Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedmnáctiletá Bára (A. Kameníková) je odbojná, dychtivá a svobodomyslná dívka. Raději čte, než peče. Navíc přitahuje zájem mužů. Rodiče (L. Žáčková, V. Javorský) už ji nezvládají, a tak se hledá ženich, který by si ji vzal i bez věna. Nejlepší partií je o patnáct let starší úředník pod penzí Josef Němec (J. Hájek). Mladičká nespoutaná dívka mu uhranula. Josef nenaslouchá ani varování přítele. Bára se sňatku brání, ale proti vůli rodičů nemá šanci. Dvě protichůdné povahy vykračují do společného života. Píše se rok 1837… (Česká televize)

(více)

Recenze (79)

Tamdydam 

všechny recenze uživatele

Nedokázal jsem to dokoukat. Působí to strašně strnule, herci jakoby v křeči,... Neumím to asi přesně vysvětlit. Ale dobře natočený seriál by mě dokázal vtáhnout do děje a já bych místy zapomínal, že se nedívám na realitu. U Boženy ovšem ani na okamžik nepochybuji o tom, že sleduji jen prkenné kostýmní panoptikum. A kdyby nic jiného, je to prostě příšerně nudné ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Na první díl seriálu Božena jsem se vydržel dívat zhruba 40 minut. Ta mladá herečka, která ji v prvních dílech hraje (její jméno mi nic neříká, ale v něčem jsem ji už viděl), mi vůbec nesedí. Nebo byl zháměr autorek zobrazit Němcovou jako věčně zamračenou ženu se zlým pohledem vůči svému okolí, jak mi aspoň na tomhle začátku připadala? Hereččin výkon není příliš propracovaný. Navíc jsem měl pocit, že scénáristky neměly v ruce historického lingvistu a neubránily se v řeči herců některým výrazům, které se určitě v první polovině 19. století u nás nepoužívaly. Za mě - ztráta času. ()

Reklama

Solverino 

všechny recenze uživatele

Tak trochu jako Pozdravy z kožených kalhot, dost často je tam sex, znásilňování a pod., netušil jsem co všechno děti ze základních škol (nebo komu je to určené) všechno uvidí. ČT opět prošlapává cestu vpřed. Jen jestli soudruzi dost neohýbají minulost, aby šla napasovat na tu jejich současnost... nic moc. Celkem nesympatičtí herci, díky za paní Rettigovou, jako ostrůvek herectví a normálnosti, zbytek je dost děsivá šmíra. ()

Rejže 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Viděli jsme prozatím 1.díl z minisérie a rozhodně mne navnadil dívat se dál. Anna Kameníková mne dost překvapila. Boženka nemá být vyloženě poslušné děvčátko, jak si mnozí myslí. Je to pořádná divá Bára, živel, který jen tak někdo nezkrotí. Zároveň ale i v té paličatosti můžeme hledat kus dobroty a to je pro neznalce Boženy Němcové matoucí. U Kameníkové se mi líbí, jak z divokého kotěte se stává pomalu mladá žena, ve které ale zůstává dravost vymanit se z konvencí a stereotypu podobnému domácímu vězení. Ve scéně, kdy se vášnivě zdivočí ze sladkých slov o vlastenectví, dokážu si ji představit, že ta múza v ní skutečně zapracovala, i když na první pohled bychom mohli hledat kliché, zapracovala. Její největší psycho měla být svatební noc, už nevím, ve které životopisné knize to bylo, ale jsem ráda, že tvůrci se drželi hlavní linie, kdy zpočátku Betty měla dát Němcovi šanci a podlehla jeho šarmu, ale až po svatbě zjistila, že to nebude tak růžové. Co se mi líbí je skutečně překrásná práce kameramanů a osvětlovačů. To je klobouk dolů, to dělá z televizního formátu další level. Oko filmaře žasne s jakou propracovaností je vše připravené do dokonalosti. ()

Garch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

1. část) Anna Kameníková mě vždy příjemně překvapila. Umí se pro roli opravdu proměnit. a Boženou se dostala na špičku, mezi top filmové herečky, kde po mnoho let vládne Aňa. Dlouhý film Božena jsem si nechal odležet, až byla nálada. O to víc si užívám dobře adaptované předlohy, která mnohým z diváků pozmění pohled na zidealizovanou "Barunku". PS PS Četli jste Babičku, v rámci povinné četby? Vážně? ;-) ()

Galerie (28)

Zajímavosti (1)

  • Ve scéně, kdy jsou Barbora (Aňa Geislerová) a Josef (Jan Hájek) oddáváni, pronáší kněz slova: „Hunc vestrum consensum,“ která následují bezprostředně po slibu. Tato modlitba je však obsažena až v liturgii svatby po II. vatikánském koncilu, tedy až po roce 1970. V tehdejším ritu bezprostředně po slibu následovala slova „Quod Deus coniúngit, homo non séparet“, další slova byla pronášena v národním jazyce. (Thanoris)

Reklama

Reklama