Režie:
Carl ReinerKamera:
Michael ChapmanHudba:
Miklós RózsaHrají:
Steve Martin, Rachel Ward, Carl Reiner, George Gaynes, Reni Santoni, Charlie Picerni, Cheryl Smith, Francis X. McCarthy, Gene LeBell, Wally Brown (a.z.) (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Úchvatná pocta klasickým filmovým gangsterkám. Jako úchvatnou skládanku notoricky známých filmů první poloviny minulého století, natočil režisér Carl Reiner komediální krimi, ve které se v sestřizích představují nejslavnější hvězdy tehdejšího Hollywoodu. Chystal se zavřít na pár dní kancelář, když vtom... je soukromé očko Rigby Reardon (Steve Martin) najat krásnou Juliet (Rachel Ward), aby našel vraha jejího otce. Arogantně geniální v hodnocení stop i bezmocně naivní při setkání s krásnými ženami se pouští do vyšetřování. Přestože občas sejde z cesty, nakonec se s pomocí svého kamaráda Phila Marlowa blíží k rozřešení případu. Před nebezpečnou láskou ale Rigbyho neuchrání ani rady jmenovaného přítele... (Řitka video)
(více)Videa (1)
Recenze (91)
Pocta a parodie filmu noir. Skvělá zábava, kterou jsem si fakt užíval, ale do plného hodnocení přecejen něco chybí. I tak se jedná o neuvěřitelně vtipnej snímek, nastalo dost momentů, kdy jsem vyprsknul smíchy, nad tim, jak to bylo poskládaný dohromady. Nejsem žádnej znalec, takže jsem poznal jen Bogarta, Cary Granta a Kirka Douglase. To ale nevadí, bavil jsem se skvěle i tak. ()
Báječný husarský kousek. Zprvu jsem se sice trochu bál, jestli mi nebude vadit, že jsem všechny citované noirovky neviděl... Ale nevadilo. Ani v nejmenším. Steve Martin byl výborný, Rachel Ward rovněž, a způsob, jakým režisér pospojoval svůj film s těmi cizími, nemá jedinou chybu. "Jestli chcete, abych vyšetřoval smrt vašeho otce, dostanu 10 dolarů za den. Plus výdaje.“ - „Bude stačit 200 dolarů předem, pane Reardone?“ - „Za 200 dolarů zastřelím svoji babičku.“ - „To nebude nutné.“ - „To nikdy nevíte. V posledním případu jsem musel vyhodit vlastního bratra z letadla. Blázen.“ ()
s touto parodií na gangsterky mám stejný problém jako u Mazaného Filipa. Humoru je tam spousta, ale moc jsem si ho nevychutnal a místo abych se smál, tak jsem se při většině hlášek jen šklebil. Navíc mi vadila i jeho vratká konstrukce, kde se příběh odvíjí od toho, z jakého filmu si zrovna vzali úryvky a snažili se to vhodně zakomponovat. Nápad je dobrej, ale mě neokouzlil a vyšli mi z toho jen rozpadající se dvouhvězdičkové puzzle. Spíš tato komedie udělá větší dojem na milovníky a znalce starších amerických klasický noir filmů. [ PŘÍBĚH: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 3 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()
Bohužel mimo ústředního nápadu, se kterým si autoři opravdu pečlivě pohráli, tu není nic navíc. Vtipy jsou vcelku otřepané a nijak objevné (rovnání ňader a tak), i když se občas nějaký ten dobrý najde, vcelku je to spíše hádání názvů starých filmů a jmen herců než plnokrevná komedie. A poznámka k českým titulkům: překládat "I do not want him to fill you up" jako "Nechci, aby tě osahával" je u filmu založeného na sexuálních dvojsmyslech docela divné. To není film pro výuku na základních školách. ()
Vedle spousty dětinských a přisprostlých vtípků se zřídka vyskytne i nějaký dobrý ("Vy nekouříte?" - "Ne, já mám tuberkulózu"). Na poctu noirovkám je to ale chabé. Archiv měli využít mnohem víc. Že by chyběla autorská práva nebo fantazie? Příběh samotný, podřízený archivním vsuvkám, je příšerně zamotaný a nepřehledný. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (2)
- Film paroduje snímky: This Gun for Hire (1942), The Glass Key (1942), Double Indemnity (1944), The Lost Weekend (1945), The Killers (1946), Deception (1946), Humoresque (1946), The Big Sleep (1946), Dark Passage (1947), White Heat (1949), Johnny Eager (1941), Keeper of the Flame (1943), The Postman Always Rings Twice (1946), The Bribe (1949), Suspicion (1941), Notorious (1946), I Walk Alone (1947), Sorry, Wrong Number (1948) a In a Lonely Place (1950). (Jan.Kanak)
Reklama