Reklama

Reklama

Poslední bitva

  • Francie Le Dernier Combat (více)

Příběh z blízké budoucnosti tohoto světa. Zemi pokrývá písek, prach, z civilizace zbyly trosky. Každý další den je pro lidi jen zoufalým bojem o přežití. Osamělý hlavní hrdina se setkává v opuštěném městě s doktorem, který se urputně snaží zabránit tajemnému muži proniknout do jeho pevně střežené pevnosti. Uvnitř skrývá něco velmi cenného... (Vapet Production)

(více)

Recenze (79)

Othello 

všechny recenze uživatele

Překvapuje mě tady v komentářích ta opakující se potřeba ten film "pochopit", jakoby nebylo zobrazeno všechno co je potřeba. Podle mě třeba z nebe padající ryby a sutiny mohou být důsledky nějakého stále probíhajícího monstrózního konfliktu kdesi za horizontem, který vyhazuje do stratosféry obrovskou silou hektary půdy i oceánů, které se pak snášejí na přeživší ve zdemolovaných městech. Viz zvuky výbuchů občas v pozadí. Stejný konflikt, který disponuje takovými zbraněmi, klidně může disponovat zbraní, která je schopná znemožnit lidem mluvit. Já hrál všechny díly Command & Conquer a mám rád Warhammer 40k, takže v tomto směru mám velmi otevřenou fantazii. Ono to navíc není důležité, protože stejně jako nás film neoblažuje 'estabilishment' shoty rozsahu zdecimovanosti civilizace, ale vidíme jen postavy motající se labyrintem rozpadajících se chodeb, místností a sklepení, tak se nedozvíme nic o charakteru konfliktu, který stojí v pozadí za tímto příběhem. A stejně jako zdejší postavy to nepotřebujeme, protože víme, že v něm nedokážeme již nic změnit, jen se mu přizpůsobit, snažit se zachovat si nějakou životní úroveň a zůstat přitom lidmi. _____ Kamera, výprava, kostýmy a "debut value" jsou zde naprosto fantastické, hudba Erica Serry je... inu opět hudba Erica Serry. A já tu jeho výtahovou muziku nějak obecně nejsem schopný respektovat. ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Zajímavá prapodivnost bez špetky lidského slova. S poměrně nesympatickým hlavním hrdinou a o poznání sympatičtějším antagonistou se pohybujeme v jakémsi nesrozumitelném světě, jehož zákonitosti nám zůstávají pečlivě utajeny. Provedení neotřelé, místy však nezábavné, neboť neznáme-li pravidla hry a nevíme-li oč se vlastně hraje, nemůže nás devadesátiminutový mač bavit na plné obrátky. Rozklíčovat ústřední myšlenku se mi nepodařilo... Očekávání, že konec odhalí smysl vyprávění, že do sebe všechny podivné události nakonec zapadnou jako střípky geniální skládačky, zůstalo plané. A tak zbyla jen podívaná, v níž se sem tam se něco děje a sem tam se naopak neděje vůbec nic. Pak se zase chvíli může dít něco jiného a divák stále netuší proč. Ale pozor! Příběh prozradí, že některé zákonitosti lidského světa jsou neměn-N-é. Kupříkladu, že prší-li z nebe cihly, bývá nejvýš záhodno vyhledati sobě úkrytu. Nezvratnou jistotou tohoto příběhu však zůstává, že kdo má bílé sako, ten je šéf. ()

Reklama

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Film se sice odehrává kdoví kdy, ale byl natočen v roce 1983, a tak, nutno říci výhradně díky příšerné hudbě Erica Serry, působí místy neskutečně osumdesátkově (což je s podivem vzhledem k datu natočení, ale já to fakt nesnáším). Le Dernier combat vlastně osciluje mezi artovou nudou a nevkusnou fraškou. Absence řeči na mě působila spíš nucenou snahou o experiment, ale budiž, to ještě beru. Beru, že je to svým způsobem zajímavý počin, ale jak moc se mi nelíbil! ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Čo po nás zostane ? Len ruiny a veci, nepoužiteľné veci, časti vecí... a ľudia, čo zostali, zápasia o posledné zvyšky, namiesto toho, aby sa spojili a vytvorili niečo... po čom bytostne túžia, pretože až dojemne uchovávajú niektoré znaky civilizácie (ako starostlivo uchovával príbor a tanier, čo si nosil so sebou).. ___ Je veľmi zaujímavé, že obaja medzinárodne najúspešnejší francúzski režiséri 80. rokov Besson i Annaud, rezignovali vo svojich raných dielach na jazyk. Je to znak filmárskej odvahy v túžbe vyjadrovať sa iba obrazom, alebo možno aj vzbura proti tradične ukecanej francúzskej kinematografií (i spoločnosti) ? Podobnosť je zarážajúca. Hoci Annaud je v BOJI O OHEŇ na začiatku ľudského vzostupu k civilizácií a Besson v POSLEDNOM SÚBOJI na jej konci (alebo novom začiatku), obaja predvádzajú famóznu exhibíciu v precízne komponovaných, ambicióznych dielach so silným príbehom a snahou o všeobecne platný, symbolický význam. A hoci oboma nadšený, k obom mám výhrady. Že by bez reči tak ako tak mizol aj kus významu ? ()

majo25 

všechny recenze uživatele

"Nemý" a čiernobiely film, kde okrem pozdravu Bon jour nebudete počuť nič iného. Akási postapokalyprická budúcnosť, kde prežilo iba pár ľudí a tí (asi) zabudli hovoriť. O tom ale príbeh nie je, ten je oveľa prozaickejší - je o jednoduchom prežití. Jean Reno si tu strúhol menšiu rolu, aj to zápornú; svoju minirolu tu má aj nemecký herec Fritz Wepper alias Harry z kultového seriálu Derrick. Vizuál nie je práve najlepší, ale ani najhorší a príbeh končí niekde v stratene, čo je asi aj kameň úrazu celého filmu. Hodnotenie: 55% ()

Galerie (65)

Zajímavosti (4)

  • Černobílý celovečerní debut Luca Bessona coby režiséra. (rawboy)
  • Natáčelo se od srpna do října 1982 ve Francii, konkrétně v Paříži a na nejvyšší duně v Evropě – Dune du Pyla. (BMW12)
  • Autorem námětu k filmu byl společně s Bessonem představitel hlavní role Pierre Jolivet. (rawboy)

Reklama

Reklama