Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Bernardo BonezziHrají:
Carmen Maura, Antonio Banderas, Rossy de Palma, María Barranco, Julieta Serrano, Chus Lampreave, Loles León, Ángel de Andrés López, Imanol Uribe (více)Obsahy(3)
Pepa a Ivan jsou milenci, ale zatímco Pepa je věrná, Ivanův milostný život je kapitola sama pro sebe... A když jednou nechá vzkaz na záznamovém zařízení, že nepřijde na večeři domů, je na těhotné Pepě, aby si zařídila nový život. Hned se do toho dá a pronajme svůj dům několika excentrickým osobám: je tu Candela, která má poměr s šítským teroristou a Lucie, bývalá Ivanova milenka, která přivede syna Carlose a jeho přítelkyni. V domě je skutečný blázinec, ke kterému přispěje i procesí policajtů dychtivých střelby, zmatkující taxikáři a pomatení opraváři. Všeobecné šílenství vyvrcholí v okamžiku, kdy Lucia přísahá, že přelétavého Ivana zabije... (INTERAMA a.s.)
(více)Videa (1)
Recenze (141)
OK, Almodóvarovy filmy jsou šílené. Ty dějové zvraty, postavy a vůbec zápletky jeho filmů jsou tak absurdní, že se mi až nechce věřit, že mě ještě něčím může Pedro překvapit. A přeci se stalo. Rozhodně jsem neočekával, že u nějakého jeho filmu budu TAKHLE řvát smíchy :) "Co je v tom gazpachu?" "Rajčata, okurka, paprika, cibule..." ()
Udělala bych lépe, kdybych před začátkem filmu do sebe vpravila sklenici gaspacha s pořádnou dávkou pilulek na uklidnění. Ušetřila bych tak vlastní nervovou soustavu od návalů vzteku a rozčílení, které mnou lomcovaly v průběhu ubíjejícího zírání na toto "umělecké dílo" Pedra Almodóvara. Absurdní komedií o psychicky labilních ženách-milenkách stárnoucího proutníka Ivána mě otrávil "absolutně dokonale". Po větrné bouři Černých rouch jsem další absurdní filmový almodórovský závan opravdu nečekala. ()
Zpočátku to tak ani nevypadá, ale postupem času Almodóvar rozehrává neuvěřitelnou šarádu jednotlivých scének, jenž vás svou obludností pohltí. Od lehce melancholického začátku se přesouvá ke stále vetší absurdnosti, kterou definitivně korunuje v jedné ze závěrečných scén. Vizuálně překvapí hlavně barevná pestrost, na níž si režisér opravdu musel dát záležet. Hřejivé barvy se v jednotlivých záběrech prolínají, kombinují a vytvářejí pestrou paletu související se španělských naturelem. K tomu připočtěme poměrně solidní herecké výkony. Výsledek stojí za to. ()
Příjemný snímek, který však v první polovině zoufale postrádá tempo. Jedním slovem nuda. V druhé polovině už se ale situace vyhrocuje a o vtipné momenty není nouze. Dobře tu funguje situační a absurdní humor, naopak realismus šel stranou. Škoda toho slabého začátku. Antonio Banderas je tu téměř k nepoznání a jeho role je diametrálně odlišná od těch, co ho měly proslavit. Nemohu nezmínit Carmen Maura, která celý film s přehledem dovedla až k výbornému finále. ()
Slavná almodóvarovská klasika, která představila světu spletitý svět španělských černých komedií. Celek připomíná divadelní hru, odehrává se to ve velmi krátkém čase, všechny postavy se pořád vrací do jednoho bytu. A téma jsou samozřejmě vztahy, vztahy a zase vztahy. Mezi těmi výraznými ženskými můžeme najít i mladého Antonia Banderase, což samozřejmě (zpětně) pomohlo filmu udržet se mezi těmi nesmrtelnými, i když se doba změnila a dnešní generace nechápe, jaké trable prožívali lidi bez mobilních telefonů. ()
Reklama