Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Bernardo BonezziHrají:
Carmen Maura, Antonio Banderas, Rossy de Palma, María Barranco, Julieta Serrano, Chus Lampreave, Loles León, Ángel de Andrés López, Imanol Uribe (více)Obsahy(3)
Pepa a Ivan jsou milenci, ale zatímco Pepa je věrná, Ivanův milostný život je kapitola sama pro sebe... A když jednou nechá vzkaz na záznamovém zařízení, že nepřijde na večeři domů, je na těhotné Pepě, aby si zařídila nový život. Hned se do toho dá a pronajme svůj dům několika excentrickým osobám: je tu Candela, která má poměr s šítským teroristou a Lucie, bývalá Ivanova milenka, která přivede syna Carlose a jeho přítelkyni. V domě je skutečný blázinec, ke kterému přispěje i procesí policajtů dychtivých střelby, zmatkující taxikáři a pomatení opraváři. Všeobecné šílenství vyvrcholí v okamžiku, kdy Lucia přísahá, že přelétavého Ivana zabije... (INTERAMA a.s.)
(více)Videa (1)
Recenze (141)
Vtipný, poburujúci, smiešny, farebný a fascinujúci film Almodovaru, jeho zatiaľ najobľúbenejšieho filmu v Amerike. Príbeh sa vzpiera popisu, ale v zásade ide o tri ženy (herečka, psychopatka a jedna na úteku pred zákonom), ktoré sú postihnuté jedným mužom. Príbeh začína pomaly, naberá rýchlosť a na konci sa vymyká kontrole. Dobre pôsobiaci, na pohľad krásny a nikdy nie je nudný ani na chvíľu. Stačí si ho, len pozrieť! Nebudete sklamaní. Milujte taxikára a jeho taxík! 9/10 ()
Telenovela napsaná jako crazy komedie přesně podle Almodóvarova stylu.Ženy jsou z těch jeho mnou viděných parodií na červenou knihovnu nejméně rafinované,ale zato jasně nejzábavnější.Opět se pohybují na samé hranici kýče (ovšem i ten se pod Pedrovým vedením může snadno změnit ve tvůrčí záměr),esteticky je každá scéna vypiplaná do posledního barevného kontrastu.Mužské postavy jsou samozřejmě výrazně redukovány,s čestnou výjimkou rozkošného Banderase,hybnou silou jsou zde ženy.A v jejich čele stojí znovu extrémně nosná hlavní hrdinka,další trademark španělského režiséra.A nutno říci,že Carmen Maura je naprosto fenomenální! Do světa Almodóvarových filmů nikdy není lehké proniknout,ale zatím pokaždé se mi to nakonec podařilo a ani Ženy na pokraji nervového zhroucení (jednou jsem to zkrátka musel napsat celé) nejsou výjimkou. 80 % ()
Jeden z Almodorových elitních filmů. Po výtvarné stránce zde španělský solitér dosáhl dokonalosti. Film je doslova vycpán spoustou geniálních a vtipných záběrů (například "jezdící hlava" na letišti atd.) Režisér sype z rukávu jeden nápad za druhým, až se těžko věří tomu, co vše může vymyslet jeden, ač geniální, mozek. Ilustrování vztahu dvou hlavních postav prostřednictvím dbování ve studiu... co dodat? Myslím si však, že Alomdóvarův génius si více rozumí s dramaty, než s komediemi. Díky své totální empatii je dokáže ztvárnit naprosto mistrovsky a to mi u jeho komedií trošku chybí. ()
Ženy na pokraji nerv. zhroucení jsou komedií, která nejvíc doplácí na to, že je - slovy klasika - "složená ze dvou naprosto neadekvátních částí, z nichž první není vtipná vůbec (a ani se o to moc nepokouší) a druhá dosti. Snímek stojí za to vidět především proto, že předvádí Almodóvara v ranné, hledačské podobě - opojeného možnostmi záběrování a filmové skladby. ()
Příjemný snímek, který však v první polovině zoufale postrádá tempo. Jedním slovem nuda. V druhé polovině už se ale situace vyhrocuje a o vtipné momenty není nouze. Dobře tu funguje situační a absurdní humor, naopak realismus šel stranou. Škoda toho slabého začátku. Antonio Banderas je tu téměř k nepoznání a jeho role je diametrálně odlišná od těch, co ho měly proslavit. Nemohu nezmínit Carmen Maura, která celý film s přehledem dovedla až k výbornému finále. ()
Reklama