Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (294)

Boss321 

všechny recenze uživatele

SIlný, opravdu velmi silný příběh, který poukazuje na trest smrti z obou stran. Tedy ze stran rodin, které připravila dvojice kriminálníků o své děti, které už nikdy nebudou moci obejmout či se s nimi společně zasmát. Na druhou stranu poohlíží na trestance, který za měsíce strávené v cele, čekajíc na smrtící dávku z injekce, musí svádět obrovský vnitřní souboj se sebou samým a nakonec chtě nechtě musí uznat, že výsledný ortel si zaslouží. Susan Sarandon podala svůj životní výkon, za který si odnesla naprosto zaslouženého Oscara. Sean Penn v roli trestance rozhodně nezůstal pozadu a odnesel si alespoň oscarovou nominaci za hlavní mužský herecký výkon. Tim Robbins, stejně jako spoustu herců předním (Costner, Gibson, Redford atd.), usedl na režisérskou židličku a vytvořil svůj Opus magnum, který těžko někdy překoná. Ovšem nutno podotknout, že takovýto typ drama přímo volá po oscarových nominacích a uznání kritiky a široké veřejnosti. Skvělý film, který ale můj pohled na trest smrti absolutně nezměnil, stále si budu stát za příslovím: "oko za oko, zub za zub"........ ()

sarume 

všechny recenze uživatele

Nezvykle těžké téma, které láká k jednoduchému moralizování. Zde , ale autor říká jasné ne a celý příběh vidíme v několika povinostech .V povinnosti jeptišky dát utěchu každému kdo požádá a povinost zločince zaplatit společnosti dluh Z áhy sledujeme velice zvláštni vyvoj, kdy se z povinosti stává vztah , aby nakonec kdy divák přejde most a začne se zločíncem i sympatizovat a tak moc doufat v cerveny telefon se zrušením popravy , tak do těhle slz a očekávaní , Vám film ukáže celý ten strašny zločin a vy během naprosto dokonalé hudby dochazite k zaveru , ze vse ma zustat tak jak je a myslim ze nakonec se do Vas vleje jakysi pocit stesti za vsechny ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Kvalitní psychologické drama, jeden ze zásadních příspěvků k diskuzi o trestu smrti. Je cenný tím, že nikomu nestraní a návodně nehodnotí. Hlavní hrdinka, řádová sestra, je nadaná zvýšenou sensitivitou a empatií a zaznamenává jak strach a postoje obviněného, tak i bolest a pochopitelnou nenávist rodičů obětí. Odsouzený rozhodně není nevinná obět systému, ale zločinec, se kterým je napohled těžké sympatizovat. Film se postupně dotýká všech základních problémů spojených s fenoménem trestu smrti. Jen pro příklad: drtivá většina odsouzených a popravených spadá do kategorie těch nejchudších, kteří si nemohli dovolit najmout drahé právníky a soukromé vyšetřovatele schopné účinně zpochybnit jakékoli obvinění. To, že se popravy konají v době, kdy je po nich politická poptávka, aby se prokázala politikova rozhodnost při boji se zločinem, je rovněž fakt. Snímku dominují herecké výkony Seana Penna a Susan Sarandon. Oba patří k tomu nejlepšímu, s čím momentálně americká kinematografie disponuje, a dávají svým postavám maximální přesvědčivost. Celkový dojem: 90 %. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na Mŕtvom mužovi som bol v sedemnástich rokoch v kine a už vtedy ma dokázal patrične ohúriť úplne všetkými svojimi zložkami. Ak hrajú herci ako o život, ak vás režisér dostane hneď od začiatku, tak potom myšlienky, názory a postoje vo filme vyniknú o to viac. No a treba povedať, že Robbins zatína do miest, kam sa málokedy nejaký režisér (tobôž hollywoodsky) odváži. Preto toľká recenzentská kontroverzia. Ale to mám práve na kinematografii rád. Nekonformnosť, nové témy, ambivalentnosť postáv. Zopakoval som si túto morálnu polemiku ešte raz a fungovalo to znova výborne. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Rádoby silné drama o vrahovi (Penn), který má dostat zlatou, ale připosere se z toho, tak poprosí o pomoc v posledním záchvěvu sebestředně zaslepené víry ve vlastní nevinu jeptišku (Sarandon). Celej film je kontinuální žvatlání přes mříž o pocitu viny a neviny, odpovědnosti za své skutky a hlavně o vytrapnělým Bohovi a spasení aneb "pravda Tě osvobodí" . Nebýt hereckých výkonů. tak jdu ještě níž. Dvě hodiny v prdeli.... 55% ()

Galerie (45)

Zajímavosti (21)

  • Když režisér Tim Robbins potřeboval soundtrack, poslal jednoduše kus filmu několika skladatelům, mezi nimi i Bruci Springsteenovi a Stevu Earlovi a požádal o složení hudby. (HellFire)
  • Název filmu je heslo, které používají bachaři, když skutečně vedou odsouzeného na vykonání trestu smrti. (don corleone)
  • Tim Robbins venoval film svojmu starému otcovi z otcovej strany Lee Robbinsovi a starej mame z matkinej strany Thelme Bledsoe z vďaky za jeho školné. (Arsenal83)

Reklama

Reklama