Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmová adaptace úspěšného broadwayského muzikálu Chicago, v jehož hlavních rolích hrají Catherine Zeta-Jonesová, Renee Zellwegerová a Richard Gere, sleduje příběh průměrné sborové tanečnice Roxie Hartové, která se pro slávu rozhodne vraždit. Když to udělá, skončí za mřížemi společně s kabaretní hvězdou Velmou Kellyovou, která s pomocí prohnaného právníka Billyho Flynna rozpoutá kolem svého zločinu mediální šílenství. Poté, co Flynn vezme Roxiein případ, udělá z ní nejžhavější bulvární senzaci, čímž připraví půdu pro pěvecký a taneční souboj mezi oběma přehnaně horlivými rivalkami. Snímek Chicago získal v roce 2003 šest Oscarů, včetně ceny za nejlepší film. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (546)

Eddard 

všechny recenze uživatele

Nechci Chicago srovnávat ani s jeho současníkem (Moulin Rouge) a rozhodně ne s Fosseho All that jazz (s kterým nemá společného lautr nic)... Jde o výborně odvedenou řemeslnou práci s několika slušnýma písničkama, z toho jsou pro mě dvě dobré (Gereova novinářská a Reilyho Mr. Celophane) a jedna skvělá (tango šesti na smrt odsouzených žen), herecky zvládnuto, větší prostor dostává jen Zellwegerová, která obtloustlou naivku sice zvládla skvěle, ale zároveň tak slizce, že mi to trošku kazí dojem. Jako vždy nezklamal Reily, který byl pro mě nejsympatičtější postavou... Nebyl jsem vyloženě zklamaný, ale čekal jsem víc 70% ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Takže jednoduchá krimi/soudní drama se dá vyprávět i tak, že na příběh naroubujete úplně jiný žánr, jejichž kombinace jinak vyvolává žaludeční křeče (muzikál), ozdobíte okvětními lístky (vězení, soud atd.), přidáte dvě tyčinky (Catherine + Renée) a jednoho pestíka (Richard). Já vím, že ta pohlaví jsou opačně, ale češtinářsky mi toto přirovnání sedí více. A tyto pohlavní orgány slouží k produkci pylu (hudby a tanečních čísel). Co na tom, že morálně jsou snad všichni "čistí" jako kanalizační přípojka pod Chicagem? Co na tom, že jediná kladná postava je vylíčena jako kastrovaný samec kozy nádavkem obohacený o mozek, v němž je tlak plynu mnohem nižší než při běžném atmosférickém tlaku (vakuum)? Co na tom, že svět je vylíčen jako podium absurdní komedie? Co na tom, že k pozlátku slávy i bohatství se dá dospět díky provinění v souladu s § 140 trestního zákoníku? Co na tom, že téměř nulová schopnost sebereflexe hlavní hrdinky vede k potlačení svědomí a lítosti a že jiné city krom nenávisti jsou tabu? Co na tom, že se produkty limbických center (žádostivost) zaměřují jen na "úspěch"? Co na tom, že se z vražedkyně dělá obětní celebrita? Co na tom, že celý film je vlastně rub morálních kvalit bez líce? Co na tom? Nic, protože tahle věc má šmrnc, díky němuž vše výše uvedené (pro tento případ a jen pro něj) odpouštím. ()

Reklama

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Chicago má propracovaný a komplexní děj (narozdíl od MR), taneční čísla jsou perfektní, nejen choreografií, ale i zasazením (opět bod oproti MR), herecké/taneční/pěvecké výkony jsou vynikající (stejně jako v MR), písničký vás chytnou (pokud vám nevadí jazz), třešničkou je vlastně zvrhlá podstata toho příběhu. Precizní, brilantní, SKOROperfektní. Moulin Rouge byl možná jednoduší, ale měl SRDCE a byl nabitý emocemi. Tohle Chicago postrádá. 90% ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Napriek množstvu pozbieraných Oscarov, si myslím, že muzikály (ak by ich vzniklo ročne viac) mali byť samostatnou kategóriou. Príbeh v nich je skôr vedľajší a je iba kľúčom k speváckym číslam a tie vám buď sadnú, alebo nie. Tu sa mi páčilo iba spoločné vystúpenie "nežných vrahov", ale inak ma to veľmi nenadchlo. Sošku mal toho roku určite prevziať Roman Polanski s filmom Pianista, ktorý u divákov zabodoval určite viac. Celkovo okrem muzikálu Vlasy som myslím máloktorému dal štyri hviezdy. Radšej mám film v pravom zmysle slova. 60%. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Výtečná inteligentní zábava se skvělou hudbou a spoustou energie. Vyčítat nedostatek emocí je nesmysl, protože o to tvůrcům zjevně nešlo. Jediná láska, jakou tu hrdinové prožívají, je totiž láska k sobě samému, takže skutečně nelze očekávat romanci typu Moulin Rouge (a to nic proti MR, ten mám ještě o chlup radši). A Zellwegerová je prostě úžasná. Zašel jsem na Chicago do kina i podruhé a asi půjdu ještě jednou, protože se mi to začíná líbit čím dál víc. BRAVO! ()

Galerie (55)

Zajímavosti (35)

  • Původně měly hrát hlavní role Goldie Hawn a Madonna. Když si ovšem Goldie přečetla první verzi scénáře, její postava byla napsána jako třiadvacetiletá dívka. Konfrontovala tedy producenta Harveyho Weinsteina a argumentovala tím, že ani v digitální době není možné, aby hrála třiadvacetiletou a pokud nesouhlasil s jejím obsazením, měl tuto skutečnost přiznat a nedělat to touto oklikou. Goldie také přiznala, že se jí původní verze scénáře vlastně nelíbila: děj byl plytký a postavy se nijak nevyvíjely - z projektu tedy odstoupila. Po premiéře ovšem Weinsteinovi férově řekla, že vytvořil opravdu úžasný film. (Dixieboy)
  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 170,7 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 306,8 mil. (NIRO)
  • Postava Roxie Hart (Renée Zellweger) je založena na příběhu Beulah Annan, jejímž druhým manželem byl automechanik Albert Annan. Manžela podváděla se spolupracovníkem Harrym Kalstedtem, kterého zastřelila v dubnu 1924. Stejně jako Roxie, i ona několikrát změnila svou výpověď a při konečném slyšení tvrdila, že ji Kalsterd napadl poté, co mu sdělila, že je těhotná, a oba sáhli po zbrani. I jí oddaný manžel sháněl peníze na nejlepší advokáty a ona pak den po svém zproštění viny oznámila, že od manžela odchází. Po rozvodu s Annanem se roku 1927 provdala za boxera, se kterým se rozvedla už po třech měsících manželství. Zemřela na tuberkulózu v roce 1928. (Dreamiest)

Související novinky

Renée Zellweger si zahraje Judy Garland

Renée Zellweger si zahraje Judy Garland

24.10.2017

Každá hollywoodská legenda se časem dočká biografie. A momentálně je řada na Judy Garland, hvězdě Čaroděje ze Země Oz, která vynikala hlavně zvučným pěveckým hlasem. Její filmová pocta se bude… (více)

Rob Marshall novým kapitánem pirátů

Rob Marshall novým kapitánem pirátů

18.05.2011

Na režisérské židli čtvrtého dílu slavné pirátské série vystřídal Gore Verbinskeho Rob Marshall. Mamutí natáčení snímku Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, které trvalo 107 dní, zavedlo Marshalla a… (více)

Režisér pro finále Twilight ságy

Režisér pro finále Twilight ságy

01.05.2010

Kandidátů bylo několik, a rozhodně nešlo o žádné druholigové hráče – padala jména jako Sofia Coppola či Gus Van Sant. Nakonec Rozbřesk natočí Bill Condon. Ten kdysi v polovině 90. let natočil… (více)

Režisér pro čtvrté Piráty?

Režisér pro čtvrté Piráty?

03.08.2009

Studio Walt Disney Pictures a Jerry Bruckheimer chtějí odplout do Karibiku už na jaře příštího roku (první klapka by měla padnout v dubnu, nejpozději v květnu) a Gore Verbinski všude, kudy chodí,… (více)

Reklama

Reklama