Tvůrci:
Jac SchaefferRežie:
Matt ShakmanKamera:
Jess HallHudba:
Christophe BeckHrají:
Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Kat Dennings, Teyonah Parris, Randall Park, Kathryn Hahn, Fred Melamed, Debra Jo Rupp, Jolene Purdy, David Lengel (více)VOD (1)
Epizody(9)
-
Natočeno před živým publikem (E01)
-
Nesahej na ten ovladač (E02)
-
Nyní barevně (E03)
-
Přerušujeme vysílání (E04)
-
Ve speciálním dílu... (E05)
-
Zcela nový halloweenský strašidelný díl! (E06)
-
Proboření čtvrté stěny (E07)
-
V předchozích dílech jste neviděli (E08)
-
Finále seriálu (E09)
Obsahy(2)
Seriál WandaVision od Marvel Studios je zmesou klasických televíznych sitkomov a filmového sveta Marvel. Wanda Maximovová (Elizabeth Olsen) a Vision (Paul Bettany), dve superbytosti žijúce v malom mestečku, zisťujú v tomto seriáli, že nie všetko je také idylické, ako sa na prvý pohľad zdá. (Disney+)
Videa (4)
Recenze (350)
Hravá forma v prvních dílech mě velmi bavila, sitcomovitost pomáhala jak humoru, tak celkové zápletce, ale důležité pro mě bylo sledovat epizody ne za sebou, ale hezky s pauzami, protože děje bylo pomálu a jednalo se jen o náznaky, byť velmi zajímavé a dobře zpracované (hele, divnej člověk vylezl z kanálu ; hele, divná barevná věc v černobílém díle). Postupem čase se vytrácí veškeré prvky sitkomu (jak nad tím přemýšlím, tak posledním prvkem byla jedna velmi boží písnička) a místo toho to je... Prostě Marvelovka, ale jedna z těch méně zábavných, protože vůbec nevyužívá potenciálu postav, konec samotný je nechutně nudný a dokonce tak, že v podstatě každá teorie, co se v průběhu premiéry dala najít na internetech, byla mnohem lepší, než výsledný konec. mimochodem, moje oblíbená byla ta, že Wanda nežije a je to jen činčila, co okusovala její zetlelé ostatky a přešla na ni část její kouzelné moci a díky tomu by měla po konci seriálu nekonečný přistup k jablkům Ano, bavil jsem se, bylo to odvážné, dobře natočené, ale... Originalita formátu trochu přebila originalitu příběhu, jako takového, ten je až příliš velkou sázkou na jistotu a stahuje Wandu s Visionem do tříhvězdičkových vod. ()
Psychologie pro dvanáctileté děti v šesti hodinách nesmyslného bizáru a trapnosti, kde se většinu času jen útrpně čeká až se konečně odhalí velké tajemství které všichni diváci už dávno znají, a stane se z toho standartní Marvelácká blbina kde na sebe pár létajících blbů háže barevná světla. Některé z těch předchozích Marvelovských filmů k tomu poletování aspoň dávají docela zajímavou motivaci, jako třeba Civil War, ale ve WandaVision se veškerá motivace k čemukoli shrne jako "jsem smutná" a následně "protože kouzla, neasi". Ale je svým způsobem docela fascinující jak se zde autoři i ta spokojenější část diváků pokouší intenzivně ignorovat fakt, že hlavní hrdinka tohoto je jedna z největších amorálních sviní jaké se v celé sérii objevily, a dělá záměrně mnohem horší věci, než jakých se v Marvelovkách dopustila spousta opravdových "záporáků". 3/10 ()
Klasický Marvel plus úžasné hrátky se sitcomovým žánrem. Vidíme, jak se tenhle žánr proměňoval, a rozhodně nejde jen o formu. Jsou tu téměř celé sitcomové díly z různých dekád a tomu odpovídá příběh a dokonce i úroveň vtipů... která tedy není vysoká, ale to nevadí, má to svoje kouzlo. Talentovaná Elizabeth Olsen konečně dostala v Marvelu možnost to pořádně herecky rozjet a Paul Bethany zase předvíst své charisma. Taky pro mě bylo skvělé vidět, jak se tu různě čerpalo z komiksů. V každém díle se našlo hned několik věcí, nad kterými mé srdce komiksáka zaplesalo. Nedá se svítit, tohle jsem si opravdu užil. (9/10) ()
Rutinne napísaná post-moderná žánrová hra, ktorá by bola originálna možno v 90tych rokoch. Je neuveriteľné, ako mizerne sú napísané sitcomové časti. Tie absolútne nie sú vtipné a je to len povrchná žánrová hra, ktorá sa síce vyžíva v replikovaní dobovej estetiky, ale zabúda na to, že má byť komédiou. Keď dôjde na vysvetľovanie všetkých podivností a integrovanie príbehu do Marvel univerza, je to už plnoformátová zívačka s generickými zvratmi. Čo je škoda, lebo námet bol uchádzajuci, ale opäť sa ukázalo, že dobrý námet nestačí. Obzvlášť keď ide o post-modernu a žánrové hry. Tie sú samé o sebe nudné už azda dobrých pätnásť rokov. 5/10 ()
Dost podivný počin, u kterého nechápu, pro koho je vlastně určen. Líbila se mi pocta starým sitcomům, u které s každým dílem poskočíme o dekádu dopředu a tomu odpovídá i vizuální styl. Tyto díly jsou pro věkovou skupinu 30+. Po prolomení čtvrté stěny jsem byl stále natěšený, protože jsem doufal v něco ve stylu Kingova Pod kupolí (a na kratičký okamžik jsem plánoval doplnit si těch 20 marvelovských filmů, co jsem nikdy neviděl). Bohužel se z toho ale rychle stala typická marvelovská blbina pro věkovou skupinu 15-, ve které postavy poletují vzduchem a metají po sobě z rukou blesky. Poslední díl byl už skoro nekoukatelný. A neumím si představit, že někdo dokáže docenit všechny části seriálu najednou. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (143)
- Většina epizody je natočena v poměru 4:3, stejně jako sitcomy v 50. letech 20. století. (Kubaaa97)
- Umělecká jména, která Vision (Paul Bettany) a Wanda (Elizabeth Olsen) používají pro svou kouzelnickou show, jsou Illusion a Glamour. Takové pseudonymy používali Ilja a Glanys Zarkovovi, kteří byli sousedy Wandy a Visiona v komiksu „The Vision and the Scarlet Witch“. (Kubaaa97)
- Příběh je inspirován komiksovou sérií „The Vision and the Scarlet Witch“ z 80. let (1982–1986), kterou vytvořil Bill Mantlo a navázal na něj Steve Englehart (Volume 2). Příběh obsahuje flashbacky, které hledají inspiraci v „House of M“ od Brian Michael Bendis z roku 2005. Tato komiksová série řeší vztahy mezi rodičem (Magneto) a dětmi (Scarlet Witch a Quicksilver). (3T)
Reklama