Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Emma Woodhouseová (Anya Taylor-Joy) je hezká, chytrá, bohatá a na svou dobu notně emancipovaná. Navíc disponuje velmi zvláštním talentem, schopností svádět dohromady jedince opačného pohlaví a dopravovat je až před oltář. Tedy alespoň si to o sobě začne myslet, když několika mistrovskými tahy provdá svou vychovatelku za bohatého vdovce. Jejím dalším projektem se stane plánované spojení mladičké a naivní Harriet s místním farářem. Přestože Emmin otec (Bill Nighy) ji varuje, aby si nezahrávala, a její přítel z dětství George Knightley se jí snaží vysvětlit, že lásce se poručit nedá, dohazovačka Emma tlačí Harriet do sňatku s knězem silou umanutého Amora. Vše bohužel skončí nezdarem, katastrofou a spoustou prolitých slz, citovým uragánem, v jehož epicentru se ocitne právě Emma, které nezdar rozmetá všechny životní jistoty. Až potom pochopí, že toho pravého si každý musí najít sám a že to hledání paradoxně nemusí být až tak těžké, protože někdy ho můžete mít celý život přímo před očima. Jen nesmíte být slepí. (Cinemart)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (136)

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Pozerať sa dve hodiny na to, ako si privilegované vrstvy v Anglicku užívajú svojho postavenia, a jediné, čo im ich šlachtická krv nezaručuje, je pravá láska, nepovažujem za príliš veľkú zábavu. Úprimne som sa dokonca istú časť filmu výrazne nudil. Na druhej strane si ale cením skvelé kostýmy, dobovú atmosféru a chémiu medzi ústrednou dvojicou – Anyou Taylor-Joy a Johnnym Flynnom. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Zprvu jsem byla zaskočená čímsi, co jsem považovala za vyumělkovanost a vykonstruovanost/šustění papírem, ale zároveň jsem ihned po skončení filmu měla nutkání vidět ho znova, a potom znova, a potom znova, a nakonec jsem se ho naučila ocenit skrz naskrz, stylizaci a všechno, a dalo by se říct, že se zařadil mezi mé oblíbené. Například šla podívat se na kupu dalších adaptací, abych je mohla porovnat a popřemýšlet si nad smyslem života a tak. Určitě je na Emmě. vidět, že je Autumn de Wilde (módní) fotografka, a tahle optika její austenovskou vizi odlišuje od většiny všech ostatních adaptací, nejen Emmy, ale tohohle literárního proudu. Je to quirky, ale zároveň se jí daří udržovat pocit, že je to "historický" příběh. Postavy se nechovají tak moderně, že by to historické zasazení přestalo dávat smysl. (Jako příklad filmu, který tohle absolutně nezvládá, uvádím The King's Man. Ten jeho tvůrci cíleně zasadili do minulosti, ale všechno od jazyka, chování postav, možností cestování a vůbec všeho je pořád moderní/současné jak bič a děsně mě do dráždilo.) A když tento (pro mě zásadní) pocit funguje, může si autorka už jen dál získávat další a další plusové body se super prací s vedlejšími postavami, spoustou detailů na pozadí, "netypickým" soundtrackem, rozdělováním na kapitoly a zkrátka všeobecným výbuchem kreativity. Mini výtku bých měla k tomu, že všechno oblečení ve filmu vypadá, jako by ho nikdy předtím nikdo nenosil, což je taková moje pet peeve, ale zase jak moje sestra podotkla, Emma je bohatější než Lizzie Bennett, takže nemusí vypadat tak dodrbaně jako Keira v Pýše. Když jsem šla prozkoumat, jak se to všechno odehrává v knize, abych si udělala obrázek o tom, jak moc je film věrný předobrazu, tak jsem zapomněla přemítat nad tím, jak dobře byl příběh transformován do nového média, jak nosné jsou vztahy mezi postavami a jak přesné jsou výkony hereckých představitelů, a hlavně jsem se zasekla na tom, že Mr. Knightley má být o 16 let starší než Emma. Říkala jsem si, že této dynamice mezi postavami určitě neprospělo obsazení tak mladého herce, a následně jsem zjistila, že Johnny Flynn mladistvě jenom vypadá a že je ve skutečnosti o 13 let starší než Anya, což mě trochu šokovalo, a následně jsem zjistila, že je to ve skutečnosti muzikant a že existuje film, kde hraje Davida Bowieho, a že to musím nutně vidět. Potom jsem taky zjistila, že už jsem se v myšlenkách přesunula daleko od původního tématu, a tak jsem raději přemýšlela, proč má ten film tady i na IMDB tak nízké hodnocení, když má, alespoň co tak vím a usuzuji podle sebe, docela cult following. Možná je to tím, že ne každému se chce odhazovat trylky lopatou, aby se dostal k jádru věci.  Jo a ještě P.S.: Tanya Reynolds je absolutně skvělá. P.P.S.: Děkuji režisérce za to, že tak mistrovsky představuje zranitelného muže. (29.7.2022) ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Viac elegantné a menej rozverné než verzia z 90. rokov. Anya je super a vlastne sa mi to dosť páčilo. Akurát to je úplne iná liga ako Leeho Rozum a cit alebo Wrightova Pýcha a Predsudok. Emma teda na svoju referenčnú adaptáciu stále čaká (teda ak nepočítame geniálne guilty pleasure Clueless :) :) :) ),ale to neznamená že sa tu neurodila veľmi fajn jednohubka. Akurát ten bozk, to bolo čo? Fanynky Austenovej hodí od nervov o podlahu :) 7/10 ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Zcela nepolíben, lépe řečeno, naprosto neobeznámen s tím, jaká má Emma být či co má vlastně za lubem, natož aby se kolem mě mihla knižní předloha, jež zde nepochybně tvoří základ hodnocení, jsem si užil to nádherné, blonďaté ztělesnění nejvyšší možné ženské důstojnosti, jež s chladnou přesností, na míru upraveným sebevědomím a dobrovolnými předsudky kontroluje svět kolem sebe. Nicméně, jak je známo a ověřeno, i ten nejpevnější ledovec, je-li vystaven silnému, intenzivnímu a nekončícímu žáru, podlehne a taje...v případě zmrzlé vody je to životodárné slunce, v případě lidské bytosti upřímný, silný a hřejivý, mysl i tělo uspokojující, pocit opravdové lásky. Bezchybná atmosféra a vynikající herectví všech zúčastněných, nad kterými září napohled křehká, překrásná květinka Anya. Ač je mi tato společnost, obklopující se nestoudným nadbytkem a sluhy, jež jsou jen položky v inventáři, proti srsti, film jsem si užil, k čemuž mi dopomohla i snaha o zobrazení podobnosti životů a smýšlení chudinské vrstvy s tou pokryteckou honorací, nic extra silnějšího, ale pro mě vážně dobré. [Kino Citadela] ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Klasická "austenovka" se vším, co k tomu (zřejmě) patří - kvalitně zvolené prostředí, promakané kostýmy, zde i velmi hezky dobarveno osvětlením (aneb svíčky, kam se podíváš), zkrátka typicky esteticky zvládnuto. Bohužel však pro mě Emma. postrádala nějaký prvek, který by ji povýšil nad průměr. Za zmínku stojí tanec Emmy a pana Knightleyho, při kterém by se napětí dalo krájet. Někdo by mohl namítnout, že je to zcela bez emocí (viz obličeje), volba střihů, oční (i jiný) kontakt zúčastněných a děj však mluví zcela jasně o opaku. Herecky nejlépe vyšly (mně) neznámé tváře postav Emmy, pana Knightleyho, pana Eltona (ten se občas svou energií zdá být převtělením pana Bingleyho z Pýchy a Předsudku) a Harriet. Zbytek byl nevýrazný a bez chuti v čele s "Bobby" Martinem, kterého kdybych měl poznat v klasické policejní lineup (rekognice, identifikace pachatele svědkem), asi bych s tím měl velký problém. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (6)

  • Hartfield, dům, ve kterém žije Emma (Anya Taylor-Joy) se svým otcem panem Woodhousem (Bill Nighy), je ve skutečnosti Firle Place v oblasti národního parku South Downs v anglickém Sussexu. (J.F.B.)
  • Všechna zpívaná vystoupení ve filmu jsou skutečná a účinkujícími byli opravdu herci. (TaNya_)
  • Název filmu má nezvykle na konci tečku. Podle režiséra to má symbolizovat, že se jedná o „dobový“ kousek, který je zasazen do své éry. (TaNya_)

Související novinky

Šarlatán má 10 nominací na polské Orly

Šarlatán má 10 nominací na polské Orly

24.04.2021

Polská filmová akademie zveřejnila kompletní seznam nominací pro Polské filmové ceny - Orly v rámci jejich 31. ročníku. Akademici letos vybírali ze seznamu celkem 130 děl, z čehož bylo 31… (více)

Reklama

Reklama