Režie:
Brett RatnerScénář:
Ted TallyKamera:
Dante SpinottiHudba:
Danny ElfmanHrají:
Anthony Hopkins, Edward Norton, Ralph Fiennes, Harvey Keitel, Emily Watson, Mary-Louise Parker, Philip Seymour Hoffman, Anthony Heald, Ken Leung (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Will Graham, agent FBI, je sice muž středního věku, a přece je již třetím rokem v penzi. Do důchodu odešel po vyšetřování série mimořádně brutálních vražd, kdy se seznámil i s doktorem Lecterem. Ten mu tehdy pomáhal. Will ovšem netušil, že mu pomáhá právě ten, po kom pátrá. Někdejší kolega Jack Crawford má nyní na krku neméně hrozivý případ. Masakr dvou rodin, vždy za úplňku. Do plného měsíce nyní zbývají tři týdny, když Jack požádá Willa o pomoc při pátrání po muži, který je s největší pravděpodobností geniálním šílencem nebo ztělesněním zla. Agent ve výslužbě musí znovu nasadit vlastní život a riskovat bezpečnost své rodiny. Jen tak má šanci Červeného draka vypátrat. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (615)
Soundtrack Danny Elfman: 1. Logos [0:49] ,2. The Revelation [2:41] ,3. Main Titles [2:59] ,4. The Cell [3:26] ,5. The Old Mansion [4:45] ,6. The Address [1:41] ,7. We're Different [1:25] ,8. The Note [2:47] ,9. Enter the Dragon [5:52] ,10. Threats [2:23] ,11. Tiger Balls [1:32] ,12. Love on a Couch [5:08] ,13. Devouring the Dragon [3:43] ,14. The Fire [4:33] ,15. The Book [0:34] ,16. He's Back! [6:07] ,17. End Credits [6:45], ()
Osobně jsem ani po dvou reprízách nepochopila kouzlo Mlčení jehňátek a u Hannibala se mi nejvíc líbila scéna s požíráním mozečku. Všechny je mám za nadprůměrné detektivky se zajímavým jiskřením mezi vyšetřovatelkou a masovým vrahem. Červený drak do téhle skupiny patří, navíc Ed Norton obarvený na blond má místo v Top Ten sympatických slušňáků jisté a Ralph Fiennes je pořád stejnej parchant jako vždycky. ()
5 / 10 Moje hodnotenie počas sledovania filmu sa pohybovalo v uzavretom intervale < 2,4 > a výsledné hodnotenie je tak skôr zlatou strednou cestou, než skutočným odrazom kvalít filmu - pretože jedine herecké výkony takmer všetkých zúčastnených, no najmä Hopkinsa, Nortona a Fiennesa, si udržovali vysokú úroveň počas celého filmu. Všetko ostatné, cez réžiu až po scenár, kolíše medzi podpriemernosťou a nadpriemernosťou a konečný dojem je potom taký, aký vidíte - nijaký. PS: S odstupom času si nie som celkom istý ani tými troma *, pretože keď sa nad tým tak zamyslíte, celý dej filmu točiaci sa okolo Fiennesa a jeho premeny nakoniec vyšumí úplne na prázdno - rovnako ako fakt, prečo si za obete vyberal práve tie rodiny, prečo bol práve ten 'vyvolený'... ()
Režisérovi Brettu Ratnerovi tento žánr až tak moc nesedí. Může být rád, že se podařilo přemluvit Hopkinse, Nortona a Fiennese, ale ani oni nebyli dokonale přesvědčiví. Po dokonalé úvodní scéně, už ve filmu překvapí snad jen ukousnutý jazyk. Film nemusel za každou cenu šokovat. Stačilo, aby se zapracovalo více na scénáři a angažoval se režisér mající s podobným žánrem zkušenosti. Ani jedno se nestalo a výsledkem je celkem rutině natočený a snadno zaměnitelný thriller. ()
Spoiler. Červený drak pravdaže už raz sfilmovaný bol, no hoc Michaelom Mannom v polovici 8O. rokov, vtedy sa pán režisér ešte len rozbiehal, skutočné pecky natočil až neskôr. Červený drak (premenovaný na Lovca ľudí, wtf) preto nedosahoval intenzity Posledného mohykána, či Horúčavy. Z toho dôvodu vlastne bol fajn nápad natočiť remake resp. nové spracovanie románu, keďže bolo čo prekonávať. Nakoniec ale natočili obdobne priemerný film, ako Mann. Sranda je, že tvorcom remaku sa podarilo získať nielen Hopkinsa (ktorému zrejme pripadalo nevhodné odmietnuť 2O miliónov za pár minút strávených na plátne, keď mu ich takou silou mocou ponúkali), ale tiež Healda ako Dr. Chiltona a Faisona ako ošetrovateľa Barneyho (u ktorého je to obzvlášť kuriózne, pretože hral už v Lovcovi ľudí, ale úplne inú rolu, ehm). Do vedľajších rolí obsadili také kalibre, ako Hoffman, Keitel (ktorého Crawford sa však na toho od Glenna a Fishburnea nechytá), Watsonovú, Fiennesa, či Billa Dukeho z Predátora (!). Všetci hrajú dobre, ale zároveň tak nejak na pol plynu. A taký je celý film. Najvehementnejšie to udiera do očí u Nortona, ktorý v každom druhom svojom filme pôsobí unudene a Červený drak nie je výnimkou. Keďže Norton stelesňuje hlavného hrdinu, je to masaker (William Petersen bol ako Will Graham oveľa lepší). Inak je to Ratnerom solídne natočené, hudobný skladateľ sa snaží, detto kameraman (Spinotti kameroval už Lovca ľudí, wtf č. 2). Výprava je pôsobivá a mnohé scény drsné. U Lectera vidno, že sa nachádzal na vrchole popularity a tak mu Ted Tally pri písaní scenára rozšíril priestor (takže vidíme úvodné polapenie, ktoré by ste v knihe a Mannovom filme hľadali márne). No stále je to ukážková vedľajšia úloha a na prvom mieste počas úvodných titulkov sa vyskytuje len z čisto komerčno-reklamných dôvodov. O tom, že produkcia cítila obrovskú tržbu, svedčí i neúnosné natiahnutie rozpočtu na temer 8O miliónov dolárov, čo je na civilný psychotriler bez CGI a akcie veľa (na porovnanie, o 5 roky staršie Con Air alias jeden z najveľkolepejších akčniakov desaťročia, stálo 75). Celosvetová tržba sa zastavila na 2O9 miliónoch, čo samozrejme bolo pekné, ale Mlčanie jahniat stálo 19 a zarobilo 272 a Hannibal stál 87 zarobil 351. Z toho bolo zrejmé, že divácky záujem o Lectera postupne uvädal. Lecter je v Červenom drakovi taký démonický, až sa zmieta na hrane paródie. Určite nepomohlo, že je to po dejovej stránke nielen remake Lovca ľudí, ale paradoxne i samotného Mlčania jahniat (pátranie po šialenom sériovom vrahovi s pomocou osoby, ktorá ešte/už nie je zamestnancom FBI s pomocou Lectera zavretého v ústave, pričom Lecter za cenné informácie vedúce k polapeniu páchateľa žiada výhody). Škody pácha aj nekonzistentnosť ohľadom Fiennesovho magora. Vraždí ľudí ako na bežiacom páse, ale potom nechá žiť dve svedkyne, ktoré videli ako vyzerá, čo je vysvetlené tým, že asi končí svoju kariéru a chce byť chytený, ale keď na jeho pracovisko o dve-tri scény neskôr prídu agenti FBI, utečie a následne dokonca nafinguje svoju vlastnú smrť. Nápad prísť so zamilovaným sériovým vrahom je rovnako skvelý, ako divne spracovaný. Fiennes vôbec nemal ľahkú rolu: behá po plátne nahý aj s bimbasom, útrpne hľadí, ako jeho slepá láska hľadí tigra (wtf č. 3) a potom zožerie naraz toľko papiera, že má určite dodnes sucho v ústach. Čudne do očí udiera tiež moment, v ktorom, ak som to správne pochopil, Graham a Crawford podpíšu novinárovi ortieľ smrti a keď je úspešne zavraždený, majú reakcie: doprdele, tak to koleso na bicykli nám fakt prasklo, aj si vravel Jack, že sa to stane, ale poviem ti na rovinu, ja som si myslel, že k tomu nedôjde, no ale čo, nejak sa to porieši. Hoc snímka pôsobí drsne, všimnite si, že najbrutálnejšie veci v podstate nevidíte a asi najtvrdšia scéna stopáže, skon bulvárneho novinára, sa absolútne nedá porovnať s tým, čo predviedol Ray Liotta. A je to natočené strašne rutinne a bez chuti a záujmu, ako keby režíroval Norton. Ak sme pri adaptáciách Červeného draka, preferujem tretiu sériu Hannibala s Madsom Mikkelsenom, ktorá okrem románu Hannibal adaptovala i práve Červeného draka. Mňa osobne síce potešilo Starlingovej „neviditeľné“ cameo, ale priznám sa, že nejak som sa v tom stratil. Vo filme to pôsobí dojmom, že sa „cameo“ odohrá len pár dní/týždňov po udalostiach z Červeného draka, ale to mi pravdupovediac pripadá ako blbosť (žeby starý Jack Crawford tak skoro šiel po novom sériovom vrahovi a tak skoro po fiasku s Grahamom ku Lecterovi posielal novú tvár?). () (méně) (více)
Galerie (103)
Photo © 2002 Universal Pictures
Zajímavosti (44)
- Vlasy Edwarda Nortona (Will Graham) byly pro film mírně odbarvené. Jeho postava žije v podnebí, kde by mu vlasy přirozeně světlaly. (don corleone)
- Aplikace tetování na tělo Ralpha Fiennese (Francis Dolarhyde) trvala 8 hodin. (don corleone)
- Režisér Brett Ratner má na svědomí také film Křižovatka smrti 2 (2001), v němž bylo kasino s názvem Červený drak. (don corleone)
Reklama