Tvůrci:
Mark BombackRežie:
Morten TyldumScénář:
Mark BombackKamera:
Jonathan FreemanHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Chris Evans, Michelle Dockery, Jaeden Martell, Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel, Sakina Jaffrey, Daniel Henshall, J.K. Simmons, Ben Taylor (více)Epizody(8)
-
Pilotní díl (E01)
-
Všechno je v pohodě (E02)
-
Kamenné výrazy (E03)
-
Následky škod (E04)
-
Návštěva (E05)
-
Zbožné přání (E06)
-
Jób (E07)
-
Poté (E08)
Obsahy(2)
Život rodiny se obrátí naruby, když je syn obviněný z vraždy spolužáka. V dramatickém thrilleru z právnického prostředí, adaptaci bestselleru Williama Landaye. (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (115)
Apple nenastartoval zrovna nejlépe. Nenabídl vyloženě konkurenci, co více ani ne ve většině kvalitní obsah. O to větší je toto překvapení, stylizované do určitého severského drama s krimi podtextem, ale v americkém prostředí. Slibně to začíná, slibně končí, ale prostředek k tomu je určité pohazování příběhem sem tam, nějaká omáčka, která není vyloženě kyselá ani trpká, ale už jste ve filmu slízli lepší. I přes sympatické herecké výkony, příjemně temnou stylizaci kamery i prostředí nebo i dostačující hudbu se nedá říci, že jsem byl plně spokojen a naplněn očekávání z popisů nebo i prvních epizod. Stále ale ve výsledku mluvíme o jednom z nejzajímavějších počinů, který u Applu zatím vznikl. Což je po přibližně tři čtvrtě roce existence s (údajně) konkurenceschopným portfoliem sakra málo. ()
"You can be a good man. Or you can be a good father. Me? I'm neither. I know that. But you get to choose." Díky chvalozpěvu houdka442 jsem se tedy konečně odhodlal podívat na tento seriál. Přes jistý počáteční skepticismus mne příběh dokázal velmi rychle zaujmout, což je samozřejmě hlavně zásluha výborného hereckého obsazení – od hlavních postav (zde bych zvláště vyzdvihl výkon Michelle Dockery) až po ty vedlejší (Simmons). Výtečná je také původní hudba, v níž jsem sice slyšel několikrát (vzdáleně) Sicario, ale to bude asi tím, že Örvarsson je také z Islandu a tohle je pro Islanďany zkrátka typické. Zcela zbytečný pokus o dedukci, ale aspoň je komentář delší. Skvěle zvolené jsou i další písničky, které zde slyšíme. Kamera je také velmi dobrá, podávající nám záběry šedivé jako nová venkovská výstavba (nebo přinejmenším jako většina nové venkovské výstavby), které taktéž přispívají k pochmurné atmosféře. Zachycení toho, jaké to je, když se rodina dostane do takové situace, jak to poznamená jejich život, vzájemné vztahy, co to o nich odkryje... tohle velmi silné téma se tu daří zpracovat velmi kvalitně. Nevyhne se to pár slabším místům, pár klišé a několika dalším věcem, které mi vadily, ačkoliv se nutně nemusí vylučovat s realitou – například to, co už někdo nadhodil v komentářích k osmé epizodě, co mne během sledování poněkud zmátlo (LR). Ovšem vím, že věci ve skutečnosti nikdy nemusí být takové, jakými se zdají být, takže je tohle dost slabý argument. Jinak je to solidní reklama na Apple a Audi, i když trochu překvapivě zde nejcitovanější značkou luxusních aut je jedna tradiční americká. ()
Apple minisérie - (9/10) : Miluji seriály/filmy z prostředí právníků a soudů obecně. Zde se moje potěšení mohlo naplnit plnými doušky. Nejlepšími aspekty této skvělé minisérie od Apple je bezesporu hudba. Nahání vám husí kůži a o úzkosti ani nemluvím. Další na seznamu je scénář, který je vybroušený jako do dokonalého drahokamu. Neotřelým vyprávěním příběhu a ještě lepším vyvrcholením si mě scénář naprosto získal. Posledním a největším tahounem celého seriálu jsou naprosto bezchybní herci. Ta neskutečná elegance, která sálá z Chrise je neskutečná. U něho by jste se i hádali, že je právník a normálně se tím živí. I obsazení Jacoba bylo výborným tahem. U něj si vůbec nejste jisti jeho vinou/nevinou. Ve zkratce jde o trefu do černého ze strany Applu a já budu s očekáváním vyhlížet jejich další projekt. Nejlepší epizoda: Job (E07) ()
Řemeslně velmi dobře zpracovaný seriál z dílny Apple TV+, u kterého však všechno to pozlátko přebíjí nečekaná chuť všednosti. Dějově se celý seriál téměř až do samotného konce nese na vlně podivného beználadí, ve kterém se nás tvůrci snaží přesvědčit, že vědí co dělají. Bohužel to však celé osciluje někde mezi procedurální kriminálkou a sociologickým dramatem, přičemž v obou žánrech to pluje hlavně po povrchu. Tuhle bezradnost naplno odkrývá závěrečná epizoda, která se od zbylého děje značně odtrhává. Celá totiž slouží jen k tomu, aby na diváka mohla zdvihnout pomyslný ukazováček a s vykřičníkem a otevřeností mohla celý seriál zakončit. S pozdvihnutým obočím je pak třeba upozornosti na fakt, že dle seriálu jednoznačně morálně nesprávné postavy (třeba pedofil) nejdou hodny toho používat výrobky Apple. ()
Opravdu skvěle napsaný scénář s otevřeným a nejednoznačným koncem, psychologicky bravurně propracované postavy a jejich psychologická drobnokresba i motivace jsou největším kladem tohoto projektu (reflexe vztahu matka-syn, přerušená a posléze částečně obnovovaná transgenerační linie děd-syn-vnuk, rozkolísání manželství, otcotvství, mateřství, pochyby o vině či nevině atd.), který sice místy trochu zaváněl klišovitými místy, na jeho konci ale bylo vše odpuštěno...poslední dvě epizody měly opravdu dobrou gradaci... ()
Galerie (51)
Zajímavosti (10)
- Při „filmovém večeru“ ke konci epizody se dívá Jacob (Jaeden Martell) s rodiči (Chris Evans, Michelle Dockery) na film Volný den Ferrise Buellera (1986). (J.F.B.)
- V pokoji Sarah Ghrol (Jordan Alexa Davis) si můžeme všimnout plakátu „Zdeňka Černý: The greatest Bohemian violoncellist“ od českého malíře Alfonse Muchy. (Richard.Jezd)
- Ve 39. minutě, když Jacob (Jaeden Martell) jede s Andym (Chris Evans) k jezeru na ryby, a poté když Laurie (Michelle Dockery) skládá prádlo do skříně, slyšíme v pozadí skladbu „Time To Give“ od britské rockové kapely White Lies z jejich pátého studiového alba „Five“. (Trajektt)
Reklama