Poslední recenze (59)
Zrodila se Astrid (2018)
Ač komentáře často nepíšu, tady mám chuť. Film jsem si pustila v rámci předplatného na Voyo a neměla jsem od něj žádná očekávání. Jen jsem se chtěla dozvědět něco víc o Astrid Lindgrenové, protože toho o ní vlastně moc nevím, navzdory tomu že jsem z její tvorby měla pocit, že to musí být výjimečná žena. A ano. Vůbec jsem netušila, co všechno si prožila, jakou bolest při opouštění syna musela prožívat a jak ji tohle všechno ovlivnilo v její tvorbě. Hezky to ve filmu zaznívá, jak si přes vyprávění a svět fantazie postupně získávala důvěru svého syna a jak ji tato těžká a hodně raná zkouška ovlivnila v celém jejím životě. Já moc děkuju za tento film, který ve mně, coby už mámě dvou dětí, vyvolal spoustu emocí a jsem moc ráda, že jsem si skrze její příběh mohla zase uvědomit spoustu věcí a naplnit se vděčností.
Umírající zvíře (2008)
Bohužel zklamání... Ani jsem film nedokoukala a to mám většinou trpělivost a čekám až do konce, co se z filmu vyvrbí... Tentokrát mě Isabel Coixet nenadchla.
Temné stíny (2012)
Abych se přiznala, ohodnotit Temné stíny je pro mě nevídaně obtížné. Faktem je, že mě tento snímek nijak výrazně nezklamal a dalo by se říci, že i potěšil vzhledem k očekáváním plynoucím z hodnocení na ČSFD. Přesto jsem nucena zůstat u pouhých 3*, a to hlavně z důvovu, že se sice jedná o zdařilý snímek, jehož děj hladce plyne a hravě vtáhne diváka do děje, ale přesto ve mně nezanechal nějaký hlubší dojem a jsem přesvědčená, že za pár dní budu matně vzpomínat, o čem vlastně byl. Vyzařuje z něj ponurá Burtonovská atmosféra podpořená vynikajícími kostýmy, která mě osobně místy naháněla husí kůži, ale střídá se s vtipnými momenty, a to velice zdařilým způsobem. Film je prokládán narážkami, trefnými vtípky a gagy a v žádném případě se nejedná o žádnou bezduchou podívanou. Co se týče postav, všechny do jedné jsou totálně ujeté a každá má nějakou svou úchylku. Ať už pubertální Carolyn, nebo potrhlá lékařka v podání Heleny Bonham Carter. Danny Elfman a jeho hudba neodmyslitelně patří k Timovi Burtonovi a podtrhuje tak působivou atmosféru filmu, který splňuje to, co dělá Burtonův film Burtovým filmem.