Režie:
Aneesh ChagantyKamera:
Hillary SperaHudba:
Torin BorrowdaleHrají:
Sarah Paulson, Kiera Allen, Onalee Ames, Pat Healy, Carter Heintz, Sara Sohn, Clark Webster, Conan Hodgkinson, Erik Athavale, Bradley SawatzkyVOD (5)
Obsahy(2)
Mateřské lásce se nedá uniknout. Z bezpečného přístavu lásky se ale někdy může stát smrtící hrozba, mladá dívka Chloe o tom ví své. Je na vozíku a vyrůstá o samotě v úplné izolaci jen se svou milující maminkou. Jejich vztah a život se můžou zdát zvláštní, možná až zneklidňující, nikdo ale nemůže upřít mámě nekonečnou snahu chránit svou dceru, starat se o ni do roztrhání těla a pro její vlastní dobro ji mít stále pod dohledem. Chloe má řadu zdravotních problémů, potřebuje péči a s oddanou mámou tvoří sehranou dvojici. Když se v sedmnácti chystá na vysokou, začne objevovat tajemství, která jsou stále děsivější. Místo odpovědí na otázky se od mámy dočká jen dalších omezení. Chloe je připoutána ke svému vozíku, z ocelově pevného mateřského objetí musí ale za každou cenu utéct. Odpovědi jsou totiž strašnější, než si dovedla představit. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (229)
Mám dojem že niekto neustrážil scenáristu, ktorému sa páčil Invisible man a Misery. Run má jednu zásadnú chybu. Nemá atmosféru, alebo inak "postrádá* mysteriózny nádych. Ten problém pramení v nešťastne zvolenom uvoľňovaní informácií. Kde vás na začiatku poteší, že film začína hneď a vy nemusíte v podstate moc dlho čakať, prepracuje sa od náznakov k faktom príliš rýchlo a vyplytvá tak všetky esá už v polovici stopáže. Tých "disturbing" scén tam je tým pádom žalostne málo. Predpokladám, že scenárista sa pozrel na svoju predlohu a zistil, že to čo napísal nestačí na celovečerný film a tak sa dámy a páni namiesto dôsledne budovanej a konzistentnej atmosféry dostávame k tuctovému a úplne zbytočnému zvratu. Ten bol pre mňa míľnikom, kedy ma prestal film zaujímať, postavy vo mne prestali vzbudzovať akékoľvek sympatie či odpor a v podstate to išlo už celé viac-menej do kopru až po úsmevný, no opäť absolútne tuctový záver ako z každého tretieho thrilleru. Škoda. Malo to potenciál a malo to ambíciu vrámci filmov s podobnou zápletkou rozobrať tému rodičovstva, práv a ochrany detí a tak podobne. Ale je to len napolifunkčnýpolotovar. Keď chcete vidieť fakt dobrý film tohoto rázu, pustite si Misery keď napadne sneh, alebo bude vonku fujavica. 3tiu hviezdičku dávam najmä z úcty k mladej herečke, ktorá je vážne ochrnutá a teda jej prekonávanie samej seba je na celom filme zrejme najpôsobivejšie. 2,5* P.S. Chaganty je omnoho schopnejší režisér, ako scenárista. Viď. Searching (forma víťazí nad obsahom) a tak isto aj tu. ()
Když jsem někdy v první polovině roku viděl hezky sestříhaný trailer na nový film RUN, jehož děj sice působil povědomě a předvídatelně, ale byl pod ním podepsaný Aneesh Chaganty, rejža výborného a překvapivého Pátrání, věřil jsem a říkal jsem si: "Jo, on si tam určitě vymyslel nějakej šokující zvrat a bude to pecka, stejně jako jeho prvotina". No, a ono houby. Run je sice dobře natočený, takže dokáže napnout, dobře zahraný, takže dokáže vzbudit zájem o hlavní hrdinku, dobře napsaný, takže nad konáním postav divák nemusí zoufale kroutit hlavou, ale k čemu to všechno je, když se to všechno ubírá přesně tím směrem, který asi každý odtuší po přečtení sysnopse / zhlédnutí traileru. Hodnotit se musí palcem nahoru, protože je tu všechno tak nějak správně na svém místě. Ale to je tak všechno, a v tomto konkrétním případě - a vzhledem k celkové sumě talentu na placu - je to málo. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA ║Tržby Celosvetovo $3,207,375▐ Režisér Aneesh Chaganty sa začína dobre profilovať, len tak ďalej. Začína mi pripomínať Shyamalana. Sarah Paulson zas začína byť riadnou "filmovou" mrchou. Výborne vygradovaný taký skoro komorný thriller. /75%/ ()
Po remeselnej stránke sa nedá veľa vytýkať, subjektívne mi však trochu prekáža šablónovitosť a celková predvídateľnosť zápletky (možno až na jeden moment tesne pred záverom a úplný koniec, ktorý dokáže prinútiť k istému zamysleniu). Už len vďaka skvelo hrajúcej dvojici herečiek v hlavných úlohách by som sa sa pritom nebránil opatrnému odporúčaniu, no hoci je Chaganty nepochybne zaujímavý tvorca, vrcholná tvorba Hitchcocka respektíve i Shymalanana, ku ktorým ho poniektorí prirovnávajú, bola niekde inde. 70% ()
Titul horor je sice zavádějící, ale s tímto thrillerem jsem nadmíru spokojený. A i když se závěr může zdát na první pohled trochu uspěchaný, nakonec to bylo na filmu to nejlepší. 75-80% PS: Nemyslím si však, že je možné takhle bez podezření vychovávat dceru. (ale to je jen drobný detail a film to nijak neznehodnocuje) ()
Galerie (38)
Zajímavosti (16)
- Psychologická porucha, s ktorou by bola Diane (Sarah Paulson) diagnostikovaná, sa nazýva Fiktívna porucha uložená inému (FDIA), historicky známa ako Munchausenov syndróm v zastúpení (MSbP). (Arsenal83)
- Ve scéně, kde si Chloe (Kiera Allen) na YouTube přehrává video o univerzitě, na kterou se hlásí, je detailní záběr na jiné video s názvem „University of Washington Move-In Tips“. Na thumbnailu tohoto videa je vidět žena s krabicí v ruce. Je to herečka Erica Jenkins, která se objevila i v předešlém filmu režiséra V Zajetí, a to ve snímku Pátrání (2018). Tam ztvárnila reklamní modelku Hannah, která propůjčuje svou tvář propagaci nejrůznějších produktů. A stejnou roli (cameo) má i v tomto snímku. (Damarus)
- Lékárnice se jmenuje Kathy Bates (Sharon Bajer), to odkazuje na film Misery nechce zemřít (1990), ve kterém herečka Kathy Bates ztvárnila hlavní postavu. Filmy mají podobné téma. (mothman_x)
Reklama