Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek Americká nakládačka je inspirován povídkou spisovatele Simona Riche publikované v časopise New Yorker. Seth Rogen se představuje v hlavní roli živořícího dělníka Herschela Greenbauma, který ve dvacátých letech minulého století emigruje do Ameriky v naději, že své milované rodině zajistí lepší život. Jednoho dne se mu však během pracovní směny v okurkárně stane nehoda, při níž spadne do kádě, která ho uvězní na 100 let. Lák ho dokonale zakonzervuje a když se pak znenadání probudí v současném Brooklynu, zjistí, že nezestárnul o jediný den. Vydá se hledat svou rodinu, ale brzy se zarmoucením zjistí, že jediným žijícím příbuzným je jeho pravnuk Ben Greenbaum (také v podání Rogena), vlídný a mírumilovný programátor, který s Herschelem nikdy nemůže najít společnou řeč. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (93)

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

Typický Seth Rogen. Ten, kto pozná jeho filmy, tak vie, že čo má očakávať. Absurditu toho, ako sa Herschel „dostal do budúcnosti“, radšej neskúmajme a nediskutujme o tom. Zachytenie kontrastu medzi človekom z minulosti a so súčasnosti je na priemernej úrovni (sú tu ešte rezervy), moc sociálnych sieti na zviditeľnenie (alebo na zašpinenie) človeka je dotknutý len z povrchu. Dvojitá rola pre S. Rogena nerobila veľké problémy (už aj kvôli tomu, že dané roly nie sú od seba až tak vzdialené). Záver je nevypracovaný. Osobné hodnotenie: 71% (***) ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Při sledování téhle Nakládačky jsem si vzpomněl primárně na dva dost odlišné filmy - na Méďu (ano, toho Méďu s Markem Wahlbergem) a na německou satiru Už je tady zas, v níž do současnosti procitá sám Adolf Hitler. První zmíněný titul připomíná Americká nakládačka přístupem okolí a světa k hlavní postavě, která by vůbec neměla být naživu - po jejím probuzení padne vědecké vysvětlení, které divák neslyší, a všichni jsou uspokojeni a záležitost dále neřeší (jak je ostatně v Méďovi zmíněno, 'Každému je to u prdele'). S druhým snímkem lze nalézt spojení v procitnutí 'mrtvého' protagonisty v nové historické etapě a posléze také jeho poznávání sociálního či ekonomického systému a vliv na politicky a nábožensky formované okolí. Film tak na pomezí několika žánrů ustavuje konflikt, jenž se na vnější úrovni odvíjí mezi dvěma hlavními aktéry a dvěma přístupy k dnešní společnosti, zatímco na vnitřní úrovni a v rámci konstrukce díla spočívá v oscilaci mezi historickým kontextem ve znamení tradic židovské kultury a sociální dramedií o muži, který skrze vlastní nevědomost vyvolává dojem své neuchopitelné geniality. V tomto ohledu není snímek vůbec špatně koncipovaný a obě roviny zaklapne do plnohodnotně uzavřeného rámu, ale tyto roviny bohužel nejsou sami o sobě dostatečně propracované a soustředěné. Po onom svérázném ustavení a setkání dvou hlavních postav se začíná mezi rovinami dost manipulativně přepínat, a zatímco cesta Herschela k veřejné slávě a kontroverzi je zábavná a vynalézavá, konflikt s jeho potomkem postrádá hlubší nádech a veškeré dramatické momenty přebíjí poněkud nezáživné komediální vsuvky. Nevyhnutelně tak zůstává znatelná pachuť nad nenaplněným potenciálem zajímavého námětu - humorně pojaté přemýšlení nad přetrvávající společenskou segregací a vlivem internetu je fajn, ale je poměrně rychle odbyté a chybí mu silnější argumentační stanovisko. Jde zkrátka o podařenou komedii s dramatickým přesahem, která však nevyhnutelně trpí zjednodušováním. Palec nahoru ale už jen za další filmovou variantu cestování časem, jakou bych dosud očekával leda tak v Rickovi a Mortym. 65% ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Od Setha Rogena som už videl všelijaké bláznivé podivnosti, no to nie je tento príklad. Pri tomto snímku akoby sa unormálnil a snažil sa prísť s niečím vážnejším, dumavejším, no zároveň i zábavným. A myslím, že sa mu to celkom podarilo. Na pozadí humorných postavičiek a vtipných scénok beží medzi riadkami niečo oveľa hlbšie. Ako napríklad hľadanie svojich koreňov, úcta k svojim predkom, rodina ako základ všetkého, priateľstvo a nezištná pomoc druhému.... Veľmi príjemné spojenie vážnejších tém s funkčnou zábavou. Nadpriemer. 75/100 ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Slusnej ulet, ale nastesti docela vtipnej. Uvod je paradni, skoda, ze to v podobnym duchu nevydrzi dyl, postupem casu se to totiz z zid z minulosti vs. moderni spolecnost presune k lehce utahanymu a ne moc vtipnymu dramatu o dulezitosti rodiny a podobne. Porad tu jsou vtipny momenty, misty je to tak ujety, az se clovek musi smat, par foru je fakt pecka, ale bohuzel tu je i spousta hluchejch mist a to nema film ani 90 minut. Nicmene Rogen+Rogen to v pohode utahne a ve vysledku je to tak docela prijemna a aspon trochu originalni oddechovka. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Kdybych byl Žid tak se mi to asi líbilo víc. Po vynikajícím úvodu děj zpomalí s příchodem do současnosti a i když Rogen solí kromě okurek i jednu vtipnou scénu za druhou, už se nevymaní z laciného moralizování. Zavařování je jak z démonického hororu a následný brutální hype mi nepřijde nereálný. I když má zřejmě jít o nadsázku. Okurka postrádá svižnost a silnější scény, ale pobaví a příjemně uteče. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (6)

  • Plagát k filmu bol nafotený fotoaparátom z 19. storočia. (dwdb)
  • Seth Rogen najskôr natáčal pred zeleným plátnom scény ako Herschel. Postavu Bena zahral dodatočne po ostrihaní a zmene účesu.  Nejednalo sa teda o dabléra v spoločných scénach. (toi-toi)
  • Velká část filmu se natáčela v Pittsburghu v Pensylvánii. (SONY_)

Související novinky

Discovery pokračuje v čistce

Discovery pokračuje v čistce

23.08.2022

Nové vedení společnosti Warner Bros. Discovery pod dohledem ředitele Davida Zaslava začalo šetřit, kde se dá, a jako první to odnesla tvorba streamovací služby HBO Max. Po zrušené Batgirl tak… (více)

Reklama

Reklama