Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pilot Peter Carter se vrací ze své 67. válečné mise. Je – kromě mrtvého radisty – sám na palubě neovladatelného stroje, který už dávno ztratil podvozek a letí jen na jeden motor. A nemá padák. Může vůbec člověk z takovéhle situace vyváznout živý? Zdálo by se, že nikoli. A přesto se Peter po seskoku bez padáku probudí z bezvědomí na břehu moře a pomalounku začíná věřit tomu, že nezemřel. Jenomže jak je to možné? Stal se zázrak? Nebo se kdesi na onom světě stala chyba? Ať tak či tak, Peter žije a je odhodlán za svůj život bojovat třeba i proti samotnému nebi... Snímek, bezprostředně reagující na druhou světovou válku a mimořádně oceňovaný v odborných kruzích, je kromě neotřelého příběhu nesmírně zajímavý a působivý také po formální stránce (pozemské scény jsou barevné, „nebeské“ scény černobílé). Film, který získal řadu cen, je dílem scénáristicko-režisérské dvojice Michael Powell a Emeric Pressburger. Roli Petera Cartera ztvárnil David Niven (1910–1983), známý z nesčetné řady britských filmů. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (65)

fragre 

všechny recenze uživatele

Pathos a limonáda (občas ředěná humorem) v technicky dokonalém provedení. Technicolor má kouzlo a jeho střídání s černobílým filmem je působivé. Představy byrokraticky vedeného nebe, kde má v nebeské kartotéce každý složku, a kde vstupy jsou asi rozlišeny profesně, neb zde uvidíme přijímací nebeskou kancelář pro padlé piloty, které přijímají sličné a korektní andělice v šik uniformách a kde každý musí nástup do ráje a vyfasování páru křídel stvrdit vlastnoručním podpisem, jsou zábavné. Nechtěný humor pak vyvolává americký žalobce nebeského soudu (za živa povstalec z bojů za nezávislost), který, chtěje dokázat, že nějaký Angličan to s poctivou americkou dívkou nemůže myslet vážně, obviňuje Angličany z imperialismu a válčení v cizích zemích. Dnes by musel na takový argument rezignovat. Nejzábavnější byl posel, v podobě zženštilého francouzského hejska z dob direktoria. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Nic není silnější než láska. Jasně, je to propagační, ale tak po válce se není čemu divit. Co je mnohem důležitější, to je skutečnost, že je to nápadité (nejen použití černobílých a technicolorových scén), je to místy nádherně velkolepé a krásné ve své romanci. Tohle j snímek, který snadno přežil i svou dobu a má co říct i dnes. Bohužel je smutné, že tu věc s tou láskou pořád ignorujeme. ()

Reklama

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Po x rokoch, odkedy ma ČERVENÉ ČRIEVIČKY nechali v nemom úžase, iba druhý film dua Powell - Pressburger. Takže očakávania boli veľké - ale zámerne som si nič vopred nezisťoval, absolútne som netušil, do čoho idem. Výsledný zážitok bol o to ohromujúcejší. Ťažko povedať, o čo ide bez totálnej popisnosti, takých filmov mnho nie je a v súčasnej kinematografií pochybujem, že by som našiel ekvivalent... Ostatne ťažko určiť už i len žáner.. OTÁZKA ŽIVOTA A SMRTI je filozofická melodráma a súčasne alegorické fantasy, ktorým okato, ale aj v rámci príbehu organicky, rezonuje otázka anglo - amerických vzťahov. Okorunované je to samozrejme vizuálnou podobou a hrou s farbami, ale aj prehliadka výrazných hereckých typov stojí za to. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Očakával som dobrodružný boj o život s kúskom romantiky, no dostal som takmer čistú romantiku. Kvalita filmu však neutrpela. Páčilo sa mi to, v niektorých momentoch je film doslova magický, najskôr to bude scénami i atmosférou medzi nebom a zemou. Je neuveriteľné aký vyspelý a dokonalý film vznikol už v 46 roku. Navyše farebný..., možno však dodatočne kolorovaný to neviem, ale na výsledku to nič nemení. Rovnako ma však prekvapila kvalita obrazu, na svoj vek neuveriteľná, je možné, že čt odvysielala zreštaurovanú verziu inak si to neviem vysvetliť. Film neprávom zapadol prachom, málokto dnes nájde odvahu sledovať tak starý film, čo je škoda. Dnes sa často robia remaky filmov, ktoré za to nestoja, alebo filmov, ktoré to nepotrebujú. Tento by si to určite zaslúžil. 80%. ()

Ant 

všechny recenze uživatele

Takhle by asi vypadal Nezvratný osud ve 40. letech. Smutné je to, že Nezvratný osud, jakkoli stupidní, je tak 100x zábavnější. Otázka života a smrti možná dokonale využívá filmových postupů a technicoloru, ale příběh je tak nudný a patetický, že za chvíli ty přechody z černobíla do barevna přestanete vnímat. Nejsměšnější na celém filmu je soudní proces, kde se rozhoduje o životě hlavní postavy. Žalobce je tak neschopný, že musí být všem po minutě jasné, jak to asi skončí. Hlavně mi ale bylo úplně jedno, jak to s hlavní postavou dopadne a to je asi to nejhorší, co může film potkat. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (12)

  • Ve filmu je uvedeno, že Pilot Peter Carter (David Niven) letěl na misi 2. května 1945, Carter však nemohl 2. května letět na nálet s Lancasterem, jelikož toho dne byl poslední nálet RAF, a to v Evropě na Kiel a byl proveden bombardéry Mosquito. (liebgott)
  • Lois Maxwell v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)

Reklama

Reklama