recenze (135)
Tak tohle je vážně zjevení! Nic bližšího jsem si o filmu předem nezjišťovala, spíš mě vedl jistý instinkt k tomu, že by to "mohlo stát za to", ten mě obvykle nezklame. A nechápu... Jak může vzniknout téměř dvouhodinový film bez nějaké nosné dějové linky a zvratů, založený prakticky jen na dialozích postav (kterých je tam celkem asi 6), aniž by nudil a hlavně aby působil tak naprosto přirozeně! Možná je to i tím, že jsem těsně předtím viděla Šeptej a tak ten kontrast s tou jeho plochostí a pseudointelektuálními kecy o ničem byl o to větší. Navíc zjišťuju, že se mi po včerejšku toto dílo docela zažralo pod kůži a tak původní **** zvedám na konečných *****. A Petr Marek v roli Dalibora Vrány byla už jen příjemná třešnička na dortu :) ()
Postava Dušana mě místy až děsila. Vnímal jsem jí jako odstrašující případ jednoho z multivesmírů, kde se má single existence single protáhne déle, než se slučuje s mou aktuální představou o spokojené budoucnosti. Naštěstí se mi o něm nezdálo a zdát doufám ani nebude, natož abych se k tomuhle opravdu dopracoval. Po téhle "pozitivní" facce jsem přešel na seriál Years and Years a má denní náplň negativních prognóz dosáhla přijatelného maxima. ()
Ne, tohle vážně hodnotit nemohu. Některé filmy by měly mít místo hvězdičky nějaký jasný piktogram - že jsou jen pro lidi do maximálně 25 let, kteří v sobě ještě mají nezvladatelnou touhu plácat (pardon: filozofovat) o životě. Nic ve zlém, ale obávám se, že pro nás ostatní už je to nepoživatelné. Autorovi všeho, Bohdanovi Karáskovi, už ale táhne na čtyřicítku, takže se možná maličko vnucuje otázka, zda není nějak opožděn ve vývoji (nebo ten film prostě jen chystal dlouho). Jenůfku mám ráda, ale často jí nebylo ani rozumět, jak drmolila. ()
Film, který by mohl prezentovat pro stoupence našeho ovaru na hradě pražskou kavárnu. Karel, já a ty je pražský indie romantická komedie, která si zakládá na dlouhých oduševnělých rozhovorech hlavních protagnostů, které jsou ve finále naprosto prázdné. Takovéto filozofování o ničem někdy ve tři ráno na chodníku v centru Prahy. Výsledek stejný. Nic si z toho druhý den asi pamatovat nebudete. ()
Mluví se v případě „Karla“ o tom, že je to konverzačka. Ale tak to úplně není. V tom filmu je jedna celá rovina, která je ryze montážnická. Všechny ty prostřihy s "billboardy", které velmi trefně komentují dnešní dobu a konfrontují ji s hodnotovým rejstříkem postav. Nevím o žádném současném českém filmu, který by střihovou skladbu používal tak důsledně. Myslím, že diváci si už trochu odvykli vnímat film tímto způsobem - ta pravá „informace“ v jejich mozku vznikne teprve spojením dvou k sobě střižených záběrů, teprve z této konjunkce vznikne něco třetího. Nic ve slovech, a snad ani v obrazech, ale až v mysli. To „Karel“ dělá velmi důsledně. A přirozeně: humor, Karásek-Dušan jako moudrý vůdce sekty, a mnoho dalšího, krásného...:-) Film má rytmus, plyne, vine se, je to spíš hudební skladba. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Miroslav Faderholz je krycí jméno pro Bohdana Karáska, který tak ve filmu i hraje a je autorem hudby bubnů. (Zdroj: Marienbad Film)
- Mnozí z herců hráli již v Karáskových předchozích středometrážních snímcích, například Petra Nesvačilová (film Lucie, 2011), Miloslav König a František Host (film Milostné písně, 2013). (Zdroj: Marienbad Film)
- Film byl natočen za minimální finanční prostředky, po jeho uvedení na MFF KV se mu dostalo velmi vřelých ohlasů ze strany kritiků, novinářů a filmových profesionálů a distribuce se ujal Marienbad Film Festival, který tak dal vzniknout nové distribuční platformě Marienbad Film. (Zdroj: Marienbad Film)
Reklama